Lue keskustelun säännöt.
Synnytys, seksi, miksi kehitän itselleni ongelmia joita ei ole?
15.12.2014 |
Lasten saamisen jälkeen olen tuntenut itseni ihan arvottomaksi.
Pidän itseäni rumana, ajattelen ettei mieheni nauti seksistä enää kanssani vartaloni muuttumisen myötä.
En tiedä onko tämä enää normaalia?
Itsetuntoni on aina ollut huono, vaika ulkoisesti olenkin "reipas" ja sosiaalinen. Olen ihan mukiinmenevän näköinen kolmekymppinen nainen.
En halua periyttää tätä ajattelumallia tyttärelleni. Miten voin hyväksyä itseni?
Kommentit (3)
Miksi ajattelen että ihmisarvo on kiinni ulkonäöstä, siitä että täyttää tietyt normit ja kriteerit? Olen ollut liikaa yksin kotona ja lukenut tätä kirottua palstaa?
Ap
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ei sinun sitä tyttärellesi ainakaan tarvitse periytttää. Vaikka itselläsi olisikin itsetunto-ongelmia ulkonäkösi suhteen, voit kyllä valita olla kommunikoimatta niitä tyttärelle.
Mutta kyllähän ihminen aina voi myös omaa ajatteluaan muuttaa. Jos huomaa että joku ajatus ei tuota mitään hyötyä ja vain haittaa, kuten ajatus ettei muka kelpaisi miehelleen muuttuneen ulkonäön takia, vaikka oikeasti selvästi kelpaakin, niin sellaisten ajatusten pyörittämisen voi vain lopettaa. Kun niitä tulee mieleen, niin aktiivisesti sanoa niille, että EI, minä oilen rittävän hyvä tällaisenani.