Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veljen kauhukakarat kuriin?

Vierailija
15.12.2014 |

Veljelläni on 3- ja 5-vuotiaat pojat, jotka osaavat olla oikein mukavia niin halutessaan. Enimmäkseen he kuitenkin ovat kauhukakaroita, joita veljeni ei edes yritä laittaa ruotuun. Heidän kyläillessään meillä lapset saattavat riehua mitä sattuun, ja veli jättää komentamisvastuun minulle. He ovat mm rikkoneet meillä lasiesineitä, toistuvasti mukiloineet aviomiestäni, kiipeilleet huonekaluilla ja naarmuttaneet niitä... Kerrankin he rääkkäsivät kissaamme, josta menin heille topakasti sanomaan. Sain vastaan suoranaista vittuilua ja naurua. Lapset osaavat leikkiä rauhassa ehkä puoli tuntia kerrallaan, jos joku aikuinen leikkii mukana.

Itse olen lapseton, eikä minulla oikein ole kokemusta lasten fiksusta ruotuun laittamisesta. Sen nyt tiedän, että ei missään tapauksessa fyysistä kuritusta, huutaminenkin tuntuu minusta turhan tylyltä, ja jäähyttämisestä luin vasta uutisen jossa todettiin myös sen olevan traumatisoivaa.

Miten etenen tässä tilanteessa? Olen rajoittanut heidän kyläilynsä ihan minimiin, mutta en halua katkaista välejä kuitenkaan kokonaan.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikalapset on just tollasia.... niillä täytyy olla paljon kovempi kuri kuin tytöillä.... pojista tulee niin helposti koulukiusaavia kriminaaleja!

Vierailija
62/70 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voisi tavata veljeäsi hänen kotonaan? Ja jos he siellä mukiloivat miestäsi, sanotte tiukasti, että teitä ei lyödä ja jos teko toistuu, te lähdette. Ja teette myös niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

57: Eli voisin siis jäähyttää näitä lapsia viemällä heidät varoituksen jälkeen eteiseen?

-AP

Vierailija
64/70 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

59: Sitten kyllä ehdottomasti toteutan tämän seuraavalla kerralla. Säästäisi niin paljon hermoja! ;)

-AP

Vierailija
65/70 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

64: Yleensä pyrimme tapaamaan hänen luonaan. Nyt joulu tulee olemaan hankala, kun se on sovittu vietettävän veljelläni. Sieltä ei ihan heti viitsisi lähtä, mutta toisaalta ei jaksaisi olla mukiloitavanakaan jos lapset siihen intoutuu.

-AP

Vierailija
66/70 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 14:34"]

53: Tuon ikäiset varmaan vielä leikkisi lego dubloilla? Vai pitäisikö suoraan hankkia niitä pikku legoja?[/quote]

Minä hankkisin pikkulegoja tuon ikäisille. Duplot ei välttämättä ainakaan isompaa enää kiinnosta, tai niitä pitäisi olla iso kasa että pystyy kunnolla rakentamaan, pieni setti on kasattu alle minuutissa :D 

Vierailija
67/70 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

68: Eli ennemmin pieniä, selvä. Tuntuu vähän hölmöltä hankkia leluja lapsettomaan perheeseen, mutta jos tuolla saa niitä vähän rauhoitettua, niin on se sen väärti.

-AP

Vierailija
68/70 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta puuhakirja, kopauta sillä päähän jos pikkujätkät riehuvat. Veljeäsi myös jos ei onneton osaa komentaa penikoitaan.

Vierailija
69/70 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veli on siis helisemässä itsekin, ehkä sitten jotain neuvottelunvaraa olisi. Vaimonsa on varmaan heittänyt hanskat tiskiin ja antaa mennä, kun ei pysty vaikuttamaan. Pystytkö osoittamaan hänelle tukea ilman että liittoudutte samantien veljeä vastaan? Jos puistoon ei voida mennä koska sieltä ei pääse pois, niin kierrehän vain pahenee ja lapsilla on valtavasti hermostunutta energiaa, jota pahentaa tunne, että vanhemmat ovat kyvyttömässä tilassa.

Mahtaisiko onnistua, että suostuttelisit veljen koko poppoon kasvatusneuvolaan? Jos ei, niin keskittyisin siihen strategiaan, jossa pojat otetaan erilleen mahdollisimman usein. Viet sitten vaikka yksi kerrallaan sinne leikkipuistoon ja järjestät jotain herkkua kotiin, jota mennään sitten syömään, jotta on helppo lähteä poiskin. Nythän he provosoivat toisiaan, ja luultavasti ovat tosi väsyneitä ja riehuvat siksikin. Miten ne saadaan nukkumaan? Miten syömiset sujuu, ja mikä on ruokavalio?

Vierailija
70/70 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan selvää, että tuollaisilla lapsilla ei olisi meille asiaa. Pöyristyttävää, että joku voi antaa toisten tuhota omaisuuttaan ja käyttäytyä törkeästi omassa kodissaan. Ja vielä aikoo paapoa lapsia ostamalla leluja viihdykkeeksi. Olet uskomaton kynnysmatto, ap. Missä oma arvosi? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi