Onko rikos antaa toiselle salaa Antabus?
Syyllistynkö rikokseen, jos liotan salaa Antabus-tabletin miehen mehulasiin, jos kuitenkin kerron hänelle siitä heti kun mehu ja lääke on nautittu..? Antaisin mehun, kunhan herää.
Nyt on tosi kyseessä. Mies ei saa putkea loppumaan, minä en voi auttaa. Tämä olisi viimeinen keino, että olisi edes YHDEN tai kaksi päivää selvin päin. Jos sitten tajuaisi.
Näyttäisin, että olen valmis tekemään mitä tahansa.
Jopa rikoksen..? Ehken sentään.
Onko rikos syöttää toiselle ihmiselle Antabusta salaa?
Kommentit (23)
No mietipä vähän. Eroa, jos ei muu auta, mutta et voi salaa syöttää miehelle tuollaista lääkettä. Eikös siihen tarvitse reseptin muutenkin?
Antabusefektin saa esim tietyillä antibiooteillakin. Mutta ei, et voi, tuo olisi pahoinpitely. Lisäksi jos on eilen runsaasti juonut veressä on yhä alkoholia ja vaara aiheutuu heti kun antabuksen nauttii.
Käske sen mennä katkolle. Siellä saa mukavasti pamipäissään putken katki.
1: Olen nähnyt miehen ottavan Antabuksen krapulassa useammankin kerran. Ajattelin siis, että se ei ole vaarallista, mutta olen ehkä väärässä.
2: Olen houkutellut. Tällä kertaa mikään ei auta.
3. Ero ei ole vaihtoehto, koska en halua erota. Miehellä on Antabusta lääkekaapissa, hän ei vain ole tällä hetkellä kuurilla vaan putkessa.
Varmaan huono idea. Tulipahan kysyttyä. Pitää yrittää taas vain keskustella.
Ap
On rikos. Ja jos on alkoa veressä, tai juo antabuksesta huolimatta ja saa slaagin, niin se on kuolemantuottamus sitten. Mielummin kuollut kuin kännissä?
Vierailija kirjoitti:
On. Jos kuolee, voit saadq syytteen murhasta.
Joo varmaan menee murhaan, jos kuolla kupsahtaa.
On, ihmisten lääkitseminen salaa, on rikos. Se on vähintään pahoinpitely.
Huumeiden ruiskuttaminen toisiin on rikollista samoin huume tablettien jauheiden nesteiden salaa syöttäminen on rikollista . Alkoholi poistuu kyllä kun on juomatta ja nukkuu vuorokaudessa mutta krapula kestää 2-4 vrk . Siinä on usein se ongelma kun morkkis iskee . Pitää tehdä kävelylenkkiä ja syödä suolaista vaikka metwurstia suolakurkkuja. Janottaa kovasti niin vettä ja mehuja. Että viikon toipumisaika. Vitamiineja sitten .
Antabus ilman reseptiä - https://euhealth24.com/fi/drug/antabuse Itse otin antabuskuurin noin 8kk sitten koska minulla meni alkoholin juominen aika paljon yli ja niin pois päin. Tällä hetkellä minulla on noita antabus kapseleita mahan sisällä joten se ainakin varmistaa että alkoholia ei enää oteta. Sivuvaikutuksia on muutamia esim. väsymystä ja yöllä paskominen housuun.
Luepa läheisriippuvuudesta. Been there done that. Lopulta, kun ero oli pakkovaihtoehto, ja aikaa oli mennyt, tajusin kuvion järjettömyyden. Ja se, miten olin elämästäni hukannut melkein 15 vuotta.
Nykyään tiedän, että toista ei voi muuttaa. Eli vaihtoehtona on vaan määritellä, mitä itse sietää. Toinen juo, teet sinä mitä tahansa. Eli lopeta temput ja joko siedä tilanne sellaisena kuin se on, tai lähde.
Kysymys jos veressä on alkoholia onko antabus hengenvaarallinen?
ap ajattele vähän