Miksi pilaatte hyvän ruuan viinillä
En ole koskaan ymmärtänyt miksi hyvän ruuan päälle juodaan jotain hapanta lientä , vai onko se vaan hienoa
Kommentit (39)
Minä aidosti tykkään viinistä ruoan kanssa. Se irrottaa ruoasta enemmän aromeja esiin, vahvistaa niitä.
Tosin eihän se viini ihan kaiken ruoan kanssa sovi. monien perinteisten suomalaisten arkiruokalajien kanssa ei erityisesti sovi, makumaailmat vaan riitelee. Hernekeittoa + viiniä tai silakkalaatikkoa + viiniä, hyh.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 11:25"]No älä juo sitä pahaa viiniä. Koita joskus kyykätä kuuden euron alahyllyltä vähän ylemmäs.
[/quote]olen kyllä juonut kalliitakin viinejä, samalta ne kaikki maistuu
Lienee täysin selvää että sinä et ymmärrä.
Ei se hinta vaan se viinin sopivuus ruoan kanssa!
No hei haloo, mikähän tämäkin aloitus on taas olevinaan. Älä juo viiniä jos et tykkää. Anna muiden tehdä tavallaan. Itse juon arkisin ruuan kanssa vettä tai maitoa. Viikonloppuisin ja ulkona syödessä viiniä. En mäkään täällä ihmettele muiden tapoja. Vai pitäisikö tehdä omat aloitukset joka ruokajuomasta? Maito, vesi, kivennäisvesi, mehu, limsa, kotikalja jne.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 11:25"]No älä juo sitä pahaa viiniä. Koita joskus kyykätä kuuden euron alahyllyltä vähän ylemmäs.
[/quote]onko niitä vieläkin kalliimpia?
Jos ei ole juuri lainkaan juonut viinejä, joku tanniininen punaviini on kokemuksena enemmänkin mielenkiintoinen kuin herkullinen. Jos viinejä maistelee kiinnostuksella (ei tarkoita kaksin käsin kittaamalla), niissä alkaa erottaa erilaisia sävyjä. Itse esim. pidän eniten juuri "tylyistä" punaviineistä. Jokaisella on lopultakin oma makunsa, ja minulle voi tarjota erinomaista Pinot Noiria tai Sauvignon Blancia ja voin "analysoida" niitä, mutta mitään ilotulitusta ne eivät minulle ole juuri koskaan. Omaan makuunsa saa luottaa, eivätkä kai kaikki tietysti ikinä opi viineistä pitämäänkään (miksi tarvitsisikaan), mutta avoimen kiinnostuneena niistä saattaa oppia jotain. Ei toisia pidä lytätä siksi, että he ovat erilaisia kuin minä. Minä en esimerkiksi vaan pääse oluiden makuun, mutta minusta on hienoa, että jotkut tykkäävät niitä erilaisia maistella ja arvioida. Ei se ole minulta pois.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 11:31"]No hei haloo, mikähän tämäkin aloitus on taas olevinaan. Älä juo viiniä jos et tykkää. Anna muiden tehdä tavallaan. Itse juon arkisin ruuan kanssa vettä tai maitoa. Viikonloppuisin ja ulkona syödessä viiniä. En mäkään täällä ihmettele muiden tapoja. Vai pitäisikö tehdä omat aloitukset joka ruokajuomasta? Maito, vesi, kivennäisvesi, mehu, limsa, kotikalja jne.
[/quote]kullistako pitäis aina puhua ap
En ole koskaan ymmärtänyt, miksi lätyt tai pulla pitää pilata maidon juomisella. Tai joku muu ateria.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 11:33"]En ole koskaan ymmärtänyt, miksi lätyt tai pulla pitää pilata maidon juomisella. Tai joku muu ateria.
[/quote]lättyjä punaviinillä?
Mulle luonnolliset ruokajuomat on vesi tai viini. En ole lapsuusvuosien jälkeen juonut maitoa, limsan juominen ruoan kanssa on minusta todella outoa, mutta ei tulisi pieneen mieleenkään tehdä AV:lle avaus otsikolla "Miksi pilaatte hyvän ruuan maidolla tai limpparilla". Ehkä ap:llä on vain tylsää ... :)
Pitääkö ny tänne tulla mainostaan, ettei ymmärrys riitä?
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 11:29"]Lienee täysin selvää että sinä et ymmärrä.
[/quote]
Mutta onko se väärin ettei ymmärrä? Ite kans tykkään hyvän ruuan kanssa juoda vettä. Toki minulla on se näkökulma ettei alkoholi oikeen sovi minulle.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 11:37"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 11:33"]En ole koskaan ymmärtänyt, miksi lätyt tai pulla pitää pilata maidon juomisella. Tai joku muu ateria. [/quote]lättyjä punaviinillä?
[/quote]
Jos on hilloa.
Liekö sama aloittaja, joka kerran tosissaan ihmetteli että syökö joku kotona ihan oikeasti veitsellä ja haarukalla.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 11:37"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 11:33"]En ole koskaan ymmärtänyt, miksi lätyt tai pulla pitää pilata maidon juomisella. Tai joku muu ateria. [/quote]lättyjä punaviinillä?
[/quote]
No ei, mutta jollain makealla jälkkäriviinillä kuten Tokaji-jalohomeviinillä tosi hyvää.
Voi tätä viisauden määrää. Kippis.
Hanavesi voitelee kajenet ja muut mausteet . Turha arkena hienostella.
No älä juo sitä pahaa viiniä. Koita joskus kyykätä kuuden euron alahyllyltä vähän ylemmäs.