Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteishuoltajuus ja toiselle kertomatta jättäminen

Vierailija
16.10.2021 |

Onko teillä tietoa miten tällainen tilanne toimii, kun on yhteishuoltajuus - ex lähettää lapset lomalle sellaiseen paikkaan mihin toinen ei anna lupaa ja toisella vanhemmalla ei ole mitään tietoa missä lapset on tai yhteystietoja?

Eli siis eksäni on lähettämässä lapseni lomalle minun sukulaisen luokse, jonka yhteystietoja RAI osoitetta minulla ei ole ja olen sanonut ettei sinne saa viedä lapsia? Eksä ei tätä kunnioita vaan lähettää lapset sinne ”salaa” = lapset kertovat minulle. Matkaa sinne on yli 800km ja eksä ei itse ole mukava. Kyse pienistä lapsista (alle kouluikäisistä)

Onko minulla tässä mitään oikeuksia? On hänen viikkonsa kylläkin.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka pieniä vastoinkäymisiä tulisikin eronneen elämään, kannattaa kuitenkin muistaa yleispätevä totuus: Eroaminen kannattaa aina. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. Näin erityisesti tilanteessa, jossa pariskunnalla on lapsia.

Eiköhän tästä käytöksestä voi jo saada vihiä miksi erosin. Muuttui aivan toisenlaiseksi kun lapset syntyivät. Alusta asti teki ihme kiusaa ja yritti alistaa ja kohteli vain todella huonosti.. erottiin melkein 5 vuotta sitten ja siitä asti taistellut kaikesta mistä voi, vaikka on jo uusi perhe ja lapsia.. Ap

Vierailija
22/26 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että huoltaja ei ole mukana? (Aloituksessa lukee "ex ei ole mukava".)

Minä ilmoittaisin poliisille, että lapset eivät ole isällään ja minä en tiedä missä he ovat.

Tää on yksi vaihtoehto. Mutta ap tietää kyllä kenen luona lapset ovat. Poliisi saisi sen nopeasti selville että kyseessä on ensiksikin valhe ja tarkemmin mielipide-ero. Vai mitä tuo sukulainen on konkreettisesti tehnyt? Voiko viranomaisten mielestä olla syytä mennä tarkistamaan lasten tilanne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen vanhempi saa viedä lapset aivan mihin haluaa, tuossa ei ole mitään laitonta. Miksi sinulla olisi valtaa asiassa? Jonkun soveltumattomuus lapsen hoitajaksi on toki mahdollista osoittaa, mutta jos kyseessä on vain henkilö josta sinä et tykkää, mikä peruste se olisi estää?

Kyse ei ole tykkäämisestä. Kyse on isommista asioista. Mm. Tämä henkilö on piilottanut itsensä minulta. En tiedä missä lapset ovat, ei ole osoitetta, puhelinnumeroa, ei mitään. Etkö sinä halua tietää että missä lapsesi ovat?

Toinen asia mikä on vaikea minun niellä on kunnioitus. Eksä tekee vain kiusaa, koska haluaa kostaa jotain. En minä ole hänen sukunsa kanssa tekemisissä ja lähettäisi lapsiamme hänen sukulaiselleen ilman eksän suostumusta..

En vain voi käsittää tälläistä taistoa tällaista. On vain todella järkyttynyt. Ja siis eksä ei ole ollut tämän sukulaisen kanssa missään tekemissä kun olimme yhdessä. Siinä on syynsä miksi hän ei kuulunut elämäämme.

Ap

En tässä kirjoittanut mitään mielipiteitäni tai siitä että en haluaisi tietää missä omat lapseni ovat. Laki vain on tuollainen. Se riittää että eksälläsi on yhteys tuohon ihmiseen, sulla ei tarvitse olla. Kuulostaa tietysti todella oudolta touhulta, mutta vastasin siis vain kysymykseesi siitä onko sinulla valtaa asiassa. Ja lain edessä ikävä kyllä on kyse vain mielipiteestä jos sinulla ei ole mitään näyttöä asiasta. Herää myös kysymys että jos joku alle 6v on tuosta puhunut eikä kukaan aikuinen edes vahvistanut, niin oletko varmasti ymmärtänyt oikein koko asian? Eksä tekee ehkä vain kiusaa. Ja se tai kunnioittamatta oleminen eivät ole laittomia asioita.

Totta kai toinen aikuinen vahvisti ja nauroi päälle, kun pyysin asiallisesti että ei lähettäisi lapsia sinne. Lapsi kertoi ja minä kysyin sen jälkeen. Tiedän kyllä ettei minulla ole laillisia oikeuksia, en vain voi käsittää miten jotkut kohtelee muita niin epäkunniottavasti. Oli eronnut tai ei. Ap

Vierailija
24/26 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis puhelimessa heti torpannut, että lomalle ei lähdetä. Eli itse olet aiheuttanut tilanteen, jossa olette vastakkain eksän kanssa. Jos olisit ollut suopeampi, myös ex olisi ollut suopeampi kertomaan minne lapset ovat menossa. Eli itse aiheutettu tilanne ap.

Vierailija
25/26 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis puhelimessa heti torpannut, että lomalle ei lähdetä. Eli itse olet aiheuttanut tilanteen, jossa olette vastakkain eksän kanssa. Jos olisit ollut suopeampi, myös ex olisi ollut suopeampi kertomaan minne lapset ovat menossa. Eli itse aiheutettu tilanne ap.

Juu ei mennyt ihan noin, mutta kiitos lyttäämisestä :) toivottavasti joskus koet itse samaa ja voit edes vähän samaistua, kuinka vaikeita nämä tilanteet ovat, kun entinen ei halua mitään muuta kuin huonoa fiilistä ja harmia sinulle. Ap

Vierailija
26/26 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi