Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUS: SUOMESSA ALKANUT 5. KORONA-AALTO. Miksi rokotukset eivät vaikuttaneetkaan?

Vierailija
16.10.2021 |

Suomalaisista on enää niin pieni osa rokottamatta, että vaikka kaikki loputkin rokotettaisiin, on vaikea uskoa että nin pieni liike pysäyttäisi koronan.

Joten taistellaan jokainen vuorollaan hengenvaarallinen Covid-19-tauti läpi.

Kommentit (1584)

Vierailija
981/1584 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen keskustelu. Tämän mukaan rokottamattomat toimivat imureina ja estävät tappavimman variantin päätymisen dominantiksi. Tutkijoiden mukaan ainoastaan riskiryhmä ja vanhukset olisi pitänyt rokottaa, ei missään nimessä kaikkia. Jos kaikki rokotetaan tappavimmasta variantista tulee tutkijoiden mukaan dominoiva ja muut häviävät. 

Lähde = youtube-keskustelu. Ei hyvä htti.

Vierailija
982/1584 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen keskustelu. Tämän mukaan rokottamattomat toimivat imureina ja estävät tappavimman variantin päätymisen dominantiksi. Tutkijoiden mukaan ainoastaan riskiryhmä ja vanhukset olisi pitänyt rokottaa, ei missään nimessä kaikkia. Jos kaikki rokotetaan tappavimmasta variantista tulee tutkijoiden mukaan dominoiva ja muut häviävät. 

Aika epätoivoista alkaa teidän trollaus olemaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1584 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelussa kaikki ovat tutkijoita jotka myös julkaisevat.

Vierailija
984/1584 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pfizerin suoja on tällä hetkellä 39% kahden rokotuksen jälkeen, ei kovin hääppöinen.

Vierailija
985/1584 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viera2ilija kirjoitti:

''Näkee ken elää'', mihin tilanteeseen tämä tauti koko maailman lopulta vie. Jo nyt on karseaa, mutta entä ensi talvena, vuoden kuluttua, viiden vuoden kuluttua? Kun tauti vain jatkaa voittokulkuaan esim muodostaen uusia variaatioita sitä mukaa kun rokotteita yritetään kehittää. Ihmisiä kuolee - ja onhan taudin sairastaminenkin kauhea kokemus, kuten monet potilaskertomukset kertovat. Otsikoissa korona, korona, korona. Pian kaksi vuotta!

Päättäjien on pikku hiljaa ruvettava toteuttamaan tosi kovaa politiikkaa, miten suhtaudutaan yhteiskunnan toimintojen sulkemiseen ja rajoittamiseen. Ja miten suhtaudutaan rokotevastaisiin henkilöihin, kun he asettavat itsensä ja muut alttiiksi taudin vakavalle muodolle, täyttävät hoitopaikat ja aiheuttavat syvemmän kriisin.

Kaiken pohjalla tässä on rokotteen ottamisen vapaaehtoisuus. Muistelen kuitenkin menneisyydestä sellaista asiaa kuin poliorokotus, ns sokeripala. Eikös se toteutettu kattavasti kaikille, eikä silloin puhuttu pakottamisesta ja ihmisten itsemääräämisoikeudesta halaistua sanaa.

Samoin ihmettelyä nostattaa terveydenhoitohenkilökunnan vapaa määräysvalta rokotteen ottamisen suhteen.

Miksi? Taudista parantuu 99% sen sairastaneista.

Riskiryhmät ovat jo tiedossa, ja ovat saaneet rokotteet kuten muutkin halukkaat.

Ne jotka kokevat olevansa jollain tavalla kohonneessa riskissä, voivat itse suojautua, kuten varmasti toimivat muidenkin tarttuvien tautien kuten noron tai influenssan kanssa.

Rokote suojaa vain ottajaansa, sen minkä suojaa, eikä juurikaan tartuntoja vähennä. Lisäksi se on vapaaehtoinen, koska tutkimustietoa ei ole tarpeeksi.

Alhaiset D-vitamiinitasot ovat olleet yhdistävä tekijä vakavan tautimuodon saaneilla, joten pitäkää siitä huolta.

Sairaalat ovat valittaneet kantokyvystään semmoiset 14 vuotta, joten ei ole kansalaisten vika jos poliittista tahtoa ei ole ollut varautua.

Toistan: 99% parantuu. Aina joku saa vakavan muodon, ja aina joku saa haittavaikutuksen rokotteesta. Siksi jokainen punnitsee riskit ja hyödyt tykönään.

Rauha nyt.

Vierailija
986/1584 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea teille kaikille sinne piikittelyn tielle. Katsotaan sitten kun on kahdeksas piikki hihassa että mikä on fiilis. Elätte talutusnuorassa ja koette olevanne vapaita. Onnea valitsemallanne tiellä arvon kanssakulkijat.

Kiitos, kiitos. Huomenna olen menossa ottamaan elämäni 34:nnen influenssarokotuksen. Koronarokotuksia tulen ottamaan sitä mukaa, kun on tarpeen. 

Sulla on varmasti mahtava elämä. Elämäntehtäväsi varmaan perustuu näiden pelastavien piikkien ympärille. Yksi shotti tuo aina puoleksi vuodeksi vapauden, sitten taas hommaamaan uusi turvallisuuden tunne. Huhhuh oltaishan me kaikki kuoltu ilman näitä piikkejä.

Enemmän taitaa olla sun elämäntehtävä vastustaa näitä piikkejä. Me muut eletään jo normaalisti.

Vierailija
987/1584 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea teille kaikille sinne piikittelyn tielle. Katsotaan sitten kun on kahdeksas piikki hihassa että mikä on fiilis. Elätte talutusnuorassa ja koette olevanne vapaita. Onnea valitsemallanne tiellä arvon kanssakulkijat.

Kiitos, kiitos. Huomenna olen menossa ottamaan elämäni 34:nnen influenssarokotuksen. Koronarokotuksia tulen ottamaan sitä mukaa, kun on tarpeen. 

Sulla on varmasti mahtava elämä. Elämäntehtäväsi varmaan perustuu näiden pelastavien piikkien ympärille. Yksi shotti tuo aina puoleksi vuodeksi vapauden, sitten taas hommaamaan uusi turvallisuuden tunne. Huhhuh oltaishan me kaikki kuoltu ilman näitä piikkejä.

Mulla on oikein ihana elämä. En ole piikkikammoinen. Ajattelepa diabeetikoita: he joutuvat pistämään itseään monta kertaa päivässä ja ihan joka ainoa päivä!!!!

Ajattele kaikki ihmiset joutuu syömään joka päivä. Ihan hirveetä kun muuten kuolevat

Vierailija
988/1584 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ne flunssarokotteet toimineet vai oletko silti saanut flunssan? Olen kuullut useaan kertaan - myös esim. sairaanhoitajilta - että flunssarokotteiden teho on ollut tosittain tosi huono. Joskus esim. 40% tasolla.

En ole itse ottanut. Monena vuotena peräkkäin olen ollut täysin flunssaton. Ehkä ruokavalion ansiota: aina paljon kasviksia ja salaatteja, oli sitten vuodenaika mikä tahansa.

Koronarokotteiden teho vähenee ajan mittaan. Ilmeisesti juuri Pfizer menettää tehostansa melko nopeasti. Siksi nyt puhutaankin, että 5-6 kuukauden jälkeen kannattaa ottaa boosteri.

Olen itse kahdesti Pfizerilla rokotettu. Toimin rokotuksen jälkeen samoin kuin sitä ennenkin: FFP2-maski päällä aina kaikissa sisätiloissa ja myös ulkona, jos ei turvavälit säily. En mene paikkoihin, missä on väkeä liian tiiviisti. Minulle ei vaikeaa, koska en ole koskaan pitänyt isoista ihmisjoukoista. Jollekin muulle voi tietysti olla vaikeampaa, jos on eri elintavat.

Tärkeintä olisi muistaa, että rokote suojaa vaan saajaansa. Eikä tämä suoja ole 100%. On hyvä mahdollisuus olla sairastumatta vakavasti. Mutta silti tartunnan voi saada ja tartuttaa taudin muihinkin. Tästä alkaa olla yhä enemmän näyttöä. Ikävä tilanne, mutta näin vain on.

Kuten sanoin: olen rokotettu, mutta toimin samalla tavoin kuin ennen rokotusta. Tämä on minun strategia, jolla haluan säilyä terveenä ja haluan, että kanssaihmiset eivät saa tautia minun kauttani.

Vierailija
989/1584 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä puheenvuoro Helsingin piispalta:

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008340490.html

"Rokottamattoman valinta ei ole pelkästään yksilön vapautta, vaan osa yhteisön vastuuta. Rokottamaton ei tee päätöksiä omasta terveydestään, elämästään ja vapaudestaan, vaan kaikkien. Rokotus on aina yhteisön valinta. Sen seurauksia ei lähtökohtaisesti kanna yksilö, vaan koko ympäröivä yhteiskunta."

Vierailija
990/1584 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika pelottava tieto, että rokote lisää kuolemanriskiä jopa 8-kertaiseksi.  Eihän tän näin pitänyt mennä?

Mikä ihmeen TIETO?

Vierailija
991/1584 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika pelottava tieto, että rokote lisää kuolemanriskiä jopa 8-kertaiseksi.  Eihän tän näin pitänyt mennä?

Mua taas pelottaa että noin yksinkertaisia ihmisiä on olemassa.

Vierailija
992/1584 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Tätä koskeva oma keskustelu poistui melko nopeasti...

ADE-ilmiöstä alkaa olla nyt epäilyä. Englannissa tehdyn tutkimuksen mukaan kahdesti rokotetut kuolivat delta-varianttiin 8 kertaa useammin kuin rokottamattomat.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8459929/

Vierailija
993/1584 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse molemmat rokotteet ottaneena ei löydy enää yhtään ymmärrystä niille, jotka eivät ota rokotetta ilman lääkärin toteamaa syytä.

Kyllä minuakin jännitti ensimmäisen rokotteen ottaminen, koska se oli aika uusi valmiste, mutta otin sen kuitenkin enkä ole yhtään katunut. Siinä ei ole yhtään mitään asiaan kuulumatonta mukana. Ei ole mikrosiruja eikä ole ötököitä. Sen sijaan se toimii hyvin ja suojaa tartunnoilta sekä tartunnan osuessa kohdalle se suojaa vakavalta taudilta.

Ei ole mitään järkeä että sairaalat jälleen kuormittuvat koronapotilaista, vaikka nyt on olemassa toimiva rokote. Ei mitään järkeä.

Mua ei pelota rokotteessa mikrosiru tai ötököt, vaan sivuvaikutukset, mitä nopeasti tehty rokote voi tuoda. Lähipiirissä on sikainfluenssarokotteen laukaisema narkolepsia.

Sitä ei ole kehitetty nooeasti. Tuo on yksi noista hokemista joita te vain toistelette ilman todisteita tai taustatietoa.

Vierailija
994/1584 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Rokottamattoman valinta ei ole pelkästään yksilön vapautta, vaan osa yhteisön vastuuta. Rokottamaton ei tee päätöksiä omasta terveydestään, elämästään ja vapaudestaan, vaan kaikkien. Rokotus on aina yhteisön valinta. Sen seurauksia ei lähtökohtaisesti kanna yksilö, vaan koko ympäröivä yhteiskunta."

Sadismaan erottamisen jälkeen Laajasalon sanomisilla voi pyyhkiä persettä. Hän on epärehellinen ja paha ihminen. Mikään hänessä ei ole luotettavaa. Jumalan hylkäämä irvokas fariseus.

Vierailija
995/1584 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin jo aiemmin miten Laajasalo saa jatkaa piispana sotkujensa takia, ja nyt tällainen ulostulo! Liika cokis ei tee hyvää, hän on siitä elävä esimerkki.

Sietäisi hävetä, fariseus!!

Vierailija
996/1584 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotteen teho enää noin 30% kahden kuukauden jälkeen eli lähes olematon. Eli täysrokotettukin sairastuu helpommin.

Pitääkö tässä 6kertaa vuodessa juosta piikillä jatkossa? Ei kiitos. Ihan tarpeeksi sekoittanut elimistön nää kaksi rokotetta.

Rajoituksia pakko tulla koska nyt jo täysrokotettuja teholla (rokotteen teho hiipunut). Kohta vielä enemmän kun etätyö loppui ja työnantajat pakottaa jengin toimistolle. Baareista en viitti edes aloittaa.

Koronapassi, mikä vitsi tääkin on?!

Lähde tuolle, että rokotteen teho tippuu noin nopeasti?

Viimeisin tieto minulla on parin viikon takaa, että suomalaistutkimuksissa rokotteen teho on puolen vuoden jälkeen lähes yhtä korkea kaikilla muilla paitsi vanhoilla.

Vierailija
997/1584 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisäkissa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ne flunssarokotteet toimineet vai oletko silti saanut flunssan? Olen kuullut useaan kertaan - myös esim. sairaanhoitajilta - että flunssarokotteiden teho on ollut tosittain tosi huono. Joskus esim. 40% tasolla.

En ole itse ottanut. Monena vuotena peräkkäin olen ollut täysin flunssaton. Ehkä ruokavalion ansiota: aina paljon kasviksia ja salaatteja, oli sitten vuodenaika mikä tahansa.

Koronarokotteiden teho vähenee ajan mittaan. Ilmeisesti juuri Pfizer menettää tehostansa melko nopeasti. Siksi nyt puhutaankin, että 5-6 kuukauden jälkeen kannattaa ottaa boosteri.

Olen itse kahdesti Pfizerilla rokotettu. Toimin rokotuksen jälkeen samoin kuin sitä ennenkin: FFP2-maski päällä aina kaikissa sisätiloissa ja myös ulkona, jos ei turvavälit säily. En mene paikkoihin, missä on väkeä liian tiiviisti. Minulle ei vaikeaa, koska en ole koskaan pitänyt isoista ihmisjoukoista. Jollekin muulle voi tietysti olla vaikeampaa, jos on eri elintavat.

Tärkeintä olisi muistaa, että rokote suojaa vaan saajaansa. Eikä tämä suoja ole 100%. On hyvä mahdollisuus olla sairastumatta vakavasti. Mutta silti tartunnan voi saada ja tartuttaa taudin muihinkin. Tästä alkaa olla yhä enemmän näyttöä. Ikävä tilanne, mutta näin vain on.

Kuten sanoin: olen rokotettu, mutta toimin samalla tavoin kuin ennen rokotusta. Tämä on minun strategia, jolla haluan säilyä terveenä ja haluan, että kanssaihmiset eivät saa tautia minun kauttani.

Ei ole flunssarokotteita. Flunssa ja influenssa ovat aivan eri asioita.

Vierailija
998/1584 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun julkaisevat höpinänsä vertaisarvioidussa ja tieteellisen tarkastelun kestävässä muodossa niin otan vakavasti. Youtube-videoihin tyytyminen paljastaa että tieteellisesti uskottavaa substanssia väitteiden tueksi ei löydy tai sitten, mikä vielä surullisempaa, ovat yksinkertaisesti rahastusmielessä liikenteessä. 

Vierailija
999/1584 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Tätä koskeva oma keskustelu poistui melko nopeasti...

ADE-ilmiöstä alkaa olla nyt epäilyä. Englannissa tehdyn tutkimuksen mukaan kahdesti rokotetut kuolivat delta-varianttiin 8 kertaa useammin kuin rokottamattomat.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8459929/

ADE-ilmiö tosiaan vaikuttaa olevan riski.

Silti mietitääs taas: taudista paranee 99,8%:a joten mikä se kuolemanriski on alunperinkään? Ei kovin korkea.

Vierailija
1000/1584 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun julkaisevat höpinänsä vertaisarvioidussa ja tieteellisen tarkastelun kestävässä muodossa niin otan vakavasti. Youtube-videoihin tyytyminen paljastaa että tieteellisesti uskottavaa substanssia väitteiden tueksi ei löydy tai sitten, mikä vielä surullisempaa, ovat yksinkertaisesti rahastusmielessä liikenteessä. 

Miten lie Bosschen nykyisen julkaisemisenkaan kanssa. Kehittelee jotain universaalia kaikki pöpöt nitistävää rokotetta, mutta yhtään mitään uskottavaa ei ole sen tiimoilta onnistunut julkaisemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi