Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUS: SUOMESSA ALKANUT 5. KORONA-AALTO. Miksi rokotukset eivät vaikuttaneetkaan?

Vierailija
16.10.2021 |

Suomalaisista on enää niin pieni osa rokottamatta, että vaikka kaikki loputkin rokotettaisiin, on vaikea uskoa että nin pieni liike pysäyttäisi koronan.

Joten taistellaan jokainen vuorollaan hengenvaarallinen Covid-19-tauti läpi.

Kommentit (1584)

Vierailija
561/1584 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on niin tyhmiä että joisivat fairyä suoraan pullosta jos thl sanois että se auttaa flunssavirukseen. Mä en jaksa yhtäkään idioottia joka uskoo tähän farssiin. Kaikki maskinaamat oikeesti pysykää kaukana maskittomista, meitä ei kiinnosta teidän flunssan pelko.

Vierailija
562/1584 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotteesta ei ole mitään hyötyä. Delta tarttuu ja uusia muunnoksia tulee.

Olen ottanut kaksi rokotetta, ja nyt kipeänä flunssassa.

Ei testata, koska olen ottanut kaksi rokotetta. Töissä on pitänyt olla, ja olen mahdollisesti altistanut ison joukon ihmisiä, jos en koronaan, niin ainakin flunssaan.

Tämä homma lähtee lapasesta ihan kohta...

Mikä on syy sille, että rokotettuja ei testata?

Ihan hel...... hyvä että ei testata. Sama kuin täysin terveitä ihmisiä testataan ja laitetaan karanteeniin. Ei mitään järkeä.

Entä mikä on syy sille, että rokottamattomia testataan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/1584 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenties parasta, mitä tästä koronasta voisikin kehkeytyä, olisi maailman kahtiajako.

Ryhmässä A olisivat ne, jotka haluavat totella kaikkia auktoriteetteja, ja pitävät sitä kunnia-asiana. Ryhmäkurista lipsuminen tai konsensuksen kyseenalaistaminen on petturuutta ja johtaa leiritykseen.

Ryhmässä B olisivat vapautta, aitoa demokratiaa ja ihmisten itsemääräämisoikeutta kannattavat, jotka olisivat halukkaita ottamaan vastuun niin itsestään kuin ympäristöstään ilman minkään ulkoisen auktoriteetin käskyjä.

Ryhmä B olisi pieni, mutta taivaallinen.

Ryhmä A olisi suuri, ja käytännössä maailmanlaajuinen Pohjois-Korea.

Vierailija
564/1584 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta! Tästä koronasta on jauhettu jo KAKSI VUOTTA. Meikäläisellä on terveystila pysynyt koko ajan samana, mitä se on ollut jo iät ja ajat ennen koronaa. Kuinka kauan sitä koronaa voi kantaa oireettomana, jos sitä kantaa? Tätä ei ole vieläkään kukaan missään kertonut eikä perustellut puolella sanallakaan. Ois hauska tietää.

Sama täällä, en ole käyttänyt maskia enkä käsidesejä en mitään. En pelkää enkä ole hysteerinen koronapsykootikko. Eli missä se pandemia on? Siis muualla kuin kymppiuutisissa?

Vierailija
565/1584 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden ajan vainot ovat alkaneet. Älkää olko mukana siinä.

Vierailija
566/1584 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Israelin, Islannin ym. tilanteista lukeneille ei ole yllätys. Olisihan noista maista voinut ottaa oppia ja tehdä asioita eri tavalla mutta ei. Piti kokea itse. Suomi on kahden kauppaketjun ja yhden totuuden maa. Täytyy taapertaa samoja reittejä kuin muut. Aina.

Rokotteet eivät toimi. Eiköhän tämä fakta ole jo kaikille selvää. Onni on että nenäsumutteita ym on tulossa markkinoille pelastamaan sekä rokotekammoiset, koronakammoiset, rokotef%sistit että jopa foliohatut. Sen jälkeen jokainen voi kysyä itseltään miten meni noin niinku omasta mielestä.

Ööh, se nenäsumute on muuten rokote.

Vierailija
567/1584 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse molemmat rokotteet ottaneena ei löydy enää yhtään ymmärrystä niille, jotka eivät ota rokotetta ilman lääkärin toteamaa syytä.

Kyllä minuakin jännitti ensimmäisen rokotteen ottaminen, koska se oli aika uusi valmiste, mutta otin sen kuitenkin enkä ole yhtään katunut. Siinä ei ole yhtään mitään asiaan kuulumatonta mukana. Ei ole mikrosiruja eikä ole ötököitä. Sen sijaan se toimii hyvin ja suojaa tartunnoilta sekä tartunnan osuessa kohdalle se suojaa vakavalta taudilta.

Ei ole mitään järkeä että sairaalat jälleen kuormittuvat koronapotilaista, vaikka nyt on olemassa toimiva rokote. Ei mitään järkeä.

Niin, mutta vetikö se sinut sängyn pohjalle tai sairaalakuntoon? Itse en voi ottaa rokotusta, sillä minulla on niin paljon perussairauksia, että perinteisemmätkin rokotteet aiheuttavat kuukausien vuodelevon ja vaarallisia sydänoireita. Tuttuni, jolla on samoja sairauksia joutui siitä sairaalahoitoon. Toki en ymmärrä perusterveiden öyhöttäjien kieltäytymistä rokotteesta, mutta on meitäkin aika paljon, joilla on painava syy olla ottamatta sitä.

Olet sairautesi ansainnut. Vaikuttaa siltä.

Vierailija
568/1584 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei testata, koska olen ottanut kaksi rokotetta. Töissä on pitänyt olla, ja olen mahdollisesti altistanut ison joukon ihmisiä, jos en koronaan, niin ainakin flunssaan.

Mihin työpaikkaan oikein pitää mennä flunssaisena tartuttamaan muita? Et sitten kuuden euron kotiantigeenitestiä viitsi tehdä? Niitä pitäisi olla tällaisena aikana jokaisella kotona lääkekaapin päällä.

Vierailija
569/1584 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hel...... hyvä että ei testata. Sama kuin täysin terveitä ihmisiä testataan ja laitetaan karanteeniin. Ei mitään järkeä.

Kyllä olisi hyvä testata kaikki flunssaiset, oli rokotetta tai ei.

Nyt kun on rokote otettuna, en tiedä mikä tauti minulla on, ja kun ei ole ollut kuumetta, oli mentävä töihin. Sen tiedän että olen hel**tin kipeä kaulasta ylöspäin, mutta en halua ottaa enää särkylääkettä, kun olen sitä jo 10 päivää popsinut. Jos vaikka kuume nousisi ja tappaisi pöpön.

Samoiten kaikki altistuneet karanteeniin, oli rokotetta tai ei. Rokote ei suojaa taudilta tai sen levittämiseltä, vaan laskee riskiä vakavaan tautimuotoon.

Vierailija
570/1584 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin itse rokottomaton, olo olisi kuin menisi taistelutantereelle alastomana kun muut ovat pukeutuneet lyijyliiveihin ja kypäriin. 

Rokottamattomana vaihdan tehokkaampaan maskiin heti kun paikkakuntani koronatilanne pahenee. Tällä hetkellä ei mitään hätää, mutta kohta varmaan on aika suojautua rokotetuilta. Ikinä ei voi tietää, mitä varianttia kukakin rokotettu levittää ympäriinsä. Eivät enää edes oireisina testeissä käy ja maskitkin on jo unohdettu. Sitten vielä passin turvin räkälöissä temmeltävät ja maailmalla reissaavat, niin joo, kieltämättä vähän alkaa pelottaa rokotettujen holtiton käyttäytyminen. Pitänee erakoitua.

t. autoimmuunisairas moniallergikko, joka ei uskalla ottaa rokotetta, eikä kyllä mielellään koronaakaan

Eli parempi jättää rokottamatta vai? Mitä ehdotat?

Ehdotan, että rokotetutkin jatkaisivat toistaiseksi samoja suojatoimia kuin ennen rokotetta, koska selvästikään pelkät rokotteet eivät toimi toivotulla tavalla. Toivoisin myös, että rokotetut ymmärtäisivät sen, että vaikka rokote saattaa heitä suojata tällä hetkellä jylläävältä koronalta, hekin levittävät tautia toisilleen ja rokottamattomille ja näin kohta taas syntyy niitä uusia variantteja, joihin rokote ei enää ehkä tepsi sitäkään vähää.

Eli, pelkkä rokote ei auta. Tarvitaan muitakin toimia ja vastuullista, muut ihmiset huomioivaa käyttäytymistä, niin rokotetuilta kuin rokottamattomiltakin. Toivon mukaan jossain vaiheessa keksitään lääke koronaan tai oikeasti toimiva, turvallinen rokote, jonka ihmiset uskaltavat ottaa. Siihen saakka, varovaisuutta.

Olen kahdesti rokotettu, otan myös kolmannen jos saan. Käytän silti FFP2-maskia kaikkialla kodin ulkopuolella (pl. yksin metsässä tyyppiset paikat) sillä en halua edes lievää koronaa enkä halua tartuttaa muita – varsinkaan heitä jotka eivät voi lääketieteellisestä syystä rokotetta ottaa tai jotka kärsivät immuunipuutteesta. Näen rokotteen enemmän yhtenä suojamuurina lisää taistelussa koronaa vastaan.

Totta kai saat! Saat sen kahdeksannenkin, ihan varmasti saat. Ole huoleti.

Vierailija
571/1584 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uuden ajan vainot ovat alkaneet. Älkää olko mukana siinä.

Kannattaa pysyä kaukana rokotetuista sitten kun rokote alkaa potkimaan kunnolla...

Vierailija
572/1584 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsehän ensin asiantuntijat olleet sitä mieltä että 70% kattavuus riittää. Huomaatteko, maalitolppia siirretään koko ajan pikkuhiljaa.

Tuo oli arvio ennen kuin delta levisi kaikkialle.

Huomaatteko, virus muuntuu koko ajan pikkuhiljaa, jos sen annetaan levitä.

Virus muuntuu koko ajan, koska se oppii kiertämään sitä vastaan nostettuja tehokeinoja.

Ei. Virus ei opi mitään. Se kopioituu, elää sellaisena kuin on sen ajan mitä elää ja kuolee. Kopioimisprosessi ei ole kovin huolellinen, virheitä sattuu. Joskus sattuu sellainen virhe, että syntyvä virus onkin tosi ärhäkkä, esim. levää tehokkaasti tai aiheuttaa pahan taudin. Joskus toiste taas sattuu sellainen virhe, että virus elää hyvin lyhyen aikaa ja kuolee pois ennen kuin sitä ehditään edes huomata. Joskus sattuu sellainen virhe, ettei mitään eroa oikeastaan edes huomaa. Jos tämä virheellisesti kopioitunut virus elää ja kopioituu uudelleen, niin siitä tietysti tulee niitä samanlaisia alkuperäiseen verrattuna virheellisiä kopioita (variantti) ja uusia satunnaisesti virheellisiä versioita, ja pyörä jatkaa kulkuaan.

Mitä enemmän virus pääsee kopioitumaan, sitä enemmän tulee satunnaisia virheitä ja sitä enemmän siis myös niitä ärhäköitä viruksia aiheuttavia virheitä. Toki rokotuksilla saattaa olla tässä yhteydessä sellainen rooli, että ne normaalisti heti isäntänsä tappavat virukset yleensä eivät pääse leviämään kovinkaan paljoa, mutta jos rokotettu sairastuukin van lievemmin, myös nopeasti tappava virus leviää enemmän -- ja päätyessään rokottamattomaan tappaa. Tätä ei tosin käsittääkseni ole mitenkään aukottomasti todistettu.

Mutta siis minkäänlaista oppimisprosessi tähän ei liity, vaan kaikki on puhtaasti sattumaa ja todennäköisyyksiä.

Vierailija
573/1584 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin työpaikkaan oikein pitää mennä flunssaisena tartuttamaan muita? Et sitten kuuden euron kotiantigeenitestiä viitsi tehdä? Niitä pitäisi olla tällaisena aikana jokaisella kotona lääkekaapin päällä.

No olen tehnyt tietenkin. Kotitesti on yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
574/1584 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Ei minulla ainakaan ole pikainfluenssatestejäkään eikä edes promillemittaria kotona, vaikka näin pikkujouluaikana sitäkin saattaisi joku suositella.

No, eipä minulla ole lääkekaappiakaan. Burana-rasia löytyy, en tosin ole varma, onko siinä enää päiväystä jäljellä mutta tarpeensa on täyttänyt.

Vierailija
575/1584 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska Suomen rokotekattavuus on 65,2%. Siksi.

Rokotekattavuus on kylläkin jo reilusti päälle 70 %.

Kannattaisi täsmentää, puhutaanko yli 12-vuotiaista vai koko kansasta.

Vierailija
576/1584 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelepa hetki ap?

Eikö rokote toimi juuri niin kuin täällä on kerrottu eli aloituksessa ei ole järjen häivääkään.

Rokotteen yhteydessä asennettiin siru, joillekin 5G anteeni, joka nappaa koronaviruksen toiselta rokotetulta ja sairastuu ja tämä jatkuu eteenpäin, niin kauan, kunnes kaikki rokotetut kuolevat. Jotkut ovat arvelleen siihen menevän 3kk, mutta viime aikaiset tutkimukset ovat jatkaneet sitä 3 vuoteen, koska on huomattu, ainakin maaseudulla 5G toiminnassa on ollut häiriötä katvealueilla, mutta kun puusta lehdet tippuvat, signaalit toimivat paremmin ja tartuntojen määrä rokotettujen keskuudessa kasvavat ja tulokset ovat alkaneet jo näkyä, ja tarkastelee lukuja.

Vierailija
577/1584 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsehän ensin asiantuntijat olleet sitä mieltä että 70% kattavuus riittää. Huomaatteko, maalitolppia siirretään koko ajan pikkuhiljaa.

Tuo oli arvio ennen kuin delta levisi kaikkialle.

Huomaatteko, virus muuntuu koko ajan pikkuhiljaa, jos sen annetaan levitä.

Virus muuntuu koko ajan, koska se oppii kiertämään sitä vastaan nostettuja tehokeinoja.

Ei. Virus ei opi mitään. Se kopioituu, elää sellaisena kuin on sen ajan mitä elää ja kuolee. Kopioimisprosessi ei ole kovin huolellinen, virheitä sattuu. Joskus sattuu sellainen virhe, että syntyvä virus onkin tosi ärhäkkä, esim. levää tehokkaasti tai aiheuttaa pahan taudin. Joskus toiste taas sattuu sellainen virhe, että virus elää hyvin lyhyen aikaa ja kuolee pois ennen kuin sitä ehditään edes huomata. Joskus sattuu sellainen virhe, ettei mitään eroa oikeastaan edes huomaa. Jos tämä virheellisesti kopioitunut virus elää ja kopioituu uudelleen, niin siitä tietysti tulee niitä samanlaisia alkuperäiseen verrattuna virheellisiä kopioita (variantti) ja uusia satunnaisesti virheellisiä versioita, ja pyörä jatkaa kulkuaan.

Mitä enemmän virus pääsee kopioitumaan, sitä enemmän tulee satunnaisia virheitä ja sitä enemmän siis myös niitä ärhäköitä viruksia aiheuttavia virheitä. Toki rokotuksilla saattaa olla tässä yhteydessä sellainen rooli, että ne normaalisti heti isäntänsä tappavat virukset yleensä eivät pääse leviämään kovinkaan paljoa, mutta jos rokotettu sairastuukin van lievemmin, myös nopeasti tappava virus leviää enemmän -- ja päätyessään rokottamattomaan tappaa. Tätä ei tosin käsittääkseni ole mitenkään aukottomasti todistettu.

Mutta siis minkäänlaista oppimisprosessi tähän ei liity, vaan kaikki on puhtaasti sattumaa ja todennäköisyyksiä.

Kyllä virus oppii. Tämä virus osaa tulla baariin vasta puolen yön aikoihin, ennen puolta yötä tämä virus ei ole baareissa. Lisäksi ravintolassa virus ei iske silloin kun ihmiset syö, eli maskin voi ottaa pois mutta jos olet kirjastossa niin silloin se tietää iskeä paikalle.

Välillä virus ottaa pieniä lomia kuten ihmisetkin, kesäloma, joululoma jne. Tämä virus on myös todettu iskevän pienyrittäjien liikkeisiin, ei isoihin marketteihin kuten prisma ja cittari.

Vierailija
578/1584 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä pitäisikö hankkia se koronapassi? Uutisissa sanottiin että se liittyy johonkin omakantaan, minulla ei tietääkseni kyllä ole sitäkään.

Vierailija
579/1584 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
580/1584 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin saadaan kätevästi tilanne vaikuttamaan siltä, että koronaa sairastaa ja levittää vain ja ainoastaan rokottamattomat. Törkeää tilastojen vääristelyä, rokottamattomien syyllistämistä ja painostamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi