"TTK-tuomari Helena Ahti-Hallbergin avioliitossa roolit ovat selvät: ”Ihmisarvostani ei ole mitään pois, jos minä silitän mieheni paidat ja hän vaihtaa autonrenkaat”
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000008324514.html
Välillä oikeatkin naiselliset naiset pääsevät ääneen
Kommentit (101)
Niin paitsi että oikeasti asiat menee niin että minä vaimona silitän paidan, vaihdan auton renkaat, teen remontit, kaikki päivittäiset kotityöt ja elätän sohvalla makaavan miehen joka on väsynyt siitettyään muutaman lapsen viimeisen vuosikymmenen aikana.
Kotiäitiys on Suomessa lähes rikos. Näin lapsia arvostetaan…
Taas naiset vähättelee miesten töitä!
Yleensä autossa on neljä rengasta, joten renkaanvaihtoa on vuodessa 8 kpl. Paitsi että siinä on mukana sitä fyysistä työtä, on myös tiedettävä asioita, mistä kohdasta autoa voi nostaa ja miten se tuetaan niin, että se ei putoa renkaanvaihdon aikana, ei myöskään ole samantekevää mikä pyörä laitetaan mihinkin nurkkaan autossa paikalleen, pyöränmutterien kiristysmomentti, jne.
Lisäksi samalla on hyvä katsastaa jarrujen ja pyöräntuennan kunto kun pyörä on poissa paikaltaan. Renkaiden kuntotarkastus tietysti myös, rengaspaineiden tarkistus, koeajo.
Renkaiden ja vanteiden pesu on myös hyvä suorittaa kun ne laitetaan varastoon seisomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Renkaiden vaihdolla Helena tarkoitti kaikkia ns.miesten töitä! Sama mulla, kun oli mies (olen leski). Mielelläni pesin, parsin, silitin..mies putsas rännit ja hoiti auton...ei mitään ongelmaa kummankan itsetunnossa vaan mukavaa oli. Nyt pitää maksaa, että joku tekee...ei minuu kiinnosta en osaa, jaksa enkä pysty. Mutta osaan ja tykkään tehdä paljon muuta. Hyvä Helena, että annat äänen meille naisnaisille, turhaa vouhotusta on nuo nännit vapaaksi ym hössötykset!
Teillä kansakoulunkäyneillä varmaan noin. Itse en ole eläissäni parsinut mitään. Koulussa valitsin tekniset työt.
N45
Vierailija kirjoitti:
Taas naiset vähättelee miesten töitä!
Yleensä autossa on neljä rengasta, joten renkaanvaihtoa on vuodessa 8 kpl. Paitsi että siinä on mukana sitä fyysistä työtä, on myös tiedettävä asioita, mistä kohdasta autoa voi nostaa ja miten se tuetaan niin, että se ei putoa renkaanvaihdon aikana, ei myöskään ole samantekevää mikä pyörä laitetaan mihinkin nurkkaan autossa paikalleen, pyöränmutterien kiristysmomentti, jne.
Lisäksi samalla on hyvä katsastaa jarrujen ja pyöräntuennan kunto kun pyörä on poissa paikaltaan. Renkaiden kuntotarkastus tietysti myös, rengaspaineiden tarkistus, koeajo.
Renkaiden ja vanteiden pesu on myös hyvä suorittaa kun ne laitetaan varastoon seisomaan.
Ei tuo silti vie kuin max tunnin eli 2 tuntia per vuosi 😆 Ja joo, olen nainen ja vaihdan itse autoni renkaat.
Mun ei tarvii vaihtaa renkaita, mies ja poika vaihtaa meidän kaikkiin autoihin. Mutta meillä onkin konealan yritys. On sanomattakin selvää, että kyllähän kotihommat mulle enemmän kaatuu, vaikka olenkin 8-16 töissä muualla. Ei haittaa.
Ketä kiinostaa Helunan avioliitto...
Vierailija kirjoitti:
Mun ei tarvii vaihtaa renkaita, mies ja poika vaihtaa meidän kaikkiin autoihin. Mutta meillä onkin konealan yritys. On sanomattakin selvää, että kyllähän kotihommat mulle enemmän kaatuu, vaikka olenkin 8-16 töissä muualla. Ei haittaa.
Ketä kiinnostaa sinunkaan avioliitto...
Vierailija kirjoitti:
Renkaiden vaihdolla Helena tarkoitti kaikkia ns.miesten töitä! Sama mulla, kun oli mies (olen leski). Mielelläni pesin, parsin, silitin..mies putsas rännit ja hoiti auton...ei mitään ongelmaa kummankan itsetunnossa vaan mukavaa oli. Nyt pitää maksaa, että joku tekee...ei minuu kiinnosta en osaa, jaksa enkä pysty. Mutta osaan ja tykkään tehdä paljon muuta. Hyvä Helena, että annat äänen meille naisnaisille, turhaa vouhotusta on nuo nännit vapaaksi ym hössötykset!
Nykyautoihin ei paljoa itse voi kajota, mutta ehkä auton hoitaminen on sitä, että vie sen huoltoon, korjaukseen ja katsastukseen, tankkaa, imuroi, tarkistaa nesteet ja vie autopesuun? Pihatöitä ei kerrostalossa (eikä oikein rivitalossakaan) ole, joten naiselle jää ihan hirveän iso kakku (kirjaimellisesti) päivittäin tehtäväksi. Ja kuinka usein niitä rännejäkään sitten putsataan? Tuskin edes kuukausittain.
Mun mies ei ole koskaan putsannut talomme rännejä, minä sen teen, naisilla on usein parempi tasapainokin ja ketterämmin kiipeävät.
Vierailija kirjoitti:
No jos se mies käyttää silitettävää paitaa vain pari kertaa vuodessa juhlissa?
Sitten on puntit tasan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätit sitten pois lauseen mielestäni naisen pitää osata vaihtaa autonrengas mutta.
En jättänyt mitään pois.
Miksi valehtelet? Jätit pois lauseen "Olen sitä mieltä että naisen pitää osata vaihtaa autonrengas, (mutta ihmisarvostani...).
En valehtele enkä jättänyt mitään pois.
Entä esim. huonekalujen kasaus... taitaa jäädä miesten töiksi sekin... ja joku väitti naisten tasapainoa paremmaksi, no enpä tiedä, melko kömpelöitä taitavat olla ja esim. en ole koskaan kuullut, että kukaan mies olisi jäänyt perseestään kiinni johonkin kallionväliin, kuten naiset xD
Olis ihan oikeasti kamalaa, jos olisi sellainen mies, joka käyttäisi joka päivä jotain silitettäviä paitoja.
Vierailija kirjoitti:
Entä esim. huonekalujen kasaus... taitaa jäädä miesten töiksi sekin... ja joku väitti naisten tasapainoa paremmaksi, no enpä tiedä, melko kömpelöitä taitavat olla ja esim. en ole koskaan kuullut, että kukaan mies olisi jäänyt perseestään kiinni johonkin kallionväliin, kuten naiset xD
Mun parikymppinen tyttärenikin osaa kasata huonekalunsa itse, mikä homma se on?
Googlaa John Jones ja Nutty Putty Cave. On pahempiakin paikkoja jäädä kiinni kuin perseestä.
Eihän se ihmisarvosta pois olekaan. Siinä Ahti-Hallberg on ihan oikeassa.
Se on poissa vapaa-ajasta. Arvatkaapa vain, kumpaan menee vuodessa enemmän aikaa: paitojen silittämiseen vai autonrenkaiden vaihtamiseen?
Vierailija kirjoitti:
No kukapa ei mieluummin silittäisi paidan kuin vaihtaisi renkaat? Jos kertaluontoisesti verrataan. 52 paitaa vrt 2 renkaanvaihtoa onkin sitten jo ihan muuta kuin tasavertaista.
Et taida olla koskaan vaihtanut renkaita? Tai jos olet niin vaihdoit ne pikkuautoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kukapa ei mieluummin silittäisi paidan kuin vaihtaisi renkaat? Jos kertaluontoisesti verrataan. 52 paitaa vrt 2 renkaanvaihtoa onkin sitten jo ihan muuta kuin tasavertaista.
Et taida olla koskaan vaihtanut renkaita? Tai jos olet niin vaihdoit ne pikkuautoon.
Leikkiautoon lienee vaihtanut renkaat :D
Kuten jo totesin, naiset vähättelee miesten töitä...
Vierailija kirjoitti:
Jo koululiikunnassa tytöt suoriutuvat paremmin tasapainotehtävistä. Useimmilla tytöillä ja naisilla on voimistelu- tai tanssiharrastustaustaa. Pojat taas on parempia pallonkäsittelyssä.
Mitä miesten töitä on kerrostalossa tai edes rivarissa?
Jos nuo asuu edelleen samassa paikassa Espoossa niin se ei ole okt.