Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat resepteistä, osa1: ketsuppikana

Vierailija
14.12.2014 |

Yllättävä makuyhdistelmä, mutta niin hyvä. Kaikki ovat tykänneet.

sipuli

valkosipuli

freesataan 1 dl öljyssä

lisätään 2 dl ketsuppia

mustapippuri ja suola ja chiliä jos tykkää tulisesta

Paista kananfileet pannulla + suola ja pippuri.

lado kanat uunipannuun ja lisää kastike ja uuniin 200 astetta noin 45 min.

on niin hyvää, parempaa kuin Igorin kana. 

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 09:42"]

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 09:39"]

1 dl vai tl öljyä? Jos vielä kermaakin tulee 2 dl. Ketsuppi vähän äklöttää, mutta voisin kokeilla reseptiä kun lapset on jo kyllästyneet mun kanakastikkeeseen.

[/quote]

Jos te pelkäätte öljyä on olkaa käyttämättä.

Oikeaan reseptiin kuuluu noin desi öljyä (itse laitan 0,5-0,75 dl)

Tajuatteko, että  päivässä syömänne pullat/tortut/valmisruuat  esimerkiksi sisältävät varmaan rasvaa sen desin.  Ja hampparipaikkojen nugetit ja ranskalaisethan imevät paistoöljyä itseensä.  niitä kuitenkin syötte?

ei -ap mutta tätä ohjetta kokeillut ( oli muuten hyvää)

[/quote]

En syö noita pullia, torttuja, valmisruokia tai hampurilaispaikkojen antimia. Edelleen ihmetyttää tuo öljyn määrä. Hyi helvetti.

Vierailija
22/23 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 09:42"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 09:39"]

1 dl vai tl öljyä? Jos vielä kermaakin tulee 2 dl. Ketsuppi vähän äklöttää, mutta voisin kokeilla reseptiä kun lapset on jo kyllästyneet mun kanakastikkeeseen.

[/quote]

Jos te pelkäätte öljyä on olkaa käyttämättä.

Oikeaan reseptiin kuuluu noin desi öljyä (itse laitan 0,5-0,75 dl)

Tajuatteko, että  päivässä syömänne pullat/tortut/valmisruuat  esimerkiksi sisältävät varmaan rasvaa sen desin.  Ja hampparipaikkojen nugetit ja ranskalaisethan imevät paistoöljyä itseensä.  niitä kuitenkin syötte?

ei -ap mutta tätä ohjetta kokeillut ( oli muuten hyvää)
[/quote]

Ajattelin vaan että eikö se räisky uunissa ihan helvetisti tuo kerma-öljysekoitus?

Pullissa ja tortuissa on yleensä kovia rasvoja ja transrasvoja, jotka on laadultaan pahempiakin kuin öljy. Niitäkin yritän välttää parhaani mukaan mutta eipä kai siihen kuole, jos reseptiä kerran koittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää olla joku kansi tai folio päällä jottei räisky.

Ja ei kaikissa ketsupeissa ole lisäaineita ja ei kahdessa desissä ketsuppia ole suolaakaan niin paljon, että joku siitä kuolisi.  

mammojen valmisruuissa on paljon enemmän suolaa ja lisäaineita kuin ketsupissa.... itse asiassa margariinissä on enemmän edellämainittuja kuin kepsupissa.  Mutta mammojen mielestö margariini on terveellistä.

Käsittämätöntä porukka...  tuntuu että eivät tajua mitään.  Syöttävät lapsilleen viikosta toiseen valmisruokaa ja hampurilaisia ja sitten kauhistelevat kun yhdessä ruuassa on ketsuppia ja öljyä.  LOLOL

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi