mies kutsuu äidiksi
Mies kutsuu minua äidiksi. Ei mua haittaa, että lapsille puhuu äidistä, mutta millaisia päätelmiä tästä ppitäisi tehdä? !
Kommentit (27)
Ap tässä. Asia ei ole minulle ongelma, mutta herättää ihmetystä. Enkä tarkoittanut keskustelun johtavan siihen, onko se oikein tai väärin. Olisin kaivannut ajatuksia ja mielipiteitä, mistä johtuu. Käyn töissä ja olen käynyt, mies on hoitanut myös paljon lapsia enkä ulkomuotoni perusteella ole mikään verkkari - mamma :-D Ne ovat urheilleissa ok
Ap
Kyllä meillä lasten läsnäollessa mkes sanoo mua äidiksi ja minä isää isiksi mutta ei nyt kuitenkaan kaksin ollessamme.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:32"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:30"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:28"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:27"] [quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:24"] [quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:09"]Olisi pahin painajainen jos mies kutsuisi minua äidiksi. Sehän tarkoittaisi että hän ei enää näe minussa muuta kuin synnytyskoneen ja huoltajan. Hyi olkoon. [/quote] Niinkö sinä näet äidin tai itsesi äitinä? [/quote] Minä en ole äiti. Äitini oli juurikin synnytyskone ja huoltaja. Yhdeksän lasta, ei koskaan työtä kodin ulkopuolella. [/quote] Ok - tämä selittää jotain. Etkö arvosta kuitenkin äitisi panosta lapsiinsa ? [/quote] Toki, mutta ei isänikään häntä äidiksi kutsunut. Hänellä oli kuitenkin oikea nimikin. [/quote] Ymmärrän, puhut itse hänen työstään kotona epäkunnioittaen kuitenkin?
[/quote]
Mikä oli epäkunnioittavaa? Synnytyskone? Hän itse kutsui itseään sillä nimellä koska meitä lapsia syntyi tasaiseen tahtiin parin vuoden välein. :)
[/quote]
Synnytyskone on vähän ikävä sana.
Minä olen miehelleni ensisijaisesti nainen jota hän rakastaa, joten hän kutsuu minua etunimellä, tai lempinimillä vaimo, rakas tai kulta. Olisi todella hämmentävää jos hän kutsuisi minua äidikseen, hän on sentään jo eläkkeellä oleva nainen...
Joissakin perheissä tuntuu olevan tapana, että vanhemmat kutsuu toisiaan isäksi tai äidiksi. Itselläni nousee karvat pystyyn ja en tykkäisi, jos mieheni minua äidiksi kutsuisi. Toki jos lapselle puhutaan, niin voidaan sanoa, että kysypä isältä, haetko äidiltä jotain jne. Mutta jos toisillemme puhumme, niin ihan nimeltä kutsutaan.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:30"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:28"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:27"] [quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:24"] [quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:09"]Olisi pahin painajainen jos mies kutsuisi minua äidiksi. Sehän tarkoittaisi että hän ei enää näe minussa muuta kuin synnytyskoneen ja huoltajan. Hyi olkoon. [/quote] Niinkö sinä näet äidin tai itsesi äitinä? [/quote] Minä en ole äiti. Äitini oli juurikin synnytyskone ja huoltaja. Yhdeksän lasta, ei koskaan työtä kodin ulkopuolella. [/quote] Ok - tämä selittää jotain. Etkö arvosta kuitenkin äitisi panosta lapsiinsa ? [/quote] Toki, mutta ei isänikään häntä äidiksi kutsunut. Hänellä oli kuitenkin oikea nimikin. [/quote] Ymmärrän, puhut itse hänen työstään kotona epäkunnioittaen kuitenkin?
[/quote]
Mikä oli epäkunnioittavaa? Synnytyskone? Hän itse kutsui itseään sillä nimellä koska meitä lapsia syntyi tasaiseen tahtiin parin vuoden välein. :)