Lasten opettaja esitti lahjatoiveen!!!
Viime torstaina vanhempainillan päätteeksi lastemme opettaja mainitsi, että jos hänelle haluaa ostaa joululahjan (?!) niin hän ilahtuisi eniten erilaisista siemenistä, koska hän harrastaa kesäisin puutarhanhoitoa. Eikö tuo nyt ole vähän epäkohteliasta? Nyt tietenkin kaikkien oletetaan ostavan hänelle kilokaupalla siemeniä, mutta minäpä en osta. Olisin voinut suklaapaketin tms. antaa jollei hän olisi maininnut koko asiasta.
Kommentit (74)
Mun mielestä opettaja teki fiksusti, kun esitti toiveen JOS joku haluaa jotain ostaa, koska eihän siemenpussit juurikaan maksa tai maksavat ainakin vähemmän kuin suklaa ja koska ainahan joku jotain opettajalle ostaa kuitenkin.
Sanotteko te ymmärtäjät ystäväpiirissännekin, että jos joku nyt välttämättä haluaa kiittää minua joululahjalla, niin voisitte ostaa vaikka mausteita...? Kuka kehtaa sellaisen kommentin jälkeen olla ostamatta?
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 19:48"]
En tiedä ymmärsittekö pointtiani. Mielestäni tuntuu hassulta, että meidän täytyy alkaa rahoittamaan hänen harrastuksiaan. Onkohan ensi vuonna toiveena koko luokan vanhemmilta yhdessä saatu ruohonleikkuri?
AP
[/quote]
No voithan sä laittaa joulukorttiin, ettet ostanut siemeniä, kun aloitte säästää ensi vuonna lahjoitettavaan ruohonleikkuriin. Kyllä ope varmasti ymmärtää, eikä noin pienestä kannata mieltä pahoittaa.
Mistä saa kaupasta kasvien siemeniä tähän aikaan vuodesta? Muuta kun auringonkukansiemeniä linnuille?? Muuten kyllä kiva idea! Ehkä ensi kevätkauden päätteeksi sitten? Itse ilahtuisin.
Meifän ope oli lapsille sanonut , ettäjos haluaa ostaa lajjoja, hän tykkää suklaasta.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:02"]
Mistä saa kaupasta kasvien siemeniä tähän aikaan vuodesta? Muuta kun auringonkukansiemeniä linnuille?? Muuten kyllä kiva idea! Ehkä ensi kevätkauden päätteeksi sitten? Itse ilahtuisin.
[/quote]
Jos haluaa siementen kukkivan kesällä, kannattaa laittaa ne jo alkuvuodesta itämään ja sen päälle kylmäkäsittelyyn. Toukokuussa siemenistä tulee ensi joukuksi hienoja kukkia.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:00"]
Sanotteko te ymmärtäjät ystäväpiirissännekin, että jos joku nyt välttämättä haluaa kiittää minua joululahjalla, niin voisitte ostaa vaikka mausteita...? Kuka kehtaa sellaisen kommentin jälkeen olla ostamatta?
[/quote]
Olen saanut esimerkiksi juhlakutsuja, joissa lukee, että jos haluaa antaa lahjan, x ja y ilahduttaisivat mutta a:lle ja b:lle ei ole tarvetta/käyttöä. En ole kokenut painetta ostaa. "Jos haluaa" tuo aivan riittävän selvästi esille sen, ettei lahja ole pakollinen.
Lisäksi minua lahjanantajana ilahduttaa aina se, että ihmiset tuovat toiveitaan esille sopivalla tavalla. Esimerkiksi opettajille varmasti kertyy niitä kahvikuppeja ja suklaarasioita ja keväällä kukkakimppuja aivan riittämiin.
Minusta ihan hyvä, että opettaja kertoo mille olisi käyttöä. Muistan yhden kevään kun luokan vanhemmat eivät saaneet aikaiseksi ostaa luokanopettajalle yhteistä lahjaa, niin hän sai valtavan määrän viini- ja kuohuviinipulloja kevätjuhlassa. Tuli väkisinkin mieleen, että nyt tuli opettajalle kyllä kostea kesä :-)
Voisitteko pikkuhiljaa lopettaa tämän jatkuvan mielen pahoittamisen? Alkaa vituttaa...
Miksi opettajat eivät voisi vaan sanoa, että eivät halua mitään lahjoja työstään? :(
Ap, olet idiootti. Opettaja on todennäköisesti kurkkuaan myöten täynnä niitä suklaita ja rumia kynttilänjalkoja, joita joka tapauksessa saa lahjaksi. Nyt hän esitti toiveen, joka on paitsi edullinen, myös hyödyllinen. Ota pää pois pershiistäsi.
Ehkä hän on kyllästynyt siihen, että hän sanoo joka vuosi, ettei halua yhtään mitään lahjaksi, mutta joutuu sitten kuitenkin kiikuttamaan taas kerran 25 kynttiläkippaa kaikkien entisen joukkoon.
Minä ostin ekaljuokalta ysiin aina opettajille lahjat. Kannatti. Tuli loistava keskiarvo. Ei todellakaan tullut lahjojen takia, vähällä lukemisella kuitenkin.
Mä en osta mitään, aivan periaatteesta. Minusta opettajan ei kuulu todellakaan esittää mitään lahjatoiveita ja opettajille lahjoja ostavat vanhemmat ovat kertakaikkiaan tyhmiä! Lasten itsetekemä kortti tai muu vastaava nyt jotenkin menettelee ajatuksensa takia, mutta ei se, että kodit lahjoo opettajaa.
Olisi hyvä, jos koulu yksinkertaisesti linjaisi, että opettajille ei tuoda lahjoja. Rehtorilta viesti Wilman kautta.
Mä laitan joka vuosi faceen lahjatoiveeni ha kun on 1000 kaveria saan sairaasti paketteja <3
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:14"]
Mä en osta mitään, aivan periaatteesta. Minusta opettajan ei kuulu todellakaan esittää mitään lahjatoiveita ja opettajille lahjoja ostavat vanhemmat ovat kertakaikkiaan tyhmiä! Lasten itsetekemä kortti tai muu vastaava nyt jotenkin menettelee ajatuksensa takia, mutta ei se, että kodit lahjoo opettajaa.
[/quote]
Kuulepas nyt idiootti alapeukuttaja. Ei ne opettajat itsekään HALUA mitään lahjoja! Niin että jatka sä vain sitä idioottimaista toimintaasi, josta ei varmaan ole mitään hyötyä, mutta joskus uskomattoman paljon haittaa opettajille, jotka hukkuvat tyhmään krääsäänsä. Voi voi tämän maailman jani-pettereiden ÄITEJÄ. Jos isät pitäis yhteyttä kouluun, kukaan ei taatusti ostaisi mitään.
AP:n kaltaisten ääliöiden takia monet hyvätkin jutut menevät pieleen. Enää ei saa kuvata koulun juhlissa, kun jonkun piltti voi joutua sitä kautta sosiaaliseen mediaan. Luokkaretkiä varten ei enää kannata kerätä rahaa, koska kaikkien pitäisi päästä mukaan vaikkei rahaa olisikaan. Kiitos ap ja muut ääliöt.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 19:48"]En tiedä ymmärsittekö pointtiani. Mielestäni tuntuu hassulta, että meidän täytyy alkaa rahoittamaan hänen harrastuksiaan. Onkohan ensi vuonna toiveena koko luokan vanhemmilta yhdessä saatu ruohonleikkuri?
AP
[/quote]
Et ymmärtänyt pointtia. Kyllä selvästi taustalla on ajatus, että jos teistä tuntuu että jotain on pakko antaa, niin tuokaa mieluummin vaikka siemeniä, niin on edes jotain käyttöä. Tai vielä parempi jos ette toisi mitään.