Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HOMEASIAA, nopeasti apua kiitos!

Vierailija
14.12.2014 |

Olen tapaillut vain pienen hetken miestä, joka asuu kivassa asunnossa, siisti ja tilava, oikein kiva asunto. Kuitenkin heti ekalla kerralla siellä käydessäni kiinnitim huomiota vahvaan tuoksahdukseen ja no - tietenkin pelkään sen olevan hometta. Asunto on nyt
myynnissä ja pahoin pelkään, että se tulee tuoksun takia roikkumaan myynnissä pitkään ellei jopa ikuisesti. :(

Minä arvostan suorapuheisuutta ja aion ilmaista huoleni miehelle. Päin naamaa. Niin haluaisin omallakin kohdalla toimittavan. Ei mitään tekstareita tai turhia kaunisteluja. Ongelma on seuraava: kun olisi tarkoitus viettää mukavaa iltaa yhdrssä, niin tuollainen homeasian mainitseminen pilaa fiiliksen satavarmasti. Satavatmasti heti sillä sekunilla mies alkaa stressata mahdollista rahanmenoa, purkuhommia ja muuta ja sitten minun on tosi kiva siinä vieressä hymyillä ja sanoa, että pidetääns nyt kivaa hei...

MITEN VOIN SANOA ASIAN PILAAMATTA FIILISTÄ?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä sinä nyt oikein sönkkäät? Haluat varoittaa miestä, mutta pelkäät, että hän huolestuu? Koeta nyt päättää. Joko sinä varoitat miestäsi siitä, että kosteutta saattaa olla tai et varoita. Kyllä sinä nimenomaan oman iltasi pilallemenosta tuossa tunnut olevan huolissasi, sanot selvästi, että "Satavatmasti heti sillä sekunilla mies alkaa stressata mahdollista rahanmenoa, purkuhommia ja muuta ja sitten minun on tosi kiva siinä vieressä hymyillä ja sanoa, että pidetääns nyt kivaa hei.."

Joka tapauksessa potentiaaliset ostajat haistavat sen saman hajun heti sisään astuessaan.

JOS kyse tosiaan on asunnosta eikä talosta, miehen kannattaa ottaa yhteyttä taloyhtiöön ja pyytää kartoitusta. Haju ei VÄLTTÄMÄTTÄ johdu homeesta, mm. vanhojen talojen pellavaeristeet tuoksuvat aika omalaatuiselta ilman mitään kosteutta. Tai voi olla, että vessan/kylppärin hajulukko haisee. TAI voi olla, että talossa todella on kosteusvaurio, mutta siinäkin tapauksessa miehen on hyvä se tietää jo etukäteen. Jos vaurio on rakenteissa, taloyhtiö on korjausvastuussa.

Myyjän vastuu asunnosta kestää kumminkin kaksi vuotta myynnistä (viisi vuotta kiinteistökaupassa).

http://www.asuntokauppaopas.com/vastuu-asuntokaupassa.php

Vierailija
22/25 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Home sweet home

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pakkoko se on just ennen romanttista iltaa pamauttaa? Et voi sanoa asiasta sen jälkeen tai sitä ennen, tavata vaikka erikseen. 

Vierailija
24/25 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:54"]No pakkoko se on just ennen romanttista iltaa pamauttaa? Et voi sanoa asiasta sen jälkeen tai sitä ennen, tavata vaikka erikseen. 
[/quote]

En halua esittää kaiken olevan hyvin ja sitten jälkikäteen kivan illan päätteeksi sanoa asiaa. Ja ainakin opin nyt sen, että tältä palstalta on totaalisen turha odottaa mitään kiltiä vastausta. Tässäkin totuus on se, että ajattelin vain ja ainoastaan uuden tuttavuuden elämää, en omaa napaani. Kuten sanoin, hädin tuskin tunnemme toisiamme vielä. Voisin vain häipyä vähin äänin ja jättää tyypin yksikseen ihmettelemään, jos asunto ei mene kaupaksi. Sen sijaan ajattelen hänen rahojaan, hyvinvointiaan ja elämäänsä ja pelkään, kuin olisi kyse minun asunnostani ja minun elämästäni. Mutta en enää koskaan tee sitä virhettä että täältä kysyisin apua mihinkään. Pärjään yksin asian kanssa, kiitos ja hei! =) Ap

Vierailija
25/25 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:01"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:54"]No pakkoko se on just ennen romanttista iltaa pamauttaa? Et voi sanoa asiasta sen jälkeen tai sitä ennen, tavata vaikka erikseen.  [/quote] En halua esittää kaiken olevan hyvin ja sitten jälkikäteen kivan illan päätteeksi sanoa asiaa. Ja ainakin opin nyt sen, että tältä palstalta on totaalisen turha odottaa mitään kiltiä vastausta. Tässäkin totuus on se, että ajattelin vain ja ainoastaan uuden tuttavuuden elämää, en omaa napaani. Kuten sanoin, hädin tuskin tunnemme toisiamme vielä. Voisin vain häipyä vähin äänin ja jättää tyypin yksikseen ihmettelemään, jos asunto ei mene kaupaksi. Sen sijaan ajattelen hänen rahojaan, hyvinvointiaan ja elämäänsä ja pelkään, kuin olisi kyse minun asunnostani ja minun elämästäni. Mutta en enää koskaan tee sitä virhettä että täältä kysyisin apua mihinkään. Pärjään yksin asian kanssa, kiitos ja hei! =) Ap

[/quote]

En oikein ymmärrä tätä tulistumista. Onhan tällä palstalla monenlaista, kannattaako siitä nyt vetää herneitä?

Ruokit trolleja tuolla suuttumisella. :) 

Minusta olisi hyvä että sanoisit kun näette eri merkeissä, pyydät ennen illanviettoa vaikka kahville ja siinä puhut että tämä on askarruttanut sinua ja olet miettinyt miten asian ilmaisisit. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme