Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on mielestäsi pahinta menkoissa?

Vierailija
14.12.2014 |

Se yksi pahin asia. Itse keksisin monta, mutta ehkä vatsaoireet ovat pahin: turvotus ja ripuli :D Ihanaa, mites teillä!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

masentunut mielentila

Vierailija
22/40 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:28"]

Kivut menkkojen alkamispäivänä. Jos en kerkeä ottaa särkylääkettä ajoissa, niin oksentelen ja toivon, että menisi taju. Myös ensimmäisinä öinä tuntuu ällöltä mennä nukkumaan, kun tietää, että verta on aamulla pyllyvakoa myöten ja pelottaa että lakanat on taas pilalla. Mutta kaikkein pahinta on ehdottomasti kivut.

OT, mutta oon miettinyt, että onkohan mulla jotenkin alhainen kipukynnys? Menkkojen aikaan olen todella kipeä ja kipu saa oksentamaan. Samoin päänsärkyä en kestä ollenkaan, silloinkin lentää laatta (ja vasta otettu särkylääke oksennuksen mukana pois). En ole synnyttänyt.

[/quote]

Ehkä menkkojen aikana kroppa on jotenkin herkempi ja arempi kuin normaalisti, lisäksi jos jonkinlaista pahoinvointia ja kuvotuksen tunnetta voi esiintyä. Itsellänikin on joskus menkkojen alussa epämääräistä pahoinvoinnin tunnetta, tosin en yleensä oksentele. 

Kivut vaihtelevat eri naisilla ja voivat olla erilaisia eri elämänvaiheissa, näin olen ymmärtänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu. Vaikka olisinkin vain pieni jomotus, kyllä se silti häiritsee kun särkylääkkeet auttavat vain pari tuntia.

Vierailija
24/40 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jos menkkojen aikaan osuu mökkireissu tai festarit.. 

Vierailija
25/40 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskallakäynti on kyllä ihan hirveetä, kun uloste on löysää, ja muutenkin kusi, veri ja paska eivät ole sellainen yhdistelmä, että ne kolme kun samaan paikkaan laskee niin olosta tuöee seksikkään viehkeä ja raikas.

Vierailija
26/40 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu (on luokkaa pyörryn oksennuslammikkoon sen vuoksi) ja yllätysripuli. En pääse pahemmin liikenteeseen menkkojen aikaan noiden vuoksi.

Vierailija
27/40 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään, menkkani ovat olleet aina lähes kivuttomat ja normaalit vuotomäärältään. Aika monet menkat takana jo on ollutkin, lähes 30 vuotta miinus tietenkin kolme raskautta ja pari kuukautta sen jälkeen.

Vierailija
28/40 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:00"]

Kipu (on luokkaa pyörryn oksennuslammikkoon sen vuoksi) ja yllätysripuli. En pääse pahemmin liikenteeseen menkkojen aikaan noiden vuoksi.

[/quote]

Aika kauheeta oikeesti. Joudutko siis olemaan joka kuukausi noin viikon verran pois töistä tai koulusta menkkojen takia? Kuinka se onnistuu?

Vierailija
29/40 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsakrampit.

Vierailija
30/40 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on menkkojen vaikutus mielialaan eli masennus ja ahdistus.

Vierailija
31/40 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:04"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:00"]

[/quote]

Aika kauheeta oikeesti. Joudutko siis olemaan joka kuukausi noin viikon verran pois töistä tai koulusta menkkojen takia? Kuinka se onnistuu?
[/quote]
Mun menkat on onneksi vaan sen 3-4 päivää, mutta joo, yleensä joudun jäämään kotiin väh. 2 päiväksi joka kk. Opiskelen vielä joten koululle ei ole ihan niin pakko ilmestyä, mutta en voi sitten muuten olla poissa kun pitää jättää menkkavaraa :D odotan kauhulla duuniin siirtymistä, ei mitään hajua mitä sitten teen tän kanssa.

Vierailija
32/40 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävät kivut ekana päivänä ja niiden sivutuotteena haiseva löysä uloste, jota tuntuu olevan loputtomasti. En tiedä, kuinka mä pystyn koskaan muuttamaan poikaystäväni kanssa yhteen ja altistaa paran tälle ällöttävyydelle.

Vierailija
33/40 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruma ja turvonnut olotila.

Vierailija
34/40 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kivusta kärsivät!

Ottakaa heti puheeksi lääkärissä kivut, että saatte kunnon lääkityksen.

Olen itse kärsinyt pari kymmentä vuotta kauheista kivuista ennen kuin opin lääkitsemään niitä. Oksentelin ja olin täysin työkyvytön jos kipu pääsi päälle. Nyt otan paripäivää suurina annoksina sekä ibuprofeenia ja parasetamolia. Ensin heti kun ensimmäiset oireet alkavat ja siitä saakka säännöllisesti kahdeksan tunnin välein pari-kolme vuorokautta, enkä joudu kärsimään enää ollenkaan kivuista. Suosittelen sydämeni pohjasta.

Vierailija
35/40 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että onnistun aina tahraamaan lakanat. Joko menkat alkaa yllättäen tai en ole ymmärtänyt laittaa superturbomaxi-imukykyistä sidettä yöksi.

Patjani näyttää murhapaikalta.

Vierailija
36/40 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kovista kivuista kärsivät mars lääkäriin. Endometrioosi kannattaa tutkia, voi toki olla muutakin. 

Minäkin kärsin vuosia, ja monihan sanoi vaan että "no ihmiset tuntee kivun niin erilailla". Uskoin, ikävä kyllä. Ei olisi kannattanut.

Vierailija
37/40 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olo. Epämukavuus.

Vierailija
38/40 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
39/40 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mega kokoset hyytymät ja niiden mukana tuleva tulva, mutta enpä liiemmin nauti muistakaan jutuista joista suurin osa on täällä jo mainittukin.

Vierailija
40/40 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripuli. Ja se aamu, kun lähtee töihin ja siellä tajuaa unohtaneensa tamponit himaan, eikä lähellä ole kauppaa ja työkaveritkin ovat miehiä, tamponikätkö on tyhjä eikä vieläkään ole saanut ostetuksi kuppia.

E-pillereillä vuotomäärä ja kivut ovat onneksi kohtuullisia.