Laittakaa niille lapsillenne heijastimet!!
Ja itsellenne, ja lemmikeillenne kaulapantaan jos ulkoilevat. Nyt on vuoden pimein aika, ja tummiin pukeutuneita ei erota tienvarsilta oikeasti NÄE ajoissa jos on sumua ja tihkua eikä mitään heijastinta.
Kommentit (45)
Liikenteessä kaikilla 70-vuotta täyttävillä on nykyisin ajokortti. Ja kaikki alle 35 v naiset pälättävät kännykkään ajaessaan. Paras vaan laittaa ne heijastimet, koska puolet kuskeista on puolisokeita tai puuhaa jotain tärkempää, kuten fb-päivityksiä ajaessaan.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:52"]Liikenteessä kaikilla 70-vuotta täyttävillä on nykyisin ajokortti. Ja kaikki alle 35 v naiset pälättävät kännykkään ajaessaan. Paras vaan laittaa ne heijastimet, koska puolet kuskeista on puolisokeita tai puuhaa jotain tärkempää, kuten fb-päivityksiä ajaessaan.
[/quote]
Ja sinähän sit intouduit yleistämään ihan huolella. Olen nainen ja 30 vuotta tulee mittariin ensi vuoden puolella. Puhelinta en räpelöi ajon aikana ja jos siihen joudun vastaamaan niin mulla on sitä varten hf käytössä. Jos taas mies on kyydissä niin se saa hoitaa puhelut mun puolesta.
Liian monesti olen nähnyt tilanteita joissa puhelin on ollu ajamista tärkeempää ja lopputuloksena muutaman kerran ollut myös jotain paljon pahempaa ku läheltä piti tilanne ja säikähys.
Kyllä mä olen muutaman kerran nähnyt, kun jopolla ajetaan pimeässä jalkakäytävällä kuvitellen, että omaa jalankukijan oikeudet. Siinä sitten mennään kylmästi suojatielle ja räplätään kännykkää samalla.
Mulla on autossa bluetooth ja muuhun en kännykkää käytä, vastaan jos joku soittaa, mutta ei tartte käsiä irrotta kuin toinen pariksi sekunniksi vastaamisen ajaksi. Kerran olen itse soittanut hätäkeskukseen edellä ajaneen kummallisen ajotavan vuoksi.
Niihin rattaisiin saa hyvät heijastimet, kun laittaa jokaisen metalliputken ympärille riittävän leveää heijastintarranauhaa. Samalla tarranauhalla kun koristelee pyöräilykypärät ja pyörät sekä koiran taluttimen jne. niin se on jo jonkinlainen parannus. Kestää hyvin säänvaihteluita.
Itse suosin ihan heijastinliiviä. On paljon näppärämpi kuin mitkään irtoheijastimet ja sen saa taskuun työmatkan päätteeksi.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:31"]
OT mutta rattaissa on joskus kanssa tosi surkeasti heijastimia tai ei ollenkaan. Voisi valmistajat ottaa niskasta itseään kiinni. Olisin valmis jopa maksamaat enemmän, ettei tarttis joka talvi miettiä pysyykö heijastimet matkassa vai ei.
[/quote]
Rattaisiin voi kiinnittää heijastintarraa, vaikka runkoon, jos ei halua koppaa "pilata". Pysyy hyvin ja näkyy paremmin, kuin yksi roikkuva heijastin kuomuun kiinnitettynä.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 15:56"]
Ja itsellenne, ja lemmikeillenne kaulapantaan jos ulkoilevat. Nyt on vuoden pimein aika, ja tummiin pukeutuneita ei erota tienvarsilta oikeasti NÄE ajoissa jos on sumua ja tihkua eikä mitään heijastinta.
[/quote]
yleensä ihmiset näkee täällä vain siitä että musta ihmisen muotoinen aukko takana olevissa valoissa
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:51"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:46"]Minä en työttömänä ala ostamaan kaikille 4:lle lapselleni mitään heijastimia. Jos joku ei osaa sillä autollaan ihmisiksi ajaa, niin ei kannata silloin ostaa mitään saastuttavaa paskarotteloa ollenkaan. Menkää vittu taksilla kun niin rikkaita olette! Meidän perheeseen ei mitään pelleheijjastimia tule. Se ei ole meidän tehtävä pelätä rikkaita kaahareita. [/quote] Et siis välitä lastesi turvallisuudesta? Tosin, provohan sä oot ni ei tätä juttua kannatakaa pidemmälle enää jatkaa.
[/quote]
Proilijoitahan ne on ne kaikki miljoonat ihmiset jotka eivät tuohon heijjastinfirmojen rahastukseen mukaan lähe. Katuvalot löytyy meiltä päin. En tiedä miten teillä siellä maalla oikein on.
Välitän lapsistani paljon enemmän kuin monet rikkaat yhteensä. Meillä ei turhaa roinaa ostella vaan jaetaan läheisyyttä. NIin ja ajatellaan omilla aivoilla. Ihan jokainen meistä, niin Emilia 3-v kuin mummomme 99-v.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:51"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:46"]Minä en työttömänä ala ostamaan kaikille 4:lle lapselleni mitään heijastimia. Jos joku ei osaa sillä autollaan ihmisiksi ajaa, niin ei kannata silloin ostaa mitään saastuttavaa paskarotteloa ollenkaan. Menkää vittu taksilla kun niin rikkaita olette! Meidän perheeseen ei mitään pelleheijjastimia tule. Se ei ole meidän tehtävä pelätä rikkaita kaahareita. [/quote] Et siis välitä lastesi turvallisuudesta? Tosin, provohan sä oot ni ei tätä juttua kannatakaa pidemmälle enää jatkaa.
[/quote]
Proilijoitahan ne on ne kaikki miljoonat ihmiset jotka eivät tuohon heijjastinfirmojen rahastukseen mukaan lähe. Katuvalot löytyy meiltä päin. En tiedä miten teillä siellä maalla oikein on.
Välitän lapsistani paljon enemmän kuin monet rikkaat yhteensä. Meillä ei turhaa roinaa ostella vaan jaetaan läheisyyttä. NIin ja ajatellaan omilla aivoilla. Ihan jokainen meistä, niin Emilia 3-v kuin mummomme 99-v.
[/quote]
Joopa joo! Et varmaan lääkitse lapsiasi, koska lääkeyhtiöthän vaan rahastaa ihmisiä ja luo sairauksia? Et varmaan myöskään ostele kaupasta lihoja, koska nehän on myös vaan rahastusta js turhaa roinaa.
Sulla varmaa on oma kasvimaa ja itse teet kankaista lähtien omat vaatteesikin? Kaikkihan kun tässä maassa on rahastusta. Muista myös kun lapsesi jää auton alle, kun ei autoilija huomannut sitä ilman heijastimia niin et ole hautajaisia järkkääs. Ne kun vasta maksaakin ja on kamalaa rahastusta!
Mut provoile toki pikkusen vielä lisää, järkeä jaettii taas eilen. Taisit täällä senkin aikaa olla täällä provoilees?
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:23"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:51"] [quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:46"]Minä en työttömänä ala ostamaan kaikille 4:lle lapselleni mitään heijastimia. Jos joku ei osaa sillä autollaan ihmisiksi ajaa, niin ei kannata silloin ostaa mitään saastuttavaa paskarotteloa ollenkaan. Menkää vittu taksilla kun niin rikkaita olette! Meidän perheeseen ei mitään pelleheijjastimia tule. Se ei ole meidän tehtävä pelätä rikkaita kaahareita. [/quote] Et siis välitä lastesi turvallisuudesta? Tosin, provohan sä oot ni ei tätä juttua kannatakaa pidemmälle enää jatkaa. [/quote] Proilijoitahan ne on ne kaikki miljoonat ihmiset jotka eivät tuohon heijjastinfirmojen rahastukseen mukaan lähe. Katuvalot löytyy meiltä päin. En tiedä miten teillä siellä maalla oikein on. Välitän lapsistani paljon enemmän kuin monet rikkaat yhteensä. Meillä ei turhaa roinaa ostella vaan jaetaan läheisyyttä. NIin ja ajatellaan omilla aivoilla. Ihan jokainen meistä, niin Emilia 3-v kuin mummomme 99-v. [/quote] Joopa joo! Et varmaan lääkitse lapsiasi, koska lääkeyhtiöthän vaan rahastaa ihmisiä ja luo sairauksia? Et varmaan myöskään ostele kaupasta lihoja, koska nehän on myös vaan rahastusta js turhaa roinaa. Sulla varmaa on oma kasvimaa ja itse teet kankaista lähtien omat vaatteesikin? Kaikkihan kun tässä maassa on rahastusta. Muista myös kun lapsesi jää auton alle, kun ei autoilija huomannut sitä ilman heijastimia niin et ole hautajaisia järkkääs. Ne kun vasta maksaakin ja on kamalaa rahastusta! Mut provoile toki pikkusen vielä lisää, järkeä jaettii taas eilen. Taisit täällä senkin aikaa olla täällä provoilees?
[/quote] On vähän eri asia ostaa lihaa, josta lapseni saavat valkuaista, kuin jotain muovilärpäkkeitä, jotka koulussa revitään irti ja joiden takia pilkataan. MINUN LAPSENI EIVÄT AUTON ALLE JÄÄ!! meillä on katuvalot, teillä ei varmaan ole kun asutte jossain perähikiällä jossa ajokortitkin saadaan muropaketeista.
Lääkkeet ollaan saatu puoli-ilmaiseksi apteekista. Emme paljon tarvite koska syömme terveellisesti ja ulkoilemme paljon. Hyvää joulua vaan porvooseen.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:34"]Tai sit ap:n ei kannata ajaa pimeällä jos ei näe. T. äiti jonka heijastimia käyttävän lapsen päälle joku puolisokea kanttura meinasi ajaa.
[/quote] et taida itse juuri autoilla. Aivan törkeän vaikea erottaa pimeässä ja varjossa esim. Keskelle tietä ryntäävä tummiin pukeutunut lapsi,
Niitä heijastimia saa kyllä monesta paikasta ihan ilmaiseksi. Raha on ehkä surkein tekosyy jättää heijastin hommaamatta.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:48"]http://m.vauva.fi/mobiilikeskustelut/index.html#!/ketju/4343346/Jalankulkijat HUOM!!!/sivu/1
Katsokaa tuosta alotuksesta toi linkitetty video ja kertokaa kuinka monta jalankulkijaa näette selkeästi?!?!?!
- tuon ketjun ap
[/quote]
http://m.iltalehti.fi/iltvuutiset/201412140144928_v0.shtml
Tuossa se ton alotuksen linkki.
[/quote] toi oli oikeesti aika pelottava, ei niitä ihmisiä näe!
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:23"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:51"] [quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:46"]Minä en työttömänä ala ostamaan kaikille 4:lle lapselleni mitään heijastimia. Jos joku ei osaa sillä autollaan ihmisiksi ajaa, niin ei kannata silloin ostaa mitään saastuttavaa paskarotteloa ollenkaan. Menkää vittu taksilla kun niin rikkaita olette! Meidän perheeseen ei mitään pelleheijjastimia tule. Se ei ole meidän tehtävä pelätä rikkaita kaahareita. [/quote] Et siis välitä lastesi turvallisuudesta? Tosin, provohan sä oot ni ei tätä juttua kannatakaa pidemmälle enää jatkaa. [/quote] Proilijoitahan ne on ne kaikki miljoonat ihmiset jotka eivät tuohon heijjastinfirmojen rahastukseen mukaan lähe. Katuvalot löytyy meiltä päin. En tiedä miten teillä siellä maalla oikein on. Välitän lapsistani paljon enemmän kuin monet rikkaat yhteensä. Meillä ei turhaa roinaa ostella vaan jaetaan läheisyyttä. NIin ja ajatellaan omilla aivoilla. Ihan jokainen meistä, niin Emilia 3-v kuin mummomme 99-v. [/quote] Joopa joo! Et varmaan lääkitse lapsiasi, koska lääkeyhtiöthän vaan rahastaa ihmisiä ja luo sairauksia? Et varmaan myöskään ostele kaupasta lihoja, koska nehän on myös vaan rahastusta js turhaa roinaa. Sulla varmaa on oma kasvimaa ja itse teet kankaista lähtien omat vaatteesikin? Kaikkihan kun tässä maassa on rahastusta. Muista myös kun lapsesi jää auton alle, kun ei autoilija huomannut sitä ilman heijastimia niin et ole hautajaisia järkkääs. Ne kun vasta maksaakin ja on kamalaa rahastusta! Mut provoile toki pikkusen vielä lisää, järkeä jaettii taas eilen. Taisit täällä senkin aikaa olla täällä provoilees?
[/quote] On vähän eri asia ostaa lihaa, josta lapseni saavat valkuaista, kuin jotain muovilärpäkkeitä, jotka koulussa revitään irti ja joiden takia pilkataan. MINUN LAPSENI EIVÄT AUTON ALLE JÄÄ!! meillä on katuvalot, teillä ei varmaan ole kun asutte jossain perähikiällä jossa ajokortitkin saadaan muropaketeista.
Lääkkeet ollaan saatu puoli-ilmaiseksi apteekista. Emme paljon tarvite koska syömme terveellisesti ja ulkoilemme paljon. Hyvää joulua vaan porvooseen.
[/quote]
:D No johan taas riuhtasit.
Vai lapsiasi pilkataan heijastimista? Noh, tokihan se on parempi riskata muksum henki ihan tosissaan. ;)
Mut jooh, sulla taitaa olla aika mukavat oltavat siellä Porvoon suunnilla?
Ja lapsiahan sulla ei näytä edes olevan. [quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:23"]
[/quote]
Vähän on kyl juu hankala sun lasten jäähä auton alle ku sulla ei niitä lapsia näköjää edes ole. Jos olis niin välittäisit niiden turvallisuudesta enemmän, mut tekstisi paljasti provoilusi just.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:46"]
Minä en työttömänä ala ostamaan kaikille 4:lle lapselleni mitään heijastimia. Jos joku ei osaa sillä autollaan ihmisiksi ajaa, niin ei kannata silloin ostaa mitään saastuttavaa paskarotteloa ollenkaan. Menkää vittu taksilla kun niin rikkaita olette! Meidän perheeseen ei mitään pelleheijjastimia tule. Se ei ole meidän tehtävä pelätä rikkaita kaahareita.
[/quote]
Ah, av:n klassikoita
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:46"]Minä en työttömänä ala ostamaan kaikille 4:lle lapselleni mitään heijastimia. Jos joku ei osaa sillä autollaan ihmisiksi ajaa, niin ei kannata silloin ostaa mitään saastuttavaa paskarotteloa ollenkaan. Menkää vittu taksilla kun niin rikkaita olette! Meidän perheeseen ei mitään pelleheijjastimia tule. Se ei ole meidän tehtävä pelätä rikkaita kaahareita.
[/quote]
Et siis välitä lastesi turvallisuudesta?
Tosin, provohan sä oot ni ei tätä juttua kannatakaa pidemmälle enää jatkaa.