käytätkö mausteita porkkanalaatikkoon
Ja jos niin mitä. Sitten uusavuttoman toinen kysymys, pitääkö noita foliovuokia voidella?
Kommentit (10)
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 15:31"]
Entä nyt, kun laatikko on valmis, riittääkö folio vain päälle pakastimeen, vai jotain muutakin?
[/quote]
Laitat sen pahvikannen mikä tuli foliolaatikoiden mukana ja pakkaseen. Annat tietenkin jäähtyä ensiksi. Eli ei kuumaa seosta pakkaseen.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 15:37"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 15:31"]
Entä nyt, kun laatikko on valmis, riittääkö folio vain päälle pakastimeen, vai jotain muutakin?
[/quote]
Laitat sen pahvikannen mikä tuli foliolaatikoiden mukana ja pakkaseen. Annat tietenkin jäähtyä ensiksi. Eli ei kuumaa seosta pakkaseen.
[/quote] ei oo tallella enää, tuo on uusiokäytössä
Kyllä ne foliovuoat voidellaan,ja kunnolla ja tasaisesti.Muuten jää kiinni ja palaa herkemmin.Mausteista sanoisin että maun mukaan,valkopippuria hiukan,suolaa,ehkä meiramia tms. yrttimaustetta,rakuuna käy.Toiset laittavat myös siirappia,minä en ole sen ystävä.Munamaito päälle jos voi käyttää ja voi/margariininokareita.Sitten uuniin n.200 astetta.Ainakin reilu tunti,kun saa ruskeaa väriä pintaan.
Hyvää tuli, vaikka en laittanut kuin suolaa, siirappia, vähän muskottia ja valkopippuria
Ja laitatko sokeria vai siirappia?
Eikös siihen kuulu suola, valkopippuri? Itse ripottelen pöydässä sitruunapippuria.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 13:38"]Eikös siihen kuulu suola, valkopippuri? Itse ripottelen pöydässä sitruunapippuria.
[/quote] Niin, joissain ohjeessa tulee vain suolaa ja sokeria. Joissain jouluisia mausteita ja siirappia sokerin sijaan.
Minä laitan pippurisekoitusta, suolaa ja meiramia. Mutta jokaisella on varmaan juuri omanlaisensa ohje, liikaa ei saa maustaa.