miten kauan jaksaa itse tehdä aloitteita kun toi vaimo ei jaksa
vttaa väkisin. kaikkia muita ymmärtää tehdä asioita etusijalle mutta parisuhteeseen ei panosta ei varaa/sovi kanssani aikaa/hetkeä ilman että minä sen teen. huomautan asiasta mutta ei se miksikään muutu. kummallista olla kumppanina kyllä.nauttikaa te joilla on vaimolla halut vielä tallella, tai ajatettelutapa että nyt on parisuhteen hellyyden ja seksin aika tuolloin.
Kommentit (28)
Seksissä aloitteen tekijä minä 90%. Joulukuun alusta katsonut monta kertaa vaimo ehdottaa, kerran tähän mennessä.
Yhdessä 10v, 2 lasta. 4 ja 6.
Ollaan käyty pariterapiassa, normaalissa ja seksuaali. Vaimo väittää ettei ole koskaan ollut seksuaalisesti aktiivinen.
Minulle on selvinnyt että kun alettiin tapailemaan niin jakanut entiselle poikakaverille, tämä selvisi minulle 3kk sitten.
En mielestäni alkanut seurustelemaan ihmisen kanssa jota seksi ei kiinnosta. Tosin ei rakkautta asoita minulle, lapsista en tiedä osoittaako niille silloin kun en ole näkemässä.
No mies saatu liekaan. Lapset tehty, mies tarvitaan lapsia hoitamaan ja laskut maksamaan. Kuollutta hyljettäkin arvostetaan minua enemmän.
Opiskelen työn ohessa. Opiskelujutut hoidan niin että ei häiritse perhe elämää enempää kuin pakko.
Osaltani tilanne on se että mihinkään illanviettoon ilman vaimoa en uskalla osallistua jos joku nainen osoittaisi kiinnostusta pelkään että lankean.
Olen päättänyt kun opiskelut on ohi niin lähden vetämään suhteesta.
Minulla taas ongelma toisinpäin. Olen itse reilu parikymppinen ja miesystävä 10 vuotta vanhempi. Viimeksi tänään yritin ehdottaa läheisempää kanssakäymistä, mutta ei kun ei jouda, aina se puhelin tärkeämpi.. Tuleepa olo että en kelpaa.
Ymmärrän teitä muita jollakin tapaa, sitä vain en että miten olette kestäneet noin pitkään.
Jepjep eipä käy yleistäminen tässäkään, niin ne voi muuttua puolet ja mieliteot lyhyessäkin ajassa.. Ennen vauvvaamme, seksiä oli jopa parhaimmillaan 3x päivässä, ihan hullua mutta niiin parasta. Mies tolloin vielä jaksoi olla innokkaana aloitteen tekijänä. Minä joskus kieltäydyin, ja jos kieltäydyin niin pahalla päällä/ei seksiä kiinnostanut ajatellakkaan. En edes muista miksi?
Koska nykyään, vauvan jälkeen, jokaisen raskauskilonkilon karistaneena, persukseni salilla muokanneena, selluliitit selättäneenä.. vain minä teen nykyään aloitteita, joista puolet torjutaan. Tänäänkin olin siinä tarjoamassa suuseksiä miehelleni pitkästäaikaa, vaan ei kiinnostanut. Väkisinkin tahtomattaanki alkaa jo katkeroitumaan. Jokainen torjuminen saa pahanmielen. "En enää ikinä". Miksei sitä kelpaakkaan enää? Vaan se tun puhelin. Tsemppiä vaan tämän saman kysymysmerkin omaaville.
Ei se mistään puhelimista johdu, se on vain hyvä haarniska ja tekosyy. Meilläkin tilanne niin, ettei miestä huvita kuin joskus. Tai ehkä silloinkaan, mutta tajuaa seksini olevan aviovelvollisuutensa edes joskus.
Kuinka harvoin niitä teiän kumppaneita sitten kiinnostaa? Elämässä tulee aikoja, kun ei oikeasti jaksa innostua nuin sen pari kertaa kuussa. Voi olla kiireitä tai huolia. Monikaan esim lapsiperheen mies ei ymmärrä kuinka kuluttavaa lasten kasvatus oikeastaan on. Saat juosta päin karjalan mäntyä uudestaan ja uudestaan ja vielä kerta toisensa jälkeen. Ei sitä ymmärrä välttämättä äidit itsekään. On vain ryytynyt olo eikä osaa nimetä, että miksi. Sitten ukko käskee laihduttamaan tai kommentoi rintoja ikävästi. Sekin ottaa vain YHDEN kommentin ja ikuisesti säilyy mielessä. Kuitenkin, jos kiireisen arjen keskellä ei jaksa haluta edes paria kertaa kuussa, voidaan puhua ongelmasta. Jos edes tuon pari kertaa innostuu, odottakaa seesteisempiä vesiä ja lopettakaa valitus.
Joo tääl on kans toi ongelma mut toisinpäin... Mies ei oo koskaan ollu sellanen että joka päivä tarvis. Lapsen saatua munkin halut vähän hellitti mutta nyt ne on taas palannu ja pahenee vaan kun saa ehkä kaks kertaa kuussa. Mies pääsee tällä viikolla intistä, saa nähä muuttuuko meno. Tien että intti on raskasta ja varsinki ku yhdistelmään lisää lapsen niin tilaisuus seksiin tulee vaan vklp illalla/lapsen päiväunien aikaan. Sillon kuitenki on aina niin väsyny tai jotain muuta tekemistä, olevinaan. En jaksa enää ees ehottaa ku aina tulee pakit... Siihen ku viel lisää sen et mies tulee aika nopeesti eikä "pysty" antaa tyydytystä esim. suullansa vaik mä kyl aika useinki. Ei oo helppoo. :/
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 09:23"] Sitten ukko käskee laihduttamaan tai kommentoi rintoja ikävästi. Sekin ottaa vain YHDEN kommentin ja ikuisesti säilyy mielessä. Kuitenkin, jos kiireisen arjen keskellä ei jaksa haluta edes paria kertaa kuussa, voidaan puhua ongelmasta. Jos edes tuon pari kertaa innostuu, odottakaa seesteisempiä vesiä ja lopettakaa valitus.
[/quote]
Meillä vaimo itse haukkuu itseänsä ja saa olonsa epäseksikkääksi ja haluttomaksi. Ei auta vaikka sanon kauniiksi. Tekee aloitteita harvoin, ehkä 2-3 kertaa puolessa vuodessa. Nytkin istun vitutustani sohvalla, kun sain taas pakit. Katselen tilannetta toistaiseksi, houkutusten riivaamana.
Urheilulla itsensä piippuun vetämällä pystyy unohtamaan puutteen, mutta kun se taas aiheuttaa sen että naisten katseet alkaa osua useammin kohdalle...
Sama täällä.
Ei vaimoa voi kuitenkaan seksiin pakottaa ja jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Minä en kuitenkaan aio luopua tässä iässä seksistä vain siksi, ettei vaimo pidä sitä tärkeänä asiana.
Mielestäni olisikin täysin kohtuutonta vaimolta odottaa, että minä elän puutteessa vain siksi, ettei häntä nyt satu hirveästi haluttamaan. Seksi kuitenkin on perustarve.
Olen päättänyt, että ellei tilanne korjaannu vuoden vaihteeseen mennessä annan itselleni luvan etsiä seksiä muualta.
Kuulostaa kovin tutulta.
Olen nelikymppinen mies, naimisissa jo vuosia ja pari lastakin.
Meillä tuntuu vaimo myös priorisoivan kaiken muun meikäläisen edelle; lapset, työn, opiskelunsa, kodin puunaamisen, lenkillä käynnin, telkkarin katsomisen, tietokoneella istumisen - ihan kaiken.
Sitten jos jostain kumman syystä kuu ja tähdet ovat oikeassa asennossa eikä mitään muuta tekemistä löydy, niin ehkä sinne lauantai-illalle voi juuri ja juuri sovittaa hätäisen puolentunnin hetken seksille. Ja sekin aina nimenomaan lauantai-iltana ja maksimissaan pari kertaa kuussa.
Silloinkin se seksi on aika kaavamaista, hän ei pidä siitä että minä nuolisin häntä, puhumattakaan nyt siitä, että hän ottaisi minulta suihin, ei suostu siihen että kokeiltaisiin esim. hänelle hankkimaani vibraattoria ja ne ostamani seksikkäät alusasutkin voi kaivaa kaapista ehkä pari kertaa vuodessa.
Eikä sitä voi mitenkään jatkaa sen jälkeen, kun molemmat ovat saaneet. Ei. Sen pitää loppua siihen ja toista kertaa on ihan mahdotonta ajatella heti perään.
Tuntuu pahalta, että kaikki aloitteet tulevat aina minun puoleltani. Ihan arkipäiväistä halaustakin saa odottaa kuukausia, ellei itse mene halailemaan. Seksiäkin hän ehdottaa sen muutaman kerran vuodessa.
Jossain vaiheessa lopetin kaikenlaisten aloitteiden teon ja katsoin, vaikuttaako se mitenkään. Ei vaikuttanut. Paitsi tietysti niin että kaikki läheisyys ja seksi väheni todella minimiin.
Joku nainen tuossa ylempänä totesi, että ei paljon kiinnosta jos mies käskee laihduttamaan ja kommentoi rintoja ikävästi ja että pitäisi olla onnellinen, jos sitä seksiä on edes muutama kerta kuukaudessa ja että pitäisi odottaa seesteisempiä vesiä.
Todettakoon, että en koskaan ole kommentoinut vaimoni ulkonäköä ikävästi, päinvastoin. Aina olen kehunut tissejä ja peppua ja se on ennemminkin hän itse, joka tekee ulkonäöstään ongelmaa ja muka tuntee itsensä epäseksikkääksi, vaikka siihen ei edes ole mitään syytä.
Lisäksi on vähän turhauttavaa odottaa jotain hiton seesteisempiä vesiä, mitä se sitten lieneekin, kun siitä ei voi olla mitään varmuutta, että asia tästä johonkin joskus muuttuisi.
Ennemminkin tuntuu siltä, että meikäläinen tässä vain vanhenee ja kohta on vanhuus ovella potenssiongelmineen ja sitten kun vaimo EHKÄ joskus innostuu seksistä, niin meikäläisellä kaikki on jo mennyttä.
Minkä hemmetin takia sitä elämäänsä ei voi elää nyt??? Nyt kun olisi virtaa ja kuntoa? Miksi sitä pitäisi odottaa seksin kanssa vanhainkotiin asti?
Miksi naisten pitää suorittaa sitä elämäänsä, suorittaa äitiyttä, suorittaa siistiä kotia, suorittaa opiskelua, suorittaa ruuanlaittoa, suorittaa kaikkea muuta kuin sitä omaa miestä.
JA HUOM! Se ruuanlaitto ei ole se juttu, minkä takia minä naiseni kanssa naimisissa olen.
Tie minun sydämeeni ei todellakaan kulje vatsan kautta. Ei siihen kannata panostaa, vaan seksiin! Ruokaa saa ostaa nykyään marketista, lähikaupasta, kioskilta, työpaikkaruokalasta, ravintolasta, purilaispaikasta, nakkikioskilta, huoltoasemalta ja sen ostaminen on miehelle sosiaalisesti hyväksyttyä.
EI mies tarvitse vaimoa ruokkimaan itseään, vaan ennemmin sitä hellyyttä, läheisyyttä ja seksiä varten, koska sen ostaminen on nyky-yhteiskunnassa kuitenkin ihan hemmetin tuomittavaa, säälittävää ja rikollista.
Itse en kuitenkaan aio ostaa seksiä enkä halua hankkiutua mihinkään suhteeseenkaan. Haluaisin nauttia läheisyydestä ja seksistä oman vaimoni kanssa.
Turhauttaa.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 10:08"]Kuulostaa kovin tutulta.
Olen nelikymppinen mies, naimisissa jo vuosia ja pari lastakin.
Meillä tuntuu vaimo myös priorisoivan kaiken muun meikäläisen edelle; lapset, työn, opiskelunsa, kodin puunaamisen, lenkillä käynnin, telkkarin katsomisen, tietokoneella istumisen - ihan kaiken.
Sitten jos jostain kumman syystä kuu ja tähdet ovat oikeassa asennossa eikä mitään muuta tekemistä löydy, niin ehkä sinne lauantai-illalle voi juuri ja juuri sovittaa hätäisen puolentunnin hetken seksille. Ja sekin aina nimenomaan lauantai-iltana ja maksimissaan pari kertaa kuussa.
Silloinkin se seksi on aika kaavamaista, hän ei pidä siitä että minä nuolisin häntä, puhumattakaan nyt siitä, että hän ottaisi minulta suihin, ei suostu siihen että kokeiltaisiin esim. hänelle hankkimaani vibraattoria ja ne ostamani seksikkäät alusasutkin voi kaivaa kaapista ehkä pari kertaa vuodessa.
Eikä sitä voi mitenkään jatkaa sen jälkeen, kun molemmat ovat saaneet. Ei. Sen pitää loppua siihen ja toista kertaa on ihan mahdotonta ajatella heti perään.
Tuntuu pahalta, että kaikki aloitteet tulevat aina minun puoleltani. Ihan arkipäiväistä halaustakin saa odottaa kuukausia, ellei itse mene halailemaan. Seksiäkin hän ehdottaa sen muutaman kerran vuodessa.
Jossain vaiheessa lopetin kaikenlaisten aloitteiden teon ja katsoin, vaikuttaako se mitenkään. Ei vaikuttanut. Paitsi tietysti niin että kaikki läheisyys ja seksi väheni todella minimiin.
Joku nainen tuossa ylempänä totesi, että ei paljon kiinnosta jos mies käskee laihduttamaan ja kommentoi rintoja ikävästi ja että pitäisi olla onnellinen, jos sitä seksiä on edes muutama kerta kuukaudessa ja että pitäisi odottaa seesteisempiä vesiä.
Todettakoon, että en koskaan ole kommentoinut vaimoni ulkonäköä ikävästi, päinvastoin. Aina olen kehunut tissejä ja peppua ja se on ennemminkin hän itse, joka tekee ulkonäöstään ongelmaa ja muka tuntee itsensä epäseksikkääksi, vaikka siihen ei edes ole mitään syytä.
Lisäksi on vähän turhauttavaa odottaa jotain hiton seesteisempiä vesiä, mitä se sitten lieneekin, kun siitä ei voi olla mitään varmuutta, että asia tästä johonkin joskus muuttuisi.
Ennemminkin tuntuu siltä, että meikäläinen tässä vain vanhenee ja kohta on vanhuus ovella potenssiongelmineen ja sitten kun vaimo EHKÄ joskus innostuu seksistä, niin meikäläisellä kaikki on jo mennyttä.
Minkä hemmetin takia sitä elämäänsä ei voi elää nyt??? Nyt kun olisi virtaa ja kuntoa? Miksi sitä pitäisi odottaa seksin kanssa vanhainkotiin asti?
Miksi naisten pitää suorittaa sitä elämäänsä, suorittaa äitiyttä, suorittaa siistiä kotia, suorittaa opiskelua, suorittaa ruuanlaittoa, suorittaa kaikkea muuta kuin sitä omaa miestä.
JA HUOM! Se ruuanlaitto ei ole se juttu, minkä takia minä naiseni kanssa naimisissa olen.
Tie minun sydämeeni ei todellakaan kulje vatsan kautta. Ei siihen kannata panostaa, vaan seksiin! Ruokaa saa ostaa nykyään marketista, lähikaupasta, kioskilta, työpaikkaruokalasta, ravintolasta, purilaispaikasta, nakkikioskilta, huoltoasemalta ja sen ostaminen on miehelle sosiaalisesti hyväksyttyä.
EI mies tarvitse vaimoa ruokkimaan itseään, vaan ennemmin sitä hellyyttä, läheisyyttä ja seksiä varten, koska sen ostaminen on nyky-yhteiskunnassa kuitenkin ihan hemmetin tuomittavaa, säälittävää ja rikollista.
Itse en kuitenkaan aio ostaa seksiä enkä halua hankkiutua mihinkään suhteeseenkaan. Haluaisin nauttia läheisyydestä ja seksistä oman vaimoni kanssa.
Turhauttaa.
[/quote]
Tarkoitin tuolla seesteisemmillä vesillä sitä, että elämä ei ole niin hektistä enää. Ja sillä pari kertaa kuussa innostumisella sitä, että haluttomampi itse innostuu pari kertaa kuussa, en sitä että seksiä saa ruinaamalla ja säälistä pari kertaa kuussa. Jos libidoa on sen verra, että pari kertaa kuussa haluaa omasta sisäisestä tarpeesta. Silloin ei mielestäni puhuta haluttomuudesta.
Minä olen siinä mielessä onnellisessa asemassa, että mieheni rakastaa minua ja vain minua ja on pistänyt aikoinaan ison vaihteen silmään varmistaakseen henkisen ja fyysisen hyvinvointini. Niin ihanaa kumppania on todella helppo rakastaa palavasti ja se rakkaus synnyttää paljon haluja. Olen selkäsairas ja halut kuivahti siihen nuorenpana, että olin kipeä aivan jokaisena elämäni tuntina. Noh, mies päätti että minä jään kotirouvaksi ja pidän mahdollisimman hyvää huolta selästäni. Sitten tuli lapset ja kamala maha. Mitenkäs tämä ratkaistiin? Ukko kehuu ja oikeasti paijaa ja hellii juuri kamalaa mahaani:) Vähän jopa lapsellisen hellyyttävää, on kuulema ihana massu minkä suojassa lapsemme ovat kasvaneet. Takaapäin vedellessä saattaa siitä roikkuvasta masusta napata kiinni ja löllyttää. Tuntuu siltä, että myös se kamala masu on ihana ja rakas miehelleni:)
Mutta ymmärrän kyllä ettei kaikki ole niin onnellisessa asemassa elämässään. Onko päivittäiset halaukset ja kosketukset olleet kiinteä osa parisuhdettanne aina? Ihan alusta asti ja myös miehen ylläpitäminä? Meillä meinasi mies joskus unohtaa halailla ja suukotella töistätullessa, näpäytän heti että ei tarvita montaa unohdusta niin parisuhde alkaa etääntymään. On kyllä aika palhon meillä minun tehtävä huolehtia, että suhde pysyy lämpimänä ja läheisenä. Ei ukkoa kahdesti tarvitse kehottaa, mutta tuppaa unohtamaan. Sama seksissä. Joskus tosi pitkän työviikon jälkeen ukkoa väsyttäisi niin muistutan vain, että kyllä sitä seksiä nyt vaan olisi hyvä harrastaa, rentouttaakin ja laukaisee stressiä ja tekee lämpimän ilmapiirin.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:03"]
Luulen että vaimo ottaa liiton itsestään selvyytenä, että herään hänen vieressä joka aamu. Ei ole valmis panostamaan suhteeseen mitenkään. Äitinä toki aivan mahtava. Vaimon Prioriteetti meillä näin, lapset > työ>koirat>kännykkä> mies.
[/quote]
Oikeasti jos tämä täysin sama ketju olis miehen haluttomuudesta ja siitä että miehessä on vikaa olisi se hetkessä 200 vastauksen alla mutta miksihän homma ei pelaa toisinpäin taaskaan?
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 09:18"]
Sama täällä.
Ei vaimoa voi kuitenkaan seksiin pakottaa ja jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Minä en kuitenkaan aio luopua tässä iässä seksistä vain siksi, ettei vaimo pidä sitä tärkeänä asiana.
Mielestäni olisikin täysin kohtuutonta vaimolta odottaa, että minä elän puutteessa vain siksi, ettei häntä nyt satu hirveästi haluttamaan. Seksi kuitenkin on perustarve.
Olen päättänyt, että ellei tilanne korjaannu vuoden vaihteeseen mennessä annan itselleni luvan etsiä seksiä muualta.
[/quote]
Mies tuomitaan ja haukutaan heti jos hakee seksiä muualta sen takia että sitä ei kotona saa. Mutta tasan melkein jokainen nainen tuossa tilanteessa lähtee vieraisiin tai tekee jotain muuta ja tässä vaiheessa mies saa haukut ja naista kehotetaan suorastaan jättämään ja tekemään asialle jotain ja sitä ei tuomita ??
nyt ois hyvät ajat jos ei eukko ois väsynyt. vaikka joka ilta jotain seksin tapasta. vaikkei loppuun asti. saas nähä saako huamenna.
Seksintapaista, vaikka ei loppuun saakka?
no sehän tuntuu taivaalliselta kun nainen vähän kourii, kääntää kylkeä ja käy nukkumaan.
Hakekaa ihmiset apua. Ihan oikeasti. Läheisyyden ja seksin puute on oikea ongelma ja jos se todella kalvaa sellaisena täytyy asian tila tehdä kumppanille selväksi. Ei syytellen, mutta selvittää että koette sen ihan OIKEASTI merkittävänä ongelmana, jota on vaikea kestää. Sitten yhdessä terveyskeskukseen.
Nyt ei jouluyönä (iltana) saanut mitää helppii hellyyttä ei seksii kuulemma iski pääkipu ja flunssa. muksut pestiin ajoissa ja ootin koko illan olinhan läheisyyden asettanut lahjatoiveeksi muuta en tarvinnnut. yllä aluks otti päähän niin pnasti että teki mieli lähtee lenkille. kun eukolle tästä mainitse melkein suuttuu ettäminkä voi sairaudelle - no ei kai mitään. onhan täs pari iltaa vielä...tiä vaikka näkis jotain hepeneitäkin hhänen päällään.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 01:20"]
Nyt ei jouluyönä (iltana) saanut mitää helppii hellyyttä ei seksii kuulemma iski pääkipu ja flunssa. muksut pestiin ajoissa ja ootin koko illan olinhan läheisyyden asettanut lahjatoiveeksi muuta en tarvinnnut. yllä aluks otti päähän niin pnasti että teki mieli lähtee lenkille. kun eukolle tästä mainitse melkein suuttuu ettäminkä voi sairaudelle - no ei kai mitään. onhan täs pari iltaa vielä...tiä vaikka näkis jotain hepeneitäkin hhänen päällään.
[/quote]
Koppaa kainaloon nukkumaan, silittele ja helli, mutta älä pyri pöksyihin. Monet naiset arvostavat tällaisen toiminnan seksiä korkeammalle pakahduttavassa läheisyyden kaipuussaan. Miehet liian herkästi mieltävät läheisyyden pelkäksi pussien tyhjäämiseksi. Ei toki kaikki, mutta valitettavan suuri osa.
M40
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 02:26"]
[/quote]
Koppaa kainaloon nukkumaan, silittele ja helli, mutta älä pyri pöksyihin. Monet naiset arvostavat tällaisen toiminnan seksiä korkeammalle pakahduttavassa läheisyyden kaipuussaan. Miehet liian herkästi mieltävät läheisyyden pelkäksi pussien tyhjäämiseksi. Ei toki kaikki, mutta valitettavan suuri osa.
M40
[/quote]
tiedän tepsii. muttei nyt. keskusteluyhteys pelaa huonosti pelas koko päivän. ois voinut hyvinkin sanoa että älä yritä taas jotain mä oon sairas tms.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 02:38"]
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 02:26"]
[/quote]
M40
[/quote]
tiedän tepsii. muttei nyt. keskusteluyhteys pelaa huonosti pelas koko päivän. ois voinut hyvinkin sanoa että älä yritä taas jotain mä oon sairas tms.
[/quote]
Onhan se flunssa tympeä tautu. Pää täynnä räkää ja juilii ikeniä myöten. Oletti kaiketi, että ymmärrät sanomattakin.
M40
Luulen että vaimo ottaa liiton itsestään selvyytenä, että herään hänen vieressä joka aamu. Ei ole valmis panostamaan suhteeseen mitenkään. Äitinä toki aivan mahtava. Vaimon Prioriteetti meillä näin, lapset > työ>koirat>kännykkä> mies.