Ke 10.11. v. 2020 tulotiedot julki. Mun nimi ekaa kertaa yli 100 000 € tienaavien listassa.
Ja se on ihan oikein mulle. Olen valmistumisen jälkeen ollut n. 6 vuotta töissä. Opiskeluaikana oli monen lapsen äitinä äärettömän haastavaa mm. taloudellisestikin.
Kommentit (41)
Työmyyrä kirjoitti:
Ansaitsin vuonna 2016 palkkatuloja 87.000€ ja pääomatuloja 16.000€, enkä silti joutunut juorukalenteriin. Ihmettelin sitä silloin, kun siellä kuitenkin oli ihmisiä pienemmillä ansioilla, enkä ollut kieltänut julkaisemista.
Tulolistaus tehdään verotettavien tulojen perusteella.
106k tuloilla verotettavat tulot ei ole yli 100k.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon tuli 10 000 euron kuukausibrutosta käteen?
Sama, ensimmäistä kertaa listalla. Työuraa on takana enemmän kuin ap:lla.
Työmyyrä kirjoitti:
Ansaitsin vuonna 2016 palkkatuloja 87.000€ ja pääomatuloja 16.000€, enkä silti joutunut juorukalenteriin. Ihmettelin sitä silloin, kun siellä kuitenkin oli ihmisiä pienemmillä ansioilla, enkä ollut kieltänut julkaisemista.
Et ole lukenut verotuspäätöstä edes sen vertaa, että tietäisit paljonko on verotettava tulo? Kannattaa tarkistaa se päätös aina, siinä on todella usein virheitä.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten heräsin!
Kateellinen heräsi. Jäikö koulut käymättä vai etkö vaan tajunnut mitä siellä puhuttiin?
Todellisuudessa 100 000 bruttona on pikkuraha, jos perheessä on pari lastakin ja asuu pääkaupunkiseudulla. Puolisoni ansaitsee noin 200 000 vuodessa, meillä on pari lasta ja asumme pk-seudulla. Ansaitsen itse noin 70 000 bruttona enkä hyvällä tahdollakaan voi meitä rikkaina enkä edes varakkaina pitää. Verotus pitää siitä huolen ja elämisen kalleus.
Lämpimät kiitokset parhaimmille veronmaksajille! Tarvitsemme teitä.
Oliko ap:llä paljon päivystyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa 100 000 bruttona on pikkuraha, jos perheessä on pari lastakin ja asuu pääkaupunkiseudulla. Puolisoni ansaitsee noin 200 000 vuodessa, meillä on pari lasta ja asumme pk-seudulla. Ansaitsen itse noin 70 000 bruttona enkä hyvällä tahdollakaan voi meitä rikkaina enkä edes varakkaina pitää. Verotus pitää siitä huolen ja elämisen kalleus.
Kyllä silloin on jotain vialla, jos noista tuloista ei kerry muuallekin, kuin taskun pohjalle
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä voisin maksaa ilomielin veroja jos saisi samalaista palkkaa ku nämä iso palkkaset. Harmi ettei työnantajat halua maksaa ku 10€ tuntiin
viime vuonna hesari julkaisi tiedot pari kuukautta myöhässä. tiedot on sen verran tarpeettomia että saisi tehdä tänä vuonna saman, eli eivät ala heti tietoja julkaisemaan.
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä silloin on jotain vialla, jos noista tuloista ei kerry muuallekin, kuin taskun pohjalle
Todella säälittävää suorastaan. Että nämä ihmiset on niin ahneita kun mikään ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Lopultakin joku kiittää. Kiitos kiitoksista. Maksan vuositasolla yli 100 t€ veroja jos kulutusverot lasketaan mukaan. Yhteiskunnan perusinfraa lukuun ottamatta en käytä julkisia palveluita käytännössä ollenkaan enkä tietenkään saa mitään tukia. Perusinfra on myös niiden käytössä jotka ovat nettosaajia ja maksan veroillani siis muiden lapsilisiä, muita sosiaalitukia, räkänokkapentujen terveydenhuoltoa yms. Olkaa hyvä!
Kiittäjälle tarjoan illallisen jos joskus kohdataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä voisin maksaa ilomielin veroja jos saisi samalaista palkkaa ku nämä iso palkkaset. Harmi ettei työnantajat halua maksaa ku 10€ tuntiin
Olisikohan tuolla jotain tekemistä myös hankkimasi koulutuksen ja ammatinvalinnan kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan tuolla jotain tekemistä myös hankkimasi koulutuksen ja ammatinvalinnan kanssa?
Joo valitettavasti se merkitsee mä tiedän. Ei vaan mene nallikarkit tasan. Ilmankos näitä luokkajakoja tulee kun tuloerot ovat näin suuret. Turhaa kuitenkin näitä suurituloisempia on kiitellä sen kummemmin kun muita veronmaksajia.
Vierailija kirjoitti:
No ei se mikään pikkuraha ole mutta kersat vievät kyllä kaiken, kannattaa harkita kaksi kertaa ennen kuin jalkoja levittää ilman ehkäisyä ja onko siihen varaa.
Verottaja pitää huolen siitä, että kun kuukausitulot nousevat päälle 7000 €:n niin sitten tulee kohtuutonta raippaa. Hallituksen viesti on hyvin selvä, jos olet hoitanut asiasi kunnolla ja hankkinut kovan luokan osaamista niin kannattaa muuttaa pois Suomesta. Demarit eivät halua, että olet täällä sosiaalidemokraattista aatetta pilaamassa. Heidän mielestään kaikkien on oltava köyhiä tai korkeintaa keskituloisia. Muuten tulee penalttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo valitettavasti se merkitsee mä tiedän. Ei vaan mene nallikarkit tasan. Ilmankos näitä luokkajakoja tulee kun tuloerot ovat näin suuret. Turhaa kuitenkin näitä suurituloisempia on kiitellä sen kummemmin kun muita veronmaksajia.
Kyllä kiittäminen on kohteliasta silloin jos jotain saa.
Sinänsä huvittavaa, että koronakeskusteluissa puhutaan nyt eriarvoistamista. Ihmiset on lähtökohtaisesti eriarvoisessa asemassa. Toisilla esim. on enemmän rahaa kuin toisilla.
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sitä ole väittänyt, ettei sijoitettua tai säästettyä saa, mutta ei tällä tasolla rikastumaan merkittävästi pääse.
ap
No eipä tuo av:lla ole mikään saavutus. Täällähän KAIKKI tienaavat vähintään 10 000€/kk vaativissa asiantuntijatehtävissä.
Lääkäri?