Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

isä jää vanhempainvapaalle äitiyslomani jälkeen (lapsi noin 4kk)?

Vierailija
13.12.2014 |

Onko ihan hullu idea, tuomitaanko minut täysin? Kolmas lapsi tulossa ja olemme alustavasti miettineet että minä palaan työelämään äitiysvapaani jälkeen, en siis pitäisi itse vanhempainvapaata juuri ollenkaan. Isä jäisi töistä pois ainakin puoleksi vuodeksi lapsia hoitamaan kotiin. Imettää aion äitiysvapaani ja mahdollisimman pitköön myös työelämään palattuani, vaikkeb työpäivän aikana pystykään.
Mitä mieltä olette? Katsotaanko minua kieroon? Onko tämä tavanomaistakin nykyään? Vai kuuluuko äidin nyt vain olla kotona vähintään lapsen ensimmäinen vuosi. ...

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tosiaan aika ulkoavaruudesta tää ketju. Oikeestiko se nyt jonkun mielestä on isyyden mitta, että äiti palaa duuniin pian synnytyksen jälkeen???

Vierailija
22/31 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä noinkin. Voisiko isä tuoda lapsen ruokatauolle töihin imetettäväksi? Kuinka kauan olet yleensä imettänyt? Onnistuuko maidon pumppaaminen ja tuttlipullosta juottaminen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä.
Raskaus on vasta puolessa välissä joten aikaa on kyllä miettiä ja suunnitella. Isän puolelta tuli tämä idea, minä olen kahden edellisen lapsen kohdalla ollut kotona reilut pari vuotta joten hän halusi vuorostaan. Sopisi kyllä minulle, mukava olisi välillä olla töissäkin, esikoisen ja toisen välissä olin vain puoli vuotta ja nyt ennen äitiyslomaa olen taas ollut puoli vuotta, joten tämä mahdollistaisi minullekin pidempää pätkää töissä. Tod näk siis lopputyöelämän, enempää lapsia ei tule.
Molemmat edelliset lapset olen imettänyt reilu puoli vuotta täysimetyksellä, pumppauskin on tullut tutuksi. Toki tämän kaiken löisimme lukkoon vasta kun varmistuu että lapsi on rauhallinen jne jotta jaksan töissä eikä tarvitse olla tissin kanssa lähellä jatkuvasti :)
Mies vain on enemmän innoissaan tästä, saahan hän pitkän loman kaupan päälle sekä olla enemmän lasten kanssa mikä ei ole mahdollista hänellä raskaiden ja joskus pitkienkin työpäivien takia. Minun työni on kuitenkin vain sen 8h/pv, joten lapsille jää kyllö aikaa :)

Vierailija
24/31 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tämän kotiin jäävän vanhemman määräsi yksinkertaisesti raha. Mies tienaa sen verran enemmän, ettei olisi mitään järkeä laittaa minua töihin. Ja mitä imettämiseen tulee, lypsät maidot ja isä antaa päivän aikana. Eihän siinä ole kuin muutama syöttö yhden työvuoron aikana :)

Vierailija
25/31 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehtiin samoin. Ainoana poikkeuksena aloittajaan, etten imettänyt. 4ķk kotona ja sitten paluu työhön. Isä jäi lapsen kanssa kotiin. En tuntenut pistoa sydämmessä. Oli mukavaa tulla kotiin kun näki miten hyvin mies pärjää taaperon kanssa. Ja miksi ei pärjäisi. Elämä opettaa elämällä.

Vierailija
26/31 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta 9 ja 19 kirjoitti hyvin.
Ihme tasa-arvo kysymys tästäkin tehty ja unohdettu ensisijaisesti lapsen tarpeet. Yleensä äidit jotka haluavat itse töihin ovat olevinaan hyvin lojaaleja miestään kohtaan vaikka oikeasti ajattelevat itseään.

Mutta ap : le. Ratkaisu on teidän. Ennen kuin aloitat työt niin kannattaa varmaan "vieroittaa" tai siirtää lähivanhemmuus miehelle. Eli vapailla mies toimii ensisijaisena lohduttajana, nukuttajana jne

Vierailija
27/31 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

T

Vierailija
28/31 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

T

Vierailija
29/31 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksipä ei? Tosin jos mies ei ole ensimmäisten kuukausien aikaan kotona kuin yöt tai muuta, niin joudutte ehkä jonkun aikaa uhraamaan siihen, että vauva tottuu kun pääasiallisena hoitajana onkin joku muu kuin äiti.

Itse en pitänyt varsinaista äitiyslomaakaan lainkaan. Olin vauvavuoden aikaan vielä opiskelija, ja riitti, kun kävin yliopistolla noin kolme kertaa viikossa pari tuntia kerrallaan. Isä oli kotona koko äitiysvapaan (työttömänä) ja vanhempainvapaan. Kun vauva oli noin 4 kk, vietin koulussani pidempiä päiviä. Ja imetin lasta vuoden ikään asti. Tai no, sai tissimaitoa pullosta silloin kun en ollut kotona. Korvikkeita käytimme hyvin harvoin kun maitoa riitti. Mies hoiti alusta asti yösyötöt (ihan alkuun nosti vauvan vain mun tissille, hyvä että itse edes heräsin) ja nukkui vauvan kanssa päivällä. Olimme käytännössä siis molemmat lähivanhempia, kunnes opiskelutahtini tihentyi.

Eli kyllä "täysimetys" onnistuu vaikka äiti ei vauvan kanssa kotona olisikaan, jos vain pumppaamalla saa sitä maitoa.

Vierailija
30/31 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun annat miehellesi tällaisen mahdollisuuden <3 Olisimme myös tehneet samoin mutta miehellä hyvä palkka ja itse olen opiskelija, eli ei ole rahallisesti mahdollista!

Vierailija
31/31 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

W

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi