Onkohan mun lapsellakin sitten asperger :(
Minulla nimittäin on. Olin lapsena todella kiinnostuntu tieteellisistä asioista ja evoluutiosta. Jotenkin koko maailmankatsomukseni perustui siihen että halusin tietää miten jokin asia toimii. Tykkäsin purkaa asioita ja laitteita (jouduin usein ongelmiin tämän takia)
Matematiikka oli minulle aina kompastuskivi, koska opettaja ei koskaan osannut/jaksanut selittää minulle MIKSI matematiikka toimii näin ja miten se toimii näin. Muistan tunteneeni joskus ihan hirvittävää tyydytystä kun ymmärsin miten numerot ja kaavat toimivat.
Oma poikani on nyt 7 ja olen huomannut hänellä ihan samoja asioita. Turhautuu jos hänen kysymyksiinsä ja uteliaisuuteensa vastataan vain "koska se nyt vaan on näin". Haluaa itse ymmärtää ja kokea yksityiskohtaisesti miten kello toimii, miten tietokone toimii, miten ihminen toimii, miten universumi toimii.
Kommentit (4)
Käsittämätöntä tajunnanvirtaa. Sääliksi käy lastasi.
Onneksi on ihmisiä jotka kyseenalaistavat ja haluavat selvittää asiat perinpohjaisesti! Ilman heitä ihmiskunta olisi paljon alkeellisemmalla tasolla.
Ei asperger mikään tuomio ole. Minulla on add poika jolla aistiyliherkkyyksiä, asperger piirteinen poika ja 2 vuotias joka alkaa näyttää merkkejä ylivilkkaudesta. Kuitenkin nämä kolme on kaikkein rakkaimpia :) ja nyt shokeerataan av mammoja ja kerrotaan että äidilläkin on add :D
Miksi olet lisääntynyt noilla specseillä? Ole onnellinen ettei lapsesi ole autisti.