Paljonko silmälasit maksavat keskimäärin?
Hassu kysymys varmaan monelle, mutta minulla ei ole mitään hajua asiasta. Nyt menossa ikänäköä tarkistuttamaan ja arvelisin, että lasit määrätään joten siksi asia on ajankohtainen.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tosiaan kilpailuttaa ja käydä useammassa liikkeessä, koska tuo 500+€ lasit on sitä vanhaa aikaa, jolloin peruslasit maksoi helposti monta sataa. Monet ovat siihen tottuneet ja maksavat ajattelematta sen. Itsekin muista ajatelleeni, että lasit tulevat aina kalliiksi, kun minulla pitää vielä laittaa prismaa (tms. en muista tarkkaa asiaa). Mutta sitten tajusin käydä muutamassa liikkeessä reseptin kanssa ja lasit lähti satasella.
Ei ole -5 ja -4 edes yksitehona lähteneet satasella.
Hinnan nostaa 2 x ohennus ja siihen pakkokylkiäisinä tulevat pinnoitteet.
En ole ikuna ohennusta ottanut enkä pinnoitteita jos tulevat ns. sisäkäyttöön. Työlasit erikseen kun rapataan ja kemikaalit roiskuu...
Paljonko sinulla on miinusta jos käytät ohentamattomia?
Vierailija kirjoitti:
Ostin aiemmin silmälasiliikkeistä ladino ja maksoin n 500- 1000e. Kunnes hoksasin kokeilla ostaa netistä. Nyt on varaa vaihdella, kun on useat lasit ja saanut ne halpaan hintaan. Lensway, Alensa jne. Olen maksanut laseista ( kehykset+ linssit) keskimäärin 60- 70e. Olen tyytyväinen. Kehykset olen saanut istuviksi ihan itse.
Itse ostin kerran netistä ja laseilla ei valitettavasti tehnyt yhtään mitään. Tuntui koko ajan että katson kieroon tms ja päätä särki koko ajan. Harmi, olisin muuten ostanut toistekin.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi ostin moniteholasit noin 700 euroa ja kyseessä oli tarjous silmälasit -50%.
Sama minulla, helmikuussa 2020.
Vierailija kirjoitti:
Höpöpöpöpöpp kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maahan tullessaan "erikoishiontoineen" ja merkkikehyjsineen 100 eur.
Optikon kautta kuljettuaan 1000 eur.
Ei pidä paikkaansa,ei ne valmiina sieltä ulkomailta tule!
Ne pitää tilata,ihan omilla arvoilla.
Sitten maksetaan kun tulevat takaisin optikolle.
Ihapaskaa!
Reseptin saat ilmaiseksi optikolta tai jopa silmälääkäriltä.
Suomessa ei linssejä hiota vaan kaikki tilataan kiinalaisrobotilta ja tulevat repsun mukaan "valmiina". Rahastajaoptikko vain kertoo hinnan kymmenellä. Sama "merkkikehyksissä".
Mitä sä nyt horiset! Eihän kukaan ole reseptistä mitään puhunut,mutta sitä EI SAA ilmaiseksi silmälääkäriltä. Joka tapauksessa ne joudutaan tilaamaan ne linssit,ihan sama mistä,ei optikko niitä hio!
Sain lukulasit 109 eurolla Specsaversiltä, tarjouksessa olivat ja sain valita toiset samaan hintaan. Kehykset ovat kyllä siellä vähän köpöjä mutta lukulaseiksi ihan kelvollisia. Linssien hionta olisi toki nostanut hintaa 90-120 euroa.
Sulle ei todennäköisesti montaa kymppiä, koska ostat vasta ekoja silmälasejasi ja tuskin siis tarvitset mitään -7 linssejä. Mulle kaksiteholasit -6,5:n voimakkuudella maksavat viitisen sataa.
Ja kuinka niin? No, silmälaseissa eniten maksavat linssit: jos on voimakkaat linssit ja vieläpä kaksitehot, on pakko ostaa ohennetut ja erikoishiotut linssit, ettei näytä hyönteiseltä pullonpohjasilmälaseilla.
Pokatkin toki on kuluerä, mutta ihan merkkikehyksiäkin on muutamalla kympillä tarjouksessa. Laatulinssit sen sijaan maksavat monta sataa.
PAITSI jos tosiaan et tarvitse paksuja laseja, voit ottaa halvimmat tarjouslinssit. Silloin saat jopa kahdet silmälasit alle satasella.
Olenkin joskus katkerana sanonut, että me heikkonäköiset maksamme teidän vähemmän "sokeiden" tarjouslasit Optikkoliikkeet repivät katteensa meiltä, ja sillä rahalla voivat sitten pitää noita sisäänheittotarjouksia tyyppiä "kahdet lasit 60 eurolla".
Monitehot n. -8 luokkaa tarjouksessa suht edullisilla sangoilla tonnin luokkaa.
Itse tilasin täältä. Tulee edullisemmaksi ja todella hyvät valikoimat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöpöpöpöpp kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maahan tullessaan "erikoishiontoineen" ja merkkikehyjsineen 100 eur.
Optikon kautta kuljettuaan 1000 eur.
Ei pidä paikkaansa,ei ne valmiina sieltä ulkomailta tule!
Ne pitää tilata,ihan omilla arvoilla.
Sitten maksetaan kun tulevat takaisin optikolle.
Ihapaskaa!
Reseptin saat ilmaiseksi optikolta tai jopa silmälääkäriltä.
Suomessa ei linssejä hiota vaan kaikki tilataan kiinalaisrobotilta ja tulevat repsun mukaan "valmiina". Rahastajaoptikko vain kertoo hinnan kymmenellä. Sama "merkkikehyksissä".
Mistä saa ilmaisen silmälääkärin reseptin? Menen heti hakemaan! terv. viime kerralla maksoin tarkastuksesta satasen.
-juurikin näin, mahtavat olla niitä optikon ilmaisia näöntarkastuksia jonkinlaisen vahvuuskupongin kera -ei oikean silmälasireseptin kanssa- mutta ajanee asiansa jotenkuten ellei ole varsinaisia silmäsairauksia kuten silmänpainetta tms
Vierailija kirjoitti:
-myös samaa mieltä suomalaisten optikkoliikkeiden hinnoitteluista eli ne ovat törkeitä suoraan sanoen
-olenkin hankkinut viimeisen viiden vuoden aikana useammat linssit pokineen kiinan verkkokaupasta, jossa pokatkin ovat järkevässä hintaluokassa 5-50 USD kuten myös linssit 20-100 USD / pari
-nytkin syyskuussa tilasin sieltä uudet kaksteholasit pokineen kaikilla herkuilla (tummenee auringossa, ohennuksilla, sinisen valon estolla yms.) ja tullin veroilla 170 € kun vastaavat Suomesta olisivat tulleet maksamaan minulle hieman paikasta riippuen 1100-1500 € (vahvuudet -8 / -6 sekä plussat päälle)
-tokihan se ns. yksilöllinen palvelu jää tällöin pois mutta pokien sovituksen / mallaamisen voi hoitaa kun lataa sivustolle oman kuvansa ja kokeilee siihen sitten eri pokavaihtoehtoja niin ainakin tähän asti itseäni on onnistanut niiden kanssa 👍
-toimitusaikakaan ei ole yhtään sen pidempi kuin Suomesta hankittaessa eli ne perinteiset 2-3 viikkoa
-vaimo tilasi Suomesta samaan aikaan lasinsa ja sai ne hieman myöhemmin ja maksoi niistä 850 € (kaupungin edullisin tarjous), pelkät pokat 200€ 😱 ja linssien pelkät automaattiset tummennukset maksoivat jo extraa 100€
-täsmennyksenä vielä tähän että vaimoni lasit ovat aina olleet 500-600€ halvemmat kuin omani, johtuen linssini vahvuuksista ja siitä johtuvista hionnoista / ohennuksista
Heze69 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-myös samaa mieltä suomalaisten optikkoliikkeiden hinnoitteluista eli ne ovat törkeitä suoraan sanoen
-olenkin hankkinut viimeisen viiden vuoden aikana useammat linssit pokineen kiinan verkkokaupasta, jossa pokatkin ovat järkevässä hintaluokassa 5-50 USD kuten myös linssit 20-100 USD / pari
-nytkin syyskuussa tilasin sieltä uudet kaksteholasit pokineen kaikilla herkuilla (tummenee auringossa, ohennuksilla, sinisen valon estolla yms.) ja tullin veroilla 170 € kun vastaavat Suomesta olisivat tulleet maksamaan minulle hieman paikasta riippuen 1100-1500 € (vahvuudet -8 / -6 sekä plussat päälle)
-tokihan se ns. yksilöllinen palvelu jää tällöin pois mutta pokien sovituksen / mallaamisen voi hoitaa kun lataa sivustolle oman kuvansa ja kokeilee siihen sitten eri pokavaihtoehtoja niin ainakin tähän asti itseäni on onnistanut niiden kanssa 👍
-toimitusaikakaan ei ole yhtään sen pidempi kuin Suomesta hankittaessa eli ne perinteiset 2-3 viikkoa
-vaimo tilasi Suomesta samaan aikaan lasinsa ja sai ne hieman myöhemmin ja maksoi niistä 850 € (kaupungin edullisin tarjous), pelkät pokat 200€ 😱 ja linssien pelkät automaattiset tummennukset maksoivat jo extraa 100€
-täsmennyksenä vielä tähän että vaimoni lasit ovat aina olleet 500-600€ halvemmat kuin omani, johtuen linssini vahvuuksista ja siitä johtuvista hionnoista / ohennuksista
linkki vielä kiinan miehen verkkokauppaan:
-tokihan täältä tilattaessa joutuu maksamaan alvit (+24%), mutta siitä huolimatta hinnat vain murto-osa Suomen hinnoista!
-oikeat arvot löytynevät silmälasireseptisäa sekä vanhoista kehyksistä mm. sangan pituus / leveys , lasien leveydet ja korkeudet saa vanhoista linsseistä mittaamalla
Minulla on varaa tukea suomalaista työtä ja työllisyyttä. Halpis paikoista sain surkeita laseja jotenka siirryin Silmäaseman asiakkaaksi. En ala pihtaamaan kunnon silmälaseista enkä tilaamaan mistään kiinalaisesta verkkokaupasta. Voi sitä sitten pihdata jostain paljon turhemmista asioista kuin tärkeimmästä hyvinvoinnista. Olen parhaimmat toiveideni mukaiset lasit ja kehykset saanut Silmäasemalta ja toki ne maksaa.
Läheisestä Specsaversilta keväällä eriparivahvuuksiset yksiteholasit 150€ lasit pokineen (50% alennuksella) ja hinta sisälsi ohennukset ja pinnoitteet.
Ja kun menin ottamaan lisänä sinivalosuodatus-pinnoitteen ja se ei sopinutkaan mun näölle niin hoitivat uudet linssit takuuna ilman kyseistä pinnoitetta, ilman että siitä tuli mitään ongelmia. Käytän jatkossa kyseistä Specsavers yrittäjää, sen verran hyvä kokemus jäi.
Edellisen kommentoijan Silmäasema-hehkutukseen sen verran että kerran ostin lasit sieltä ja niiden kehykset hajosivat reilussa vuodessa (aisan ruuvin kierre meni sileäksi ja toinen nenätyyny murtui), mitä ei ole tapahtunut muualta ostetuilla laseilla koskaan. Jäi siihen kertaan heidän "laatunsa". Eivät ottaneet mitään vastuuta asiassa vaikka laseja ei oltu todellakaan kaltoinkohdeltu eli hajosivat itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on varaa tukea suomalaista työtä ja työllisyyttä. Halpis paikoista sain surkeita laseja jotenka siirryin Silmäaseman asiakkaaksi. En ala pihtaamaan kunnon silmälaseista enkä tilaamaan mistään kiinalaisesta verkkokaupasta. Voi sitä sitten pihdata jostain paljon turhemmista asioista kuin tärkeimmästä hyvinvoinnista. Olen parhaimmat toiveideni mukaiset lasit ja kehykset saanut Silmäasemalta ja toki ne maksaa.
-eiköhän ne suomalaisestakin optiikkoliikkeistä ostetut lasit tilata ulkomailta jopa Kiinasta asti ja niihin lyödään vain Suomen huikea kate päälle suomalaisen työllisyyden / ahneen optikon tukemiseksi 😎
-Kiinan laseissa ei ole ollut mitään vikaa verrattuna Suomesta ostettuihin, joita niitäkin on varmaan tullut vuosikymmenten aikana ostettua 15 000 - 20 000 €:lla, joten turha siinä on Suomen työllisyydestä puhua -olen oman osuuteni siinä tehnyt ainakin silmälasien oston kanssa 👍
-mieluummin laitan nekin säästyneet €urot johonkin muuhun mukavaan ja "näkyvään" asiaan 🤗
-jos välttämättä haluaa ostaa kalliit silmälasit niin kannattaa kääntyä Instrun puoleen... -sinne kyllä ylimääräiset pennoset kelpaavat! 💯💲💱
Mun monitehot sylintereillä 1600€.
Kun on lähes sokea, eriparinen ja hajataittoinen...
Instrulla on oma hiomo. Muiden linssit tulevat ulkomailta.
Helvata tuun hulluksi, kolme lehtipuhallinkäppänää möryää talon ympärillä!
Heze69 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eiköhän ne suomalaisestakin optiikkoliikkeistä ostetut lasit tilata ulkomailta jopa Kiinasta asti ja niihin lyödään vain Suomen huikea kate päälle suomalaisen työllisyyden / ahneen optikon tukemiseksi 😎
-Kiinan laseissa ei ole ollut mitään vikaa verrattuna Suomesta ostettuihin, joita niitäkin on varmaan tullut vuosikymmenten aikana ostettua 15 000 - 20 000 €:lla, joten turha siinä on Suomen työllisyydestä puhua -olen oman osuuteni siinä tehnyt ainakin silmälasien oston kanssa 👍
-mieluummin laitan nekin säästyneet €urot johonkin muuhun mukavaan ja "näkyvään" asiaan 🤗
-jos välttämättä haluaa ostaa kalliit silmälasit niin kannattaa kääntyä Instrun puoleen... -sinne kyllä ylimääräiset pennoset kelpaavat! 💯💲💱
Istrussa ei ole sopivia kehyksiä ja liian kapeita malleja.
Vierailija kirjoitti:
Instrulla on oma hiomo. Muiden linssit tulevat ulkomailta.
Helvata tuun hulluksi, kolme lehtipuhallinkäppänää möryää talon ympärillä!
Miten voit olla varma että on oma hiomo. Kehysvalikoima on ainakin surkea mitä olen istrusta hakeneiden kehykset nähnyt. Ei sovi naamaan ollenkaan. Joku ihan halpis valikoima kehyksissä ja linssien viilauksessa sama hinta kuin muillakin mutta kehykset ihan sekundaa.
Puhko molemmat silmät haarukalla niin et tarvitse silmälaseja. Säästät selvää rahaa.