Mitä mieltä nimestä Inkeri?
Kommentit (23)
Ensimmäinen mielikuva on inkivääri jostain syystä.
Olen aina tykännyt, mistäköhän johtuu. Tasapainoinen, kotoisa, kaunis. Tulee mieleen kotona leivottu korvapuusti ja kaitaliina. :D Se oli ystäväni toinen nimi, varmasti silläkin vaikutusta.
Kaunis vanha nimi! Pidän kovasti. Olen töissä lasten polilla ja olisi ihanan virkistävää joskus tavata lapsi jolla olisi nimenä Inkeri. Nykyään kaikki lapset tuntuvat olevan Onnia, Eelistä, Sofiaa, Adaa, Eeviä jne.. Ei niissä mitään vikaa tietenkään mutta kaikki (nimet) samaa massaa vaan..
Inkeriläiset tulee mieleen. Jostain syystä ei miellytä.
Josolisi tyttö, antaisin nimeksi tuon. Kaunis, raikas, hyvän tytön nimi.
No joo, ihan kiva, en ehkä omalle kuitenkaan antaisi. Tuo keri-loppu jotenkin kuulostaa vähän rumalta.
Tykkään! Meillä tyttö saamassa nimen Inari, samaa henkeä :) Mitäs mieltä siitä?
Inari on tavallaan kiva, mutta tulee aina mieleen idari. Tai siis se oli se syy, miksi itse tiputin nimen pois omalta listaltani vaikka muuten nimen raikkaudesta ja lappihenkisyydestä pidänkin. Inkeri taas on ihan kiva.
Suomen kieltä puhuva pienenpieni suomensukuinen kansa Eestin ja Venäjän rajalla.
Inkeri. Kaunis vanha nimi. Tulee mieleen lauantai ja leivottu pullarinkeli raesokeri päällä:) Lämmin ja kotoisa nimi.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 13:38"]
Inkeri. Kaunis vanha nimi. Tulee mieleen lauantai ja leivottu pullarinkeli raesokeri päällä:) Lämmin ja kotoisa nimi.
[/quote]
Keksi jotain omaa. Läpinäkyvä matkiminen on säälittävää.
Mun mielestäni Inkeri on pehmeämpi kuin Inari, mutta pidän Inarista silti enemmän, etenkin vanhemman lapsen/naisen nimenä ajatellen. Vahva nimi.
Kiitos kiitos Inkerille
Sekä ystäville!
Kiitos roskankerääjille
Tosi ahkerille!
Kiitos kiitos Inkerille
Sekä ystäville!
Viesti mennee Saulille
Sekä Jennille?
Kiitos kiitos Inkerille
Sekä ystäville!
Kiitos roskankerääjille
Pääs'kahaville?
Tiu tau tilhi, jossa laulun kertoja on Inkeri.
Minustakin hauska, reipashenkinen vanha nimi.
Ihan kiva, voisin antaa toiseksi nimeksi mutta etunimeksi välttämättä en
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 13:40"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 13:38"]
[/quote]
Keksi jotain omaa. Läpinäkyvä matkiminen on säälittävää.
[/quote]Ai sori, ketähän nyt matkin? ei ollut tarkoitus.