Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde umpisolmussa! Mitä tehdä?

Vierailija
15.10.2021 |

Meillä on koko parisuhde ihan solmussa. Elellään saman katon alla, mutta etenkin koronan myötä kaikki mennyt umpisolmuun. MIehellä ei oikein koronan vuoksi ollut töitä, nyt alkaa vilkastumaan ja minulla taas töitä ollut koko ajan liiaksikin asti. Minä otin rokotteen ja mies ei suostu sitä ottamaan.. Sen lisäksi on nyt kääntynyt ketoilemaan ja lukee vaihtoehtohoidoista ja -teorioista.

Käy kaupassa ostamassa itselleen miljoona pilleripurkkia yrttejä ja jotain tuotteita millä lisää muka vastustuskykyään ja omia ruokiaan. Minä ostan perheen muut ruuat (kaksi lasta) ja teen ruuat. Ja ei.. kukaan perheessä ei ole ylipainoinen, ei edes se ketoilija. On vaan hurahtanut tollaiseen ja sitä noudattanut nyt puoli vuotta. Itse välttelen pahoja rasvoja mutta hänelle se ainoa oikea on voi ja kerma, voi, eikä mikään oivariini. Sokeria ei syö, tietenkään mutta tästä sentään ollaan samaa mieltä ettei se terveellistä olekaan.

Rokotukset ja ruokavalio ja tuo salaliittouskovainen elämäntapa nyppii mua pahasti. Mistään ei voi keskustella enää ilman riitaa.

Pitääkö erota? Mieleni jo tekisi kun ollaan kohta kaikessa ihan eri mieltä!!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi ei millään tavalla edes yritä pitää suhdettanne hyvänä tai parantaa sitä pyynnöstäsi huolimatta, niin kyllä jo kaivaisin sen ero kortin esiin. Selvitä onko miehesi valmis tekemään mitään suhteenne muuttamiseksi hyväksi, koska muussa tapauksessa haluat erota. Noin huonossa suhteessa ei kannata elämäänsä hukata. Tietenkin toivon että miehesi havahtuu parantamaan tapansa pitääkseen perheensä koossa, sinun ja lastesi vuoksi.

Vierailija
22/32 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi toisen ruokavalio mennä noin tunteisiin? Sen ymmärrä, että jos ei osallistu ruuanlaittoon laisinkaan, niin eihän se ole reilua. Ja mitä te siitä rokotteestakin riitelette aina, jos mie on päättänyt olla ottamatta sen? Nalkutatko siitä päivästä toiseen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP saat kaikki mun sympatiat, meillä on tosi samanlainen tilanne. Tosin kertoilun sijaan mies ryhtyi rasvattomaksi ”kasvissyöjäksi” laitoin lainausmerkkeihin koska siinä on näköjään joustovaraa silloin kun hän itse laittaa ruokaa tai käy ulkona syömässä mutta auta armias sitä porua jos minä kokkaan liharuokaa.

Lisäksi rokotusvastaisuus ja salaliittoteoriat.

Raskasta on.

Vierailija
24/32 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jos lähtisitte illalla vaikka kävelylle koko perhe?!

Voi vittujen kevät te pollyannat olet kyllä joka ketjun riesa... juu, näin ne konfliktit aukeavat, ihan totta, titityy, se on helppoa kun sen osaa

Vierailija
25/32 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lätkisin miestä korville ja kysyisin että haluatko itsestäsi antaa tuommoisen esimerkin lapsille. Salaliittoihin uskova ketohurahtaja.

Olen samaa mieltä. Kyllä "miehelle" pitää ainakin huutaa.

Vierailija
26/32 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä on tällä hetkellä kuulostella sitä, mikä teillä on yhteistä, yhdessä jaettavat asiat, asiat joista teidän on YHDESSÄ sovittava ja oma elämänalue.

Olette suhteessa, perheessä yksilöinä mutta yhdessä.

Sovittavia asioita: budjetointi, miten rahat käytetään, missä suhteessa kukin antaa omastaan ja siis oma panos EI ole vain rahaa, jolloin siis osapuoli joka tuo vähemmän rahaa taloon, antaa työpanosta enemmän, sopien yhdessä.

Tämä talouspuolen epätasapaino on usein perimmäinen epäsovun aiheuttaja, ei sinällään ne lisäainepurkit! Vaan kyse on ehkä enemmänkin rahankäytöstä, sillä jokainen lienee oman polkunsa kulkija, toinen syököön voita toinen jotain muuta, kunhan olette sopineet kuka maksaa mitäkin, eikö lähinnä niin että yhteiset kulut yhteisesti ja omat kulut omasta pussista.

Uskomukset, tavat jne ovat aikalailla omaa elämää, ja aina kannattaa tarkistaa kenen asioita pohtii ja keskittyy oman elämänsä hehittämiseen. 

Parhaissa suhteissa molemmilla on omat erityiskiinnostuksensa joista toinen inspiroituu. Ei ole tarkoitus elää ja uskoa samalla tavalla. 

Toki pitkä työttömyys / ruudun äärellä jumittaminen alkaa nopeasti ruokkia kuvailemaasi toimintaa. 

Miten jos lähtisitte illalla vaikka kävelylle koko perhe?!

No on lässytystä. Yksi elämä, parisuhteessa ei tarvi sietää loputtomiin, vaan kukoistaa. Pakkohan ei tarvi olla suhteessa edes lasten vuoksi.

Vierailija
27/32 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas terhakka provo.

Vierailija
28/32 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa samalta kuin omassa parisuhteessa paitsi meillä ei ole mitään riitoja aiheesta. Vaikutatte vähän yheltä kaverilta, jolla on jatkuva ongelma saada muut olemaan samaa mieltä hänen kanssaan. Epäkypsää.

Vierailija
29/32 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nyt tuostakin saatte riitaa aikaseksi? Jos ei hallua ottaa rokotetta, niin sitten ei halua ja mitä väliä, jos tykkää syödä voita ja kermaa. Hyvin teillä on asiat, jos noista saatte riidan aikaseksi. 

Vierailija
30/32 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön vegaanisesti, puoliso on sekasyöjä. Emme ole vielä onnistuneet saamaan asiasta riitaa aikaiseksi. Tietyt perusosat aterioissamme ovat yhteisiä (leipä, peruna jne), osa erilaista. Minä tulen vastaan siinä, että valmistan myös miehen ruuan, hän tulee vastaan siinä, ettei rutise kun reissussa ei voida valita ihan mitä tahansa ravintolaa.

Rahasta ei tarvitse riidellä, kun on erilliset rahat ja yhteiselle taloustilille laitetaan kuukausittain sama summa. Sieltä ostetaan molempien ruoat.

Puoliso on ottanut molemmat rokotteet, minä en yhtään. Asiasta on keskusteltu silloin, kun meidän ikäluokkamme rokotukset alkoivat, ei siihen ole sen jälkeen tarvinnut palata. Jos mies itse alkaa puhua sinulle foliohattujuttujaan, voit sanoa, että et välitä kuunnella niitä, piste.

Rokote ei estä sairastumista eikä tartunnan levittämistä eli sen puoleen sillä ei ole mitään vaikutusta ikääntyneiden läheistenne luona vieraillessa. Heidän oma rokotteensa saattaa estää heitä sairastumasta taudin vakavampaan muotoon. Paljon tärkeämpää vierailujen kannalta olisi pysyä edeltävät päivät ihan omaehtoisesti mahdollisimman paljon kotona tai ainakin välttää väkijoukkoja. Myös pikatestin voi tehdä, vaikka ne eivät kovin varmoja olekaan, maksavat vain kympin kappale.

Vierailija
31/32 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko näin ohiksena sanoa, että voi ja kerma ovat terveellisiä kohtuullisesti käytettynä.

Kevyttuotteet ovat niin prosessoituja ja täynnä lisäaineita, ettei niitä terveellisiksi voi sanoa.

Kannattaa verrata esim. kuohukerman ja ruokakerman tuoteselosteet.

Ja tosiaan kohtuus, ei niin, että lorottaa kermaa joka ruokaan desikaupalla, oli se sitten mitä kermaa tahansa.

Vierailija
32/32 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt sopisitte, ettette kauheasti puhuisi noista teitä erottavista asioista. Mies syö ruokavaliotaan ja pitää siitä matalaa profiilia eikä puhu sulle salaliitoista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi