Parisuhde umpisolmussa! Mitä tehdä?
Meillä on koko parisuhde ihan solmussa. Elellään saman katon alla, mutta etenkin koronan myötä kaikki mennyt umpisolmuun. MIehellä ei oikein koronan vuoksi ollut töitä, nyt alkaa vilkastumaan ja minulla taas töitä ollut koko ajan liiaksikin asti. Minä otin rokotteen ja mies ei suostu sitä ottamaan.. Sen lisäksi on nyt kääntynyt ketoilemaan ja lukee vaihtoehtohoidoista ja -teorioista.
Käy kaupassa ostamassa itselleen miljoona pilleripurkkia yrttejä ja jotain tuotteita millä lisää muka vastustuskykyään ja omia ruokiaan. Minä ostan perheen muut ruuat (kaksi lasta) ja teen ruuat. Ja ei.. kukaan perheessä ei ole ylipainoinen, ei edes se ketoilija. On vaan hurahtanut tollaiseen ja sitä noudattanut nyt puoli vuotta. Itse välttelen pahoja rasvoja mutta hänelle se ainoa oikea on voi ja kerma, voi, eikä mikään oivariini. Sokeria ei syö, tietenkään mutta tästä sentään ollaan samaa mieltä ettei se terveellistä olekaan.
Rokotukset ja ruokavalio ja tuo salaliittouskovainen elämäntapa nyppii mua pahasti. Mistään ei voi keskustella enää ilman riitaa.
Pitääkö erota? Mieleni jo tekisi kun ollaan kohta kaikessa ihan eri mieltä!!
Kommentit (32)
Huh, kuulostaa painajaismaiselta tilanteelta. Terapiaan, jos sieltä vaikka saisi apuja ja uusia ajatuksia + järkeä miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuo on sinulle vaikea asia? Voi ei ole pahaa rasvaa.
"Mistään ei voi keskustella ilman riitaa", "Ollaan kohta kaikessa eri mieltä" ja rokotevastaisuus ja täysin eri ruuat vain yhdelle, eiköhän tuossa nyt ole lapsiperheellä muutakin ongelmaa kuin pelkkä voipaketti...
Onko muilla jotain tämmöistä kotona ja miten tää helpottaa? Miten voidaankin olla näin eri mieltä näistä asioista?
Tuntuu, että mies on piruuttaankin eri mieltä kuin minä.
ap
Miksi hänen pitäisi olla juuri sinun kanssasi samaa mieltä? Sinäkö olet ainoan oikean totuuden mittari? Älä provosoidu vaan ota koppi tästä. En sano pahalla.
Anna hänen ajatella itse ja elää omaa elämäänsä. Olet oma yksilösi, hän samoin. Teidän välissänne on muutenkin raja.
Ei olisi normaalia olla symbioosissa pitkässä parisuhteessa. Nyt sinun on lakattava syyttämästä miestäsi kaikesta.
Pohdi mieluummin, mikä juuri sinussa on sellaista, että ärsyynnyt tällaisesta. Mikä juuri tässä hetkessä? Miksi et kestä miehesi uutta itsenäisyyttä sinusta ja eri mieltä olemista?
Ei ole kyse totuudesta, oikeasta ja väärästä tai mielipiteiden sisällöistä. Kaiva vähän syvemmälle.
Ja muista että parhaimmillaankin kumpikin tekee parisuhteenne eteen omaa työtään itsensä kanssa. Voi myös olla, että tätä työtä tekee vain toinen.
Mutta ei se suhde siitä parane, että itse ryhtyy vain sitä toista tarkkailemaan, analysoimaan ja muuttamaan.
Nyt en ymmärrä. Anna aikuisen miehen olla millä ruokavaliolla tahtoo. Itse hän sen päättää ja sama koskee rokotetta. Tehän olette yksilöitä vaikka asutte yhdessä anna miehenkin toteuttaa omaa elämäänsä. Vai koetko uhkaksi kun mies on valinnut erilaiset elämäntavat kuin sinä? Ei se kuule aina sitä merkkaa että ukko aikoo pettää jos vaihtaa vaikka ruokavaliota omasta mielestään terveellisempään
Laita sakset kiinni ja sano, että aukeaa vasta, kun pilleripurkit ja ketopelleily loppuu.
Eikös tämä ole se naisoletettujen keino.
Mitä jos ihan pokkana kysyisit mieheltä että haluaako hän jatkaa suhdetta?
Parasta olisi yhdessä selvittää että missä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hänen pitäisi olla juuri sinun kanssasi samaa mieltä? Sinäkö olet ainoan oikean totuuden mittari? Älä provosoidu vaan ota koppi tästä. En sano pahalla.
Anna hänen ajatella itse ja elää omaa elämäänsä. Olet oma yksilösi, hän samoin. Teidän välissänne on muutenkin raja.
Ei olisi normaalia olla symbioosissa pitkässä parisuhteessa. Nyt sinun on lakattava syyttämästä miestäsi kaikesta.
Pohdi mieluummin, mikä juuri sinussa on sellaista, että ärsyynnyt tällaisesta. Mikä juuri tässä hetkessä? Miksi et kestä miehesi uutta itsenäisyyttä sinusta ja eri mieltä olemista?
Ei ole kyse totuudesta, oikeasta ja väärästä tai mielipiteiden sisällöistä. Kaiva vähän syvemmälle.
Ja muista että parhaimmillaankin kumpikin tekee parisuhteenne eteen omaa työtään itsensä kanssa. Voi myös olla, että tätä työtä tekee vain toinen.
Mutta ei se suhde siitä parane, että itse ryhtyy vain sitä toista tarkkailemaan, analysoimaan ja muuttamaan.
Minusta tuntuu, ettei mies välitä minusta. Hän ei halua keskustella kanssani mistään, ei kerro mitä on itse tehnyt tai kysy minulta mitään minun päivieni kulusta. Harrastaa omia juttujaan ja ne eivät ole samoja mitä minä haluan tehdä. Miellä ei ole mitään yhteistä enää. Ja lopullinen harmitus tulee tästä kun edes rokoteasiat ja ruokavaliokaan eivät ole enää samoja.. Näin oli aiemmin. Rokoteasia ei myöskään periaatteessa ole vain ja ainoastaan miehen oma asia, sillä sukulaisia on meilläkin, iäkkäitä.. Lapsilla ei ikänsä puolesta rokotetta ole ja mitä jos rokotteet kohta annetaan nuoremmillekin lapsille? Sitten lapsillakaan ei rokotetta ole koska mies ei suostu niitä lapsille antamaan ja lapset eivät vielä ymmärrä omaa parastaan. Itse olen terveysenhuollossa töissä, joten arvaatte varmaan, että mun näkökanta asioihin on virallisten suositusten puolella. niin ruuan kuin rokotteidenkin suhteen.
MIes ei siis halua edes viettää aikaa mun kanssa. Harrastaa omiaan.. Ja jos olisikin jotain yhteistä aikaa joskus niin ei halua tehdä sitä mitä minä haluan. Itse haluaisin viettää ihan sitä arkea yhdessä. Käydä kaupassa yhdessä, laittaa ruokaa, siivota, saunoa, jutustella samalla.. mutta se ei käy miehelle. Hän haluaa lähteä johonkin tyyliin kalaan jota taas itse en voi sietää.
Vierailija kirjoitti:
Olen kysynyt. Monesti. Kertonutkin, että haluan erota kun ei tässä ole mitään järkeä. Mies sanoo vaan, että hän haluaa olla yhdessä, että rakastaa mua kuitenkin. No se ei kyllä teoissa näy millään tavalla ja olen kyseenalaistanut tämän hänelle monesti, että hän ei vain itse tiedä mitä OIKEASTI haluaa. On varmaan tottumuksesta mun kanssa koska kätevää. Itse alan olla ihan oikeasti ihan just valmis lähtemään. Miksi roikun tässä kun se aiheuttaa vain mielipahaa??
ap
Tärkeintä on tällä hetkellä kuulostella sitä, mikä teillä on yhteistä, yhdessä jaettavat asiat, asiat joista teidän on YHDESSÄ sovittava ja oma elämänalue.
Olette suhteessa, perheessä yksilöinä mutta yhdessä.
Sovittavia asioita: budjetointi, miten rahat käytetään, missä suhteessa kukin antaa omastaan ja siis oma panos EI ole vain rahaa, jolloin siis osapuoli joka tuo vähemmän rahaa taloon, antaa työpanosta enemmän, sopien yhdessä.
Tämä talouspuolen epätasapaino on usein perimmäinen epäsovun aiheuttaja, ei sinällään ne lisäainepurkit! Vaan kyse on ehkä enemmänkin rahankäytöstä, sillä jokainen lienee oman polkunsa kulkija, toinen syököön voita toinen jotain muuta, kunhan olette sopineet kuka maksaa mitäkin, eikö lähinnä niin että yhteiset kulut yhteisesti ja omat kulut omasta pussista.
Uskomukset, tavat jne ovat aikalailla omaa elämää, ja aina kannattaa tarkistaa kenen asioita pohtii ja keskittyy oman elämänsä hehittämiseen.
Parhaissa suhteissa molemmilla on omat erityiskiinnostuksensa joista toinen inspiroituu. Ei ole tarkoitus elää ja uskoa samalla tavalla.
Toki pitkä työttömyys / ruudun äärellä jumittaminen alkaa nopeasti ruokkia kuvailemaasi toimintaa.
Miten jos lähtisitte illalla vaikka kävelylle koko perhe?!
No mikä tuossa ruokavaliossa nyt mättää? Anna syödä voita ja kermaa, jos niin haluaa. Ja ei kyllä kannata ainakaan painostaa ottamaan rokotettaa. Jos jotain sattuukin, niin syyttää sinua ikuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mistään ei voi keskustella ilman riitaa", "Ollaan kohta kaikessa eri mieltä" ja rokotevastaisuus ja täysin eri ruuat vain yhdelle, eiköhän tuossa nyt ole lapsiperheellä muutakin ongelmaa kuin pelkkä voipaketti...
Nimenomaan mutakin ongelmaa kuin pelkkä voi paketti.Tai ongelman ydin olla rouva itse? Puhuisi asiasta suoraan miehelle,ei meille.Yhtään empatiaa et saa minulta. Hakeudu perhe neuvolaan yksin tai kaksin.Jos asiat ei puhumalla parane? Häpeä tällä haukut miestäsi!Kun kanttia ei asioita niiden oikealla nimellä puhua asianomaiselle itselle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kysynyt. Monesti. Kertonutkin, että haluan erota kun ei tässä ole mitään järkeä. Mies sanoo vaan, että hän haluaa olla yhdessä, että rakastaa mua kuitenkin. No se ei kyllä teoissa näy millään tavalla ja olen kyseenalaistanut tämän hänelle monesti, että hän ei vain itse tiedä mitä OIKEASTI haluaa. On varmaan tottumuksesta mun kanssa koska kätevää. Itse alan olla ihan oikeasti ihan just valmis lähtemään. Miksi roikun tässä kun se aiheuttaa vain mielipahaa??
ap
Tajuan tämän, jokaiselle varmaan tuttua.
Tilanteessa jossa koet ettei rakkaus näy "teoissa näy millään tavalla" on kohtuullista kertoa MITÄ täsmälleen odotat, millaista käytöstä sinua kohtaan, eleitä ja tapoja.
Riittää kun on rakkautta ja kunnioitusta, parisuhteen pulmat ON ratkaistavissa kun molemmilla on halua.
Ei pidä erota yrittämättä löytää yhteiselle polulle takaisin.
Pariterapia, parisuhteen hoito ammattilaisen avulla kannattaa ja auttaa!
Kyllä se nyt taitaa olla moro ja näkemiin?
Miten päädyitten alun perin yhteen, jos teillä ole mitään yhteistä tekemistä?
No ehkä tuo salaliittoteoriahomma ja fanaattinen hörhöily helpottaa vuoden kahden kuluessa. Viimeistään sitten kun se mies on sairastanut pahan koronan. Eikai sitä kannata tommoisen takia erota, kun on lapset. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, keskityt jonkin aikaa enemmän vain omiin juttuihin.
Lätkisin miestä korville ja kysyisin että haluatko itsestäsi antaa tuommoisen esimerkin lapsille. Salaliittoihin uskova ketohurahtaja.
Tähän on käsittämättömän helppo ratkaisu. Kytke mies irti internetistä.