Mies kävi käsiksi
Miehellä kilahti, kävi riveleihin kiinni ja nappasi pillistä kiinni. Heti, kun pääsin otteesta, kiiruhdin rappukäytävään ja soitin rapputasanteeni jokaisen naapurin ovikelloa. Sinä aikana mies livahti ja kuiskasi vielä tappavansa mut. En oikein sinänsä tiedä, miksi soitin naapurien ovikelloa mutta ajattelin sen tuoda turvaa, naapureilta saa apua nopeammin kuin esim. poliiseilta. Mutta tragi"koomisinta" tässä on se, ettei yksikään naapuri avannut minulle ovea. Tärisin kauttaaltani ja palasin asuntooni kun mies oli mennyt.
Kommentit (6)
Noh, aiotko soittaa poliisille ja kertoa miehen pahoinpitelystä? Jos on jälkiä jaulassa, käy lääkärin pakeilla ne todennuttamassa.
Ensimmäistä hakkaamiskertaa on vaikea tajuta edes tapahtuneen, sen mielellään vaan sivuuttaa. Seuraavia tulee ja niihin tottuu. Sitten alkaan hakatun oman minuuden ja todellisuudentajun katoaminen, sekä selittely itselle ja muille. Sillälailla voikin sitten viettää loppuelämän.
Hakkaaminen on VÄÄRIN. Hakkaaja tekee VÄÄRIN. Ei ole selitystä, puollustusta tai syytä toiseen fyysisesti kajoamiseen. Sinun täytyy itse suojella itseäsi, pelastaa itsesi ja olla vastuussa siitä minkälaista elämää vietät. Sinun tulee myös ilmoittaa rikos (pahoinpitely) poliisille.
Googlaa tukipuhelimen numero ja kysy ensimmäisen vaiheen toimintaohjeet.
Mun sisko kuoli miehensä hakkaamana. Sisko vannoi että lähtee jos mies lyö vielä. Mutta seuraavalla kerralla mies löikin niin lujaa että lähti henki. Olen päättänyt että jos mun mies edes kerran lyö, lyö myös viimeisen kerran. Tai edes tönäisee tai käyttää minkäänlaista väkivaltaa. Nollatoleranssi.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 11:24"]Ensimmäistä hakkaamiskertaa on vaikea tajuta edes tapahtuneen, sen mielellään vaan sivuuttaa. Seuraavia tulee ja niihin tottuu. Sitten alkaan hakatun oman minuuden ja todellisuudentajun katoaminen, sekä selittely itselle ja muille. Sillälailla voikin sitten viettää loppuelämän.
Hakkaaminen on VÄÄRIN. Hakkaaja tekee VÄÄRIN. Ei ole selitystä, puollustusta tai syytä toiseen fyysisesti kajoamiseen. Sinun täytyy itse suojella itseäsi, pelastaa itsesi ja olla vastuussa siitä minkälaista elämää vietät. Sinun tulee myös ilmoittaa rikos (pahoinpitely) poliisille.
Googlaa tukipuhelimen numero ja kysy ensimmäisen vaiheen toimintaohjeet.
[/quote]Kauheeta miten tutulta kuulostaa.Olen ollut väkivaltaisessa suhteessa ja avainsana on just tuo todellisuustajun katoaminen.Pikkuhiljaa on niin turta et mikään ei tunnu miltään.Siinä vaiheessa sitä onkin niin voimat loppu et askel ovesta ulos on liian pitkä.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 11:36"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 11:24"]Ensimmäistä hakkaamiskertaa on vaikea tajuta edes tapahtuneen, sen mielellään vaan sivuuttaa. Seuraavia tulee ja niihin tottuu. Sitten alkaan hakatun oman minuuden ja todellisuudentajun katoaminen, sekä selittely itselle ja muille. Sillälailla voikin sitten viettää loppuelämän. Hakkaaminen on VÄÄRIN. Hakkaaja tekee VÄÄRIN. Ei ole selitystä, puollustusta tai syytä toiseen fyysisesti kajoamiseen. Sinun täytyy itse suojella itseäsi, pelastaa itsesi ja olla vastuussa siitä minkälaista elämää vietät. Sinun tulee myös ilmoittaa rikos (pahoinpitely) poliisille. Googlaa tukipuhelimen numero ja kysy ensimmäisen vaiheen toimintaohjeet. [/quote]Kauheeta miten tutulta kuulostaa.Olen ollut väkivaltaisessa suhteessa ja avainsana on just tuo todellisuustajun katoaminen.Pikkuhiljaa on niin turta et mikään ei tunnu miltään.Siinä vaiheessa sitä onkin niin voimat loppu et askel ovesta ulos on liian pitkä.
[/quote]
Juuri näin. Mielestäni ensimmäisen hakkaamisen jälkeen auttajat ja neuvojatkin hyssyttelevät ja kuullostelevat, että mitä sitä nyt halutaan jne. Sitten ollaankin jo tuossa pisteessä, kun lähteminen ei enää onnistu.
Eihän kukaan nyt halua tulla hakatuksi. Jos joku hakkaa, tämän luota on poistuttava. Ei tuleen jäädä makaamaan.
Mun kaverin miehensä hakkasi rivarin pihalla. Naapuri katsoi vierestä. Kaverini huusi apua. Kun ukko oli hakannut ja häipynyt, naapuri kysyi että soitetaanko poliisit. Kaveri sanoi että mitä se enää hyödyttää. Onneksi pääsi äijästä lopulta eroon mutta ehti hakata monet kerrat, myös lasten nähden. Eron tullessa hakkasi ja hajotti kaikki tavaratkin kämpästä. Sinuna jättäisin miehesi heti. En jäis odottamaan että lähteekö henki.