Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkilö kadoksissa ja puhunut itsemurhasta - mitä voi tehdä?

Vierailija
13.12.2014 |

Ystäväni vanhemmat soittivat huolestuneena, että tiedänkö missä hän on. Oli kuulemma pistänyt jotain tekstiviestejä, että tappaa itsensä, kertonut vielä miten aikoo tehdä sen. Kukaan ei tiedä missä hän on tai kenen kanssa. Ei ole vastannut puhelimeensa moneen tuntiin.

Mitä tässä voi tehdä? Jos poliiseille ilmoitetaan niin alkavatko jäljittämään puhelinta vai onko heidänkin kätensä sidotut?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 02:36"]

Kun oma masentunut mieli ei näyttäytynyt edes lohdullisesti mustana, järjestelin kaikki asiat siten, että kaikki ne ihmiset, jotka ovat minulle rakkaita, saavat tiedon: Minulla oli liian paha olla. Tässä olen vieläkin.

[/quote]

Mä toivoin, että mun ystäväni olisi mulle jotain kertonut. On tietysti puhunut miten töissä stressaa, mutta ei nyt varsinaisesti ole antanut syytä huoleen. Se on tosi rohkeeta, että uskaltaa sanoa olevansa reunalla. Kyllä mä autan ainakin jos saan tilaisuuden.

Vierailija
22/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään uutta vielä. Vanhemmat eivät vastaa puhelimeen kun koitin äsken soittaa, mutta ovat varmaan kiireisiä. Tänä yönä ei varmaan tule paljoa nukuttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin lähibubiin ostamaan tupakkaa. Juopporemmi itki ja märisi. Ostin tupakat hymyillen. Minulle huudettiin, että "saatanan nirppanokka, nyt on kuule ihminen tappanu itsensä ja me suremme". Ja siellä ne kaikki juopuneet mölysivät sitä, että olivat tuon itsemurhan tehneen kavereita.

Menin kotiin, sytytin tupakan ja mietin kuollutta ystävääni.

Vierailija
24/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin etsiin sieltä mökiltä.

Vierailija
25/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 02:59"]

Menisin etsiin sieltä mökiltä.

[/quote]

Se on niin monen tunnin ajomatkan päässä korvessa, että en tiedä miten hän olisi sinne päässyt. Mutta ei huono vaihtoehto jos ei tästä kaupungista rupea löytymään.

Vierailija
26/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 02:57"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 02:36"]

Kun oma masentunut mieli ei näyttäytynyt edes lohdullisesti mustana, järjestelin kaikki asiat siten, että kaikki ne ihmiset, jotka ovat minulle rakkaita, saavat tiedon: Minulla oli liian paha olla. Tässä olen vieläkin.

[/quote]

Mä toivoin, että mun ystäväni olisi mulle jotain kertonut. On tietysti puhunut miten töissä stressaa, mutta ei nyt varsinaisesti ole antanut syytä huoleen. Se on tosi rohkeeta, että uskaltaa sanoa olevansa reunalla. Kyllä mä autan ainakin jos saan tilaisuuden.
[/quote]

Itsemurhassa ei ole mitään hienoa. Se että läheisesi tekee hätähuutoja ja sinä lähdet mukaan huudellen: auttakkaa Minua, Minun tuttu meinaa tehdä itsemurhan, kertoo siitä että jokin on vialla sekä sulla että tuolla haetulla.

Vierailija
27/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 01:56"]Pyydä vanhempia soittamaan poliisille. Jos on ihan vakavasti uhka, niin yrittävät soittaa hänelle ja etsiä missä on liikkunut. Tarvittaessa tietysti se puhelimen paikantaminenkin, mutta eivät lähde siihen ihan helposti.
[/quote]täällä jäljittivät vuosisitten heti puhelimeni kun en ollut vastannut äidilleni tuntiin puhelimeen.olin juoksulenkillä kun poliisit tulivat :D

Vierailija
28/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 03:16"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 01:56"]Pyydä vanhempia soittamaan poliisille. Jos on ihan vakavasti uhka, niin yrittävät soittaa hänelle ja etsiä missä on liikkunut. Tarvittaessa tietysti se puhelimen paikantaminenkin, mutta eivät lähde siihen ihan helposti.
[/quote]täällä jäljittivät vuosisitten heti puhelimeni kun en ollut vastannut äidilleni tuntiin puhelimeen.olin juoksulenkillä kun poliisit tulivat :D
[/quote]olen kyllä 16

Vierailija
29/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 03:13"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 02:57"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 02:36"] Kun oma masentunut mieli ei näyttäytynyt edes lohdullisesti mustana, järjestelin kaikki asiat siten, että kaikki ne ihmiset, jotka ovat minulle rakkaita, saavat tiedon: Minulla oli liian paha olla. Tässä olen vieläkin. [/quote] Mä toivoin, että mun ystäväni olisi mulle jotain kertonut. On tietysti puhunut miten töissä stressaa, mutta ei nyt varsinaisesti ole antanut syytä huoleen. Se on tosi rohkeeta, että uskaltaa sanoa olevansa reunalla. Kyllä mä autan ainakin jos saan tilaisuuden. [/quote] Itsemurhassa ei ole mitään hienoa. Se että läheisesi tekee hätähuutoja ja sinä lähdet mukaan huudellen: auttakkaa Minua, Minun tuttu meinaa tehdä itsemurhan, kertoo siitä että jokin on vialla sekä sulla että tuolla haetulla.

[/quote]

Mitään hätähuutoja ei ole kyllä ollut tätä vanhemmille laitettua viestiä lukuunottamatta. Lähinnä kiinnosti tietää, että miten tässä kuuluisi menetellä. En ole ennen tällaisessa tilanteessa ollut, joten en tiedä mitä ensinnäkin mä voin tehdä ja mitä poliisit. On aika neuvoton olo vaan odotella jotain puhelua.

Musta tuntuu, että sulla on jotakin vialla kun laitat tuollaisia viestejä, mutta tyhmyyteen tai paskamaiseen luonteeseen eivät kai terapiat auta.

Vierailija
30/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihana ystävä ♡ Toivottavasti ystäväsi löytyy pian kunnossa!

Vierailija
31/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 02:59"]Menin lähibubiin ostamaan tupakkaa. Juopporemmi itki ja märisi. Ostin tupakat hymyillen. Minulle huudettiin, että "saatanan nirppanokka, nyt on kuule ihminen tappanu itsensä ja me suremme". Ja siellä ne kaikki juopuneet mölysivät sitä, että olivat tuon itsemurhan tehneen kavereita.

[/quote]

Ystäväni siis teki itsemurhan. Koko kylän ja kaupungin ääliöt märisi ja tekeytyi hänen ystäväkseen. Jotain tästä kertoo että puolivuotta ystäväni kuoleman jälkeen näin miten baarijonossa humaltunut ääliö huusi pokelle: Saatana minun ystävä on tappanu itsensä. Huusi vielä ystäväni nimeä.

Vierailija
32/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 03:29"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 02:59"]Menin lähibubiin ostamaan tupakkaa. Juopporemmi itki ja märisi. Ostin tupakat hymyillen. Minulle huudettiin, että "saatanan nirppanokka, nyt on kuule ihminen tappanu itsensä ja me suremme". Ja siellä ne kaikki juopuneet mölysivät sitä, että olivat tuon itsemurhan tehneen kavereita.

[/quote]

Ystäväni siis teki itsemurhan. Koko kylän ja kaupungin ääliöt märisi ja tekeytyi hänen ystäväkseen. Jotain tästä kertoo että puolivuotta ystäväni kuoleman jälkeen näin miten baarijonossa humaltunut ääliö huusi pokelle: Saatana minun ystävä on tappanu itsensä. Huusi vielä ystäväni nimeä.

[/quote]

Itsemurhassa ei ole mitään hienoa.

Vierailija
33/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun tavoitatte tuon henkilön, joka on uhannut tappaa itsensä, voitte huokaista helpotuksesta. Hän kuuluu pakkohoitoon, koska on vaaraksi itsellensä.

Vierailija
34/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 03:36"]Sitten kun tavoitatte tuon henkilön, joka on uhannut tappaa itsensä, voitte huokaista helpotuksesta. Hän kuuluu pakkohoitoon, koska on vaaraksi itsellensä.
[/quote]

Onneksi tämä järjestely toimii. Sitten AP voi taas keskittyä omaan normaaliin elämään.

Vierailija
35/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 03:29"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 02:59"]Menin lähibubiin ostamaan tupakkaa. Juopporemmi itki ja märisi. Ostin tupakat hymyillen. Minulle huudettiin, että "saatanan nirppanokka, nyt on kuule ihminen tappanu itsensä ja me suremme". Ja siellä ne kaikki juopuneet mölysivät sitä, että olivat tuon itsemurhan tehneen kavereita. Menin kotiin, sytytin tupakan ja mietin kuollutta ystävääni. [/quote] Ystäväni siis teki itsemurhan. Koko kylän ja kaupungin ääliöt märisi ja tekeytyi hänen ystäväkseen. Jotain tästä kertoo että puolivuotta ystäväni kuoleman jälkeen näin miten baarijonossa humaltunut ääliö huusi pokelle: Saatana minun ystävä on tappanu itsensä. Huusi vielä ystäväni nimeä.

[/quote]

En ymmärrä tollaisia ihmisiä. En vaan ymmärrä.

Vierailija
36/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 03:22"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 03:13"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 02:57"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 02:36"] Kun oma masentunut mieli ei näyttäytynyt edes lohdullisesti mustana, järjestelin kaikki asiat siten, että kaikki ne ihmiset, jotka ovat minulle rakkaita, saavat tiedon: Minulla oli liian paha olla. Tässä olen vieläkin. [/quote] Mä toivoin, että mun ystäväni olisi mulle jotain kertonut. On tietysti puhunut miten töissä stressaa, mutta ei nyt varsinaisesti ole antanut syytä huoleen. Se on tosi rohkeeta, että uskaltaa sanoa olevansa reunalla. Kyllä mä autan ainakin jos saan tilaisuuden. [/quote] Itsemurhassa ei ole mitään hienoa. Se että läheisesi tekee hätähuutoja ja sinä lähdet mukaan huudellen: auttakkaa Minua, Minun tuttu meinaa tehdä itsemurhan, kertoo siitä että jokin on vialla sekä sulla että tuolla haetulla.

[/quote]

Mitään hätähuutoja ei ole kyllä ollut tätä vanhemmille laitettua viestiä lukuunottamatta. Lähinnä kiinnosti tietää, että miten tässä kuuluisi menetellä. En ole ennen tällaisessa tilanteessa ollut, joten en tiedä mitä ensinnäkin mä voin tehdä ja mitä poliisit. On aika neuvoton olo vaan odotella jotain puhelua.

Musta tuntuu, että sulla on jotakin vialla kun laitat tuollaisia viestejä, mutta tyhmyyteen tai paskamaiseen luonteeseen eivät kai terapiat auta.
[/quote]

Sitten kun tavoitatte tuon henkilön, joka on uhannut tappaa itsensä, voitte huokaista helpotuksesta. Hän kuuluu pakkohoitoon, koska on vaaraksi itsellensä.

Vierailija
37/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 03:48"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 03:22"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 03:13"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Hän siis saa apua. :) Se, miten sinua voisi auttaa...no itse sen taisit jo sanoa:( tyhmyys ja paskamainen luonne. Eipä siinä paljon ole tehtävissä.

Vierailija
38/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertrothan ap heti kun tulee lisää tietoa, nyt huolettaa itseäkin, vaikka onkin tuntemattomasta kyse. Tsemppiä ja toivottavasti ystäväsi saa apua ajoissa. Soittoa 112:een.

Vierailija
39/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 03:16"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 03:16"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 01:56"]Pyydä vanhempia soittamaan poliisille. Jos on ihan vakavasti uhka, niin yrittävät soittaa hänelle ja etsiä missä on liikkunut. Tarvittaessa tietysti se puhelimen paikantaminenkin, mutta eivät lähde siihen ihan helposti. [/quote]täällä jäljittivät vuosisitten heti puhelimeni kun en ollut vastannut äidilleni tuntiin puhelimeen.olin juoksulenkillä kun poliisit tulivat :D [/quote]olen kyllä 16

[/quote]

Alaikäisen ollessa kyseessä tilanne on aivan eri.

Vierailija
40/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni koitti itsemurhaa.
löydettiin todellakin viime hetkellä.
hänet löydettiin läheltä paikkaa missä oli sammuttanut puhelimensa,
eli paikannettiin puhelimen seurannan avulla ja poliisien uskomattoman sitkeyden vuoksi.
olen siitä ikuisesti kiitollinen.
eli todellisiin uhkauksiin poliisi suhtautuu vakavasti ja aloittaa heti puhelimen paikannuksen ja muut etsinnät.
myös mökkiä lähinnä olevat, vaikka olisivatkin toiselta paikkakunnalta, käyvät tarkastamassa mökin yms.
toivottavasti kaikki on hyvin, voimia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan