Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkilö kadoksissa ja puhunut itsemurhasta - mitä voi tehdä?

Vierailija
13.12.2014 |

Ystäväni vanhemmat soittivat huolestuneena, että tiedänkö missä hän on. Oli kuulemma pistänyt jotain tekstiviestejä, että tappaa itsensä, kertonut vielä miten aikoo tehdä sen. Kukaan ei tiedä missä hän on tai kenen kanssa. Ei ole vastannut puhelimeensa moneen tuntiin.

Mitä tässä voi tehdä? Jos poliiseille ilmoitetaan niin alkavatko jäljittämään puhelinta vai onko heidänkin kätensä sidotut?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häkeen soitto ja tieto poliisille niin alkavat etsimään jos tosiaan ystäväsi on itsetuhoinen.

Vierailija
2/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä vanhempia soittamaan poliisille. Jos on ihan vakavasti uhka, niin yrittävät soittaa hänelle ja etsiä missä on liikkunut. Tarvittaessa tietysti se puhelimen paikantaminenkin, mutta eivät lähde siihen ihan helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 01:56"]

Häkeen soitto ja tieto poliisille niin alkavat etsimään jos tosiaan ystäväsi on itsetuhoinen.

[/quote]

Miten he voivat jäljittää tän kaverin? Jotenkin mulla on sellanen mielikuva, että he eivät aikuista ihmistä ala etsimään ellei ole jotain ihan konkreettista. En sitten tiedä ovatko itsemurhaviestit tarpeeksi konkreettisia.

Vierailija
4/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä siis tiedossa, millä tavalla hän uhkasi tehdä itsemurhan? Voisiko siitä päätellä jotian paikkaa?

Vierailija
5/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä vanhempia soittamaan poliisille. Jos on ihan vakavasti uhka, niin yrittävät soittaa hänelle ja etsiä missä on liikkunut. Tarvittaessa tietysti se puhelimen paikantaminenkin, mutta eivät lähde siihen ihan helposti.

[/quote]

Niin mä ajattelinkin, että se puhelimen paikantaminen ei oo mikään eka vaihtoehto. Sillä tosiaan puhelin kiinni, että tuskin vastaa poliiseillekkaan. 

Olen sanonut vanhemmille, että soittavat poliisin. Heistä ei ole nyt kuulunut hetkeen, toivottavasti ovat soittaneet. Mä en viitsi alkaa soittelemaan kun en tosiaan tiedä asiasta niin paljoa kuin he.

Vierailija
6/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

112 ja sinne ihan rauhassa kerrotte mistä on kyse. Hälyttävät poliisin etsimään häntä, jos oikeasti on vakavasti otettavia uhkauksia. Ei sitä soittamista tarvitse pelätä, siellä on vastassa ihan tavallinen puhelinpäivystäjä, joka miettii mitä kannattaa tehdä. Jos vanhemmat eivät uskalla soittaa, soita itse.

Vierailija
7/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 01:58"]

Onko teillä siis tiedossa, millä tavalla hän uhkasi tehdä itsemurhan? Voisiko siitä päätellä jotian paikkaa?

[/quote]

Sanoi vetävänsä itsensä hirteen eli siitä ei voi valitettavasti mitään päätellä. 

Vierailija
8/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

112 ja sinne ihan rauhassa kerrotte mistä on kyse. Hälyttävät poliisin etsimään häntä, jos oikeasti on vakavasti otettavia uhkauksia. Ei sitä soittamista tarvitse pelätä, siellä on vastassa ihan tavallinen puhelinpäivystäjä, joka miettii mitä kannattaa tehdä. Jos vanhemmat eivät uskalla soittaa, soita itse.

[/quote]

Tekis kyllä ennemmin mieli potkia noita sen vanhempia perseelle, että soittaisivat kun he tietävät tästä tilanteesta enemmän. Mä tiedän tasan sen mitä mulle siinä itkupuhelussaan kertoivat.

Vierailija
9/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 01:59"]

[/quote]

Sanoi vetävänsä itsensä hirteen eli siitä ei voi valitettavasti mitään päätellä. 

[/quote]

Niin no, eihän siitä voi varsinaisesti paikkaa päätellä, mutta...

Onko hänellä joku erityinen paikka, missä hän voisi tehdä sen, esim. asunto, mökki, lempipaikka? Millaisessa ympäristössä hän mahdollisesti liikkuu?

Vierailija
11/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 02:04"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 01:59"]

[/quote]

[/quote]

Niin no, eihän siitä voi varsinaisesti paikkaa päätellä, mutta...

Onko hänellä joku erityinen paikka, missä hän voisi tehdä sen, esim. asunto, mökki, lempipaikka? Millaisessa ympäristössä hän mahdollisesti liikkuu?

[/quote]

Viimeksi nähty kaupungin keskustassa eli siitä ei paljoa osviittaa saa kun siinä menee kaikki bussit (paikalliset ja pitkän matkan) sekä junat. Mulle ei ainakaan tuu mieleen mitään erityistä paikkaa kun hänen lempipaikkansa (lapsuuden mökkimaisemat, harrastuspaikat jne) ovat vähintään tunnin ajomatkojen päässä eikä hän ole ollut autolla liikenteessä, että mihin hän olisi sitten tossa ajassa ehtinyt kun kotonaan ei ainakaan ole.

Vierailija
12/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niin mä ajattelinkin, että se puhelimen paikantaminen ei oo mikään eka vaihtoehto. Sillä tosiaan puhelin kiinni, että tuskin vastaa poliiseillekkaan. 

Olen sanonut vanhemmille, että soittavat poliisin. Heistä ei ole nyt kuulunut hetkeen, toivottavasti ovat soittaneet. Mä en viitsi alkaa soittelemaan kun en tosiaan tiedä asiasta niin paljoa kuin he.

[/quote]

Ehdottomasti soitto häkeen JOS on ollut merkkejä itsetuhoisuudesta.

Kyllä sen pystyy peilaamaan jos on känny mukana. OLI se sitten päällä tai EI..

Akku jos on latauksessa niin kyllä se peilataan.

Vierailija
13/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 02:07"] Viimeksi nähty kaupungin keskustassa eli siitä ei paljoa osviittaa saa kun siinä menee kaikki bussit (paikalliset ja pitkän matkan) sekä junat. Mulle ei ainakaan tuu mieleen mitään erityistä paikkaa kun hänen lempipaikkansa (lapsuuden mökkimaisemat, harrastuspaikat jne) ovat vähintään tunnin ajomatkojen päässä eikä hän ole ollut autolla liikenteessä, että mihin hän olisi sitten tossa ajassa ehtinyt kun kotonaan ei ainakaan ole.

[/quote]

Oletteko yrittäneet tavoittaa viesteillä? Vaikkei vastaisikaan soittoihin, niin viestejä hän ehkä voisi lukea.

Vierailija
14/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 02:10"]

[/quote]

[/quote]

Ehdottomasti soitto häkeen JOS on ollut merkkejä itsetuhoisuudesta.

Kyllä sen pystyy peilaamaan jos on känny mukana. OLI se sitten päällä tai EI..

Akku jos on latauksessa niin kyllä se peilataan.

[/quote]

Siis jos puhelimessa on virtaa niin se löytyy kyllä.

Oli se sitten kytkettynä verkkoon tai ei.

Vierailija
15/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa hän on ihan kotonaan? Sen poliisit voivat ainakin tarkistaa.

Vierailija
16/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 02:10"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 02:07"] Viimeksi nähty kaupungin keskustassa eli siitä ei paljoa osviittaa saa kun siinä menee kaikki bussit (paikalliset ja pitkän matkan) sekä junat. Mulle ei ainakaan tuu mieleen mitään erityistä paikkaa kun hänen lempipaikkansa (lapsuuden mökkimaisemat, harrastuspaikat jne) ovat vähintään tunnin ajomatkojen päässä eikä hän ole ollut autolla liikenteessä, että mihin hän olisi sitten tossa ajassa ehtinyt kun kotonaan ei ainakaan ole.

[/quote]

Oletteko yrittäneet tavoittaa viesteillä? Vaikkei vastaisikaan soittoihin, niin viestejä hän ehkä voisi lukea.

[/quote]

Mä pistin viestin, että rakastan sitä ja toivon, että kaikki on hyvin. Laitoin vielä whatsappissa, koska sieltä näkee jos on ollut paikalla, mutta ei ole ollut. Hänellä on tosiaan puhelin ollut kiinni, joten tuskin lukee viestejäkään. 

Voiko suljettua puhelinta paikantaa?

Vierailija
17/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 02:13"]

Jospa hän on ihan kotonaan? Sen poliisit voivat ainakin tarkistaa.

[/quote]

Sen hänen vanhempansa olivat tarkistaneet heti ensin - ei ollut kotonaan. Mulle sanoi puhelimessa joskus alkuillasta olevansa kotona, mutta ilmeisesti valehteli. Kuulosti jo sillon vähän omituiselta, mutta sanoi ottaneensa pari kaljaa niin en sitten pitänyt oikein minään kun kuulosti kuitenkin ihan iloiselta eikä mitenkään itkuiselta tai ankealta.

Vierailija
18/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen haluaa kuolla, se on helppoa.

Vierailija
19/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oma masentunut mieli ei näyttäytynyt edes lohdullisesti mustana, järjestelin kaikki asiat siten, että kaikki ne ihmiset, jotka ovat minulle rakkaita, saavat tiedon: Minulla oli liian paha olla.

Tässä olen vieläkin.

Vierailija
20/58 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset intoutuvat itsemurhista, jopa niiden yrityksistä. Miksi? Sitä voi jokainen tämän ketjun kirjoittelija miettiä.

Itsemurhassa ei ole mitään hienoa. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi