Fb: miksi sinä lopetit jonkun kaverisi päivityksiin kommentoimisen
tai hänen päivityksistään tykkäämisen?
Ihmetyttää, mikä kato minulla on käynyt, kun moni on lopettanut kommentoinnit/tykkäilyt, vaikka itse olen kova tykkäilemään ja kommentoinkin, jos asiaa on. Ja aina positiivisessa hengessä ja asiallisesti.
Kommentit (27)
Ohitan aina humblenbragin (piilotettu itsekehu), se on ärsyttävän yleistä.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 08:17"]Ohitan aina humblenbragin (piilotettu itsekehu), se on ärsyttävän yleistä.
[/quote]
Samoin. Ärsyttää varsinkin kun joku äiti ottaa kunnian lapsensa saavutuksista tyyliin "oon mä jotain tehnyt oikein kun Pirkko-Sakari sai näin hyvän todistuksen (kuva ohessa). Myös ohitan postaukset joissa kalastetaan sääliä lapsen sairaudella ja laitetaan kuvia lapsesta sairaalasängyssä. Mun mielestä se on asiatonta lasta kohtaan.
En käytä koko FB:ta kun en ymmärrä tollasta oman elämänsä yleistä selostusta tai muiden vahtaamista. Ei tarvitse miettiä miksi tästä ei tykätty tai mistä sitä itse tykkäisi. Soitan tai tapaan niitä ihmisiä tuntemistani kenen kanssa menee jutut yhteen, niitä kutsutaan ystäviksi. FB-kaveri on tosiaan oikeampi sana kuin FB-ystävä.
En tykkäile, jos päivitykset toistaa samaa työ, lapset, harrastukset jne.
En tykkäile yltiöpositiivistia kommenteista mietelauseista ja muutekaan mietelauseista, jotka ei kolahda.
En tykkää enkä jaa kerjuupostauksia, säälipostauksia tai vastaavia.
En tykkää, jos kirjoittaja itse tykkää omasta tekstistään. Jotenki outoa ja noloa. Eiköhän se tykkäys jo tuu selväksi siinä kirjoituksessa.
Enkä tykkää postauksista, joissa yritetään kuvailla jotain omaa kommelusta tekohauskasti väkisin vääntämällä.
Feissarimokissa taas ois paljon hauskoja juttuja, joista tykkäisin. Oikeasti hauskoja.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 08:31"]En käytä koko FB:ta kun en ymmärrä tollasta oman elämänsä yleistä selostusta tai muiden vahtaamista. Ei tarvitse miettiä miksi tästä ei tykätty tai mistä sitä itse tykkäisi. Soitan tai tapaan niitä ihmisiä tuntemistani kenen kanssa menee jutut yhteen, niitä kutsutaan ystäviksi. FB-kaveri on tosiaan oikeampi sana kuin FB-ystävä.
[/quote]
niin, sinä et ymmärrä.
some on oma maailmassa, mutta ihmisten välistä viestintää sekin on.
Koska postailee vähintään kerran tunnissa, toisinaan enemmänkin (kyllä vain!). On ilmeisesti jo suuttunut kun kaikkeen ei kommentoida, mut oikeasti haloo ketä kiinnostaa KAIKKI toisten asiat? Ikääkin tyypillä yli 30. Jossei olisi sukulaiseni, johon mulla ei ole muuta yhteydenpitovälinettä, menisi vaihtoon.