Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana oleva, oletko ottanut koronarokotteen

Vierailija
15.10.2021 |

En ole uskaltanut ottaa rokotetta, onko meitä useampi?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tilanne on sellainen, että jos ei ota riskiä rokotuksesta ja sen seurauksista ottaa riskin vakavasta koronasta ja sen seurauksista.

Riskitöntä vaihtoehtoa ei ikävä kyllä nyt ole.

Vierailija
22/22 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin itse olla ottamatta koronarokotetta (olen tällä hetkellä rv 21). Ikävimmältä tuntui ja tuntuu edelleen joka suunnalta tuleva painostus.. mitä kenenkään ei pitäisi näin vaikeassa tilanteessa joutua kokemaan. Tiedän riskit sairastumiseen ja olen ne päättänyt ottaa, vaikkakin teen myös kaikkeni etten sairastuisi (mm. välttää kaikkia kontakteja ja käyttää FFP2 maskia). En antaisi itselleni sitä anteeksi, että kokeellisen koronarokotteen takia riskeeraisin raskauden, joka on vielä todella toivottu pitkän lapsettomuuden jälkeen. Vaikka kuka sanoisi mitä, fakta on että pitkäaikaiset kokeet rokotteelta puuttuvat (erityisesti rokotteen pitkäaikaiset vaikutukset vatsassa kasvavaan vauvaan) ja eivät ole lähivuosina edes valmistumassa.

Hieman itseä on mietityttänyt nämä keskenmenot, jotka on alkanut pari päivää rokotteen ottamisen jälkeen - voiko olla sattumaa? Useilla naisilla (ei raskaana olevilla) on havaittu rokotteen ottamisen jälkeen kuukautiskierron häiriöitä eli miksi nämä häiriöt eivät voisi tulla myös raskaana oleville. Huomiona myös, että osa muista maista (esim. Ruotsi) eivät koronarokota alkuraskauden aikana ollenkaan.. Suomessa sitä asiaa ei ole edes kyseenalaistettu, vaikka juuri ensimmäinen kolmannes on sikiön kehityksen kannalta erityisen merkityksellistä.

Tiedän, että tämä on puntaroimista kahden päätöksen välillä ja päätös ei ole varmastikaan kenellekään helppo. Tsemppiä kaikille mitä ikinä päätättekin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän