Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

20-24-vuotiaat teinit työelämässä ja työpaikoilla.

Vierailija
12.12.2014 |

Pinna palaa. Argh. 

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muahhahhaa odota vaan kun ensi vuoden puolella tämä 18-vuotias teini lähtee työkokeiluun! Ihan oikein toivon törmääväni suhun jotta voin muuttaa käsityksesi kyseisestä ikäluokasta.

Vierailija
42/51 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 13:32"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 08:43"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 23:25"]Tuonikäiset eivät enää ole teinejä. Aloittajalle tiedoksi, että teini-ikä on 13-19-vuotiaana. Sen sanoo jo englanninkielinen nimitys: teenage is from thirTEEN to nineTEEN.   [/quote] Pakko kommentoida, koska tämä yleinen väärinkäsitys pistää aina näin kielitieteilijänä silmään. Sana teini ei liity englanninkielisiin -teen-loppuisiin numeroihin vaan on paljon vanhempaa perua.

[/quote]

Ai mitä vanhempaa perua? Vanhempaa kuin englannin kieli vai mitä? Selitä nyt mistä toi teini-sana sitten tulee?
[/quote]

Meille ainakin koulussa opetettiin, että teenager tulee juuri noista thirteen...nineteen numeroiden päätteestä. Meille kai sitten opetettiin väärin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
44/51 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt koko opiskeluaikani töissä, samassa työpaikassa, nyt ollut puoli vuotta valmistumiseni jälkeen ollut vakituisessa kokopäivätyösuhteessa. Aluksi toimin assistenttina, nykyisin esimiehenä. En ole ylimielinen, tiedän kuitenkin osaamiseni ja kykyni. Otan vastaan palautetta ja kritiikkiä, turhasta mussutuksesta en jaksa välittää. Laiskaksi minua ei voi haukkua, eikä taukojen venyttäjäksi. Tupakkaakaan en ole ikinä polttanut. 

Naurettava pelle ja kaakattava teini toki olen työelämässä, ikää kun löytyy vasta 23 vuotta. Minun iäkkäämpiä alaisiani tai esimiehiäni ei ole ikä vielä kertaakaan ilmeisesti haitannut, samoista asioista me kuitenkin jutellaan. 

Toki joukkoon mahtuu reilu kasa niitä, jotka eivät työelämässä osaa käyttäytyä. He yleensä eivät osaa juuri käyttäytyä siviilielämässäänkään. Tämä nyt ei kuitenkaan ole millään tavalla ikäsidonnainen asia - näitä työpaikkojen myrkyttäjiä kun löytyy tet-harjoittelijoista viimeisillä eläkejuhlakahvilla istujiin. 

Terkuin, 23-vuotias KTM, controller

Vierailija
45/51 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei se iästä ole kiinni... Itse olen 20 vuotias ja vuoden työntekijä. Esimiehet kehuivat, juttu sujui työkavereiden kanssa ja oli paras välivuosi työelämässä muutenkin. Työtovereista ikähaarukka ihan normaali, 20-45v.

Vierailija
46/51 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
47/51 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu todella paljon ihmisestä. Turhaa yleistää. Itse olin 22-vuotias kun valmistuin sairaanhoitajaksi, seuraavaksi täytän 25 vuotta. Saan töissä kehuja ja hoidan hommani hyvin. Olen avuksi vanhemmille kollegoille ja pärjään työssäni. Meitä on niin moneksi.

Vierailija
48/51 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen 18v, työpaikkani nuorin ja erittäin pidetty ja ahkera työntekijä :)

Vierailija
49/51 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

IKIS, oletko päässyt osastolta kotiin? Kuis jaksolla meni?

Vierailija
50/51 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin?
Ja tiedoksi, 20-24 -vuotias ei ole teini.

Vierailija
51/51 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Onneksi olen jo fiksu 25-vuotias.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi