Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opamox - uskaltaako ottaa?

Vierailija
12.12.2014 |

mulla on unettomuutta, jonka lääkäri sanoo johtuvan ahdistukssta ja n iin se johtuukin, vaikka en ensin ollut valmis sitä uskomaan. Lääkäri määräsi opamoxia unilääkkeeksi, että ota tätä, mutta älä kahta viikkoa pitempään yhteen menoon. Ihan hirveän monaa pilleriä purkisa ei olekaan.

en oo vielä uskaltanut otaa niitä. Ensin tuntuikin, että melatoniini riitti. Enää ei tunnu, homma vaan pahenee ja ahdistus jatkuu. Uskaltaak niitä opamokseja ottaa illalla?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mg Opamox? Jos nyt otat niin aamulla et huomaa mitään pökkyräisyyttä tmv. Mä otan joskus lennolle opamoxin rauhoittuakseni ja nukkkuakseni.

Vierailija
2/44 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 20:50"]

mulla on unettomuutta, jonka lääkäri sanoo johtuvan ahdistukssta ja n iin se johtuukin, vaikka en ensin ollut valmis sitä uskomaan. Lääkäri määräsi opamoxia unilääkkeeksi, että ota tätä, mutta älä kahta viikkoa pitempään yhteen menoon. Ihan hirveän monaa pilleriä purkisa ei olekaan.

en oo vielä uskaltanut otaa niitä. Ensin tuntuikin, että melatoniini riitti. Enää ei tunnu, homma vaan pahenee ja ahdistus jatkuu. Uskaltaak niitä opamokseja ottaa illalla?

[/quote]

Uskaltaa niitä ottaa. Ota yksi, tee iltapesut ja mee sänkyyn ootteleen unta. Lue lehteä tai kirjaa tai pelaa jotain kännykkäpeliä. 30-45 min päästä pitäis vaikuttaa ja paras jos rentoudut sinä aikana. Ei siis niin että otat ja pyörit ympäriinsä ja kahtelet telkkaria tms. vaan otat ja meet sänkyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi tuolle linjalle. Jos on unettomuutta, selvitä mistä se johtuu. Stressi esimerkiksi on psyyken ongelma, joka aiheuttaa fyysisiä oireita kuten unettomuutta. Yritä ensin kaikkea muuta "luonnollista" saadaksesi unen. Urheilua, maidon juontia, rauhoittumista kirjan kanssa eikä tietokoneruudun ennen nukahtamista jne. En alkaisi tuolle lääkelinjalle, liian moni jäänyt noihin vahvempiin koukkuun eikä ole kaunista katseltavaa. Sitten kun joku kerta otat vaikkapa saunakaljan ja lääkkeet veressä, niin pää meneekin sellaiseen juntturaan että avot. Ja hyvin addiktiivista. 

Vierailija
4/44 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaa ottaa. Mutta varo, ettet jää koukkuun.

Vierailija
5/44 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle toimi hyvin ahdistukseen ja unettomuuteen Atarax. Opamoxia olen myös kokeillut, ei oikeen edes rauhoittanut. Kokeile ensin vaikka puolikkaalla jos olet epävarma. Lääkäri neuvoi pureskelemaan tabletin, vaikuttaa näin nopeammin. Ei ole mikään tajun pois vievä lääke, mutta joillain toimii rauhoittavasti. Helposti saattaa kehittyä riippuvuus, eli lääkärin ohjeita kannattaa noudattaa ja kysellä muitakin vaihtoehtoja.

Vierailija
6/44 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaa ottaa. Opamoxin vaikutus on kolmasosa Diapamin vaikutuksesta, eli hyvin mieto on.

Vierailija
7/44 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vain ½ tablettia kerralla, enintään 3-4 päivänä viikossa. T: eräs joka jäi koukkuun.

Vierailija
8/44 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut uneen apua Opasta itselläni. Auttoi sentään nopeasti mutta vähäksi aikaa ahdistukseen hieman. Mirtazapiini auttoi nukkumiseen.

Vierailija
9/44 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin koukuttava lääke. Ota vaan puolikas.

Vierailija
10/44 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkin kyljessä lukee 15mg.

Luonnollisia menelmiä olen tietenin koittanut j ja jokus muutama vuosi site ne lä tomivatkin, enää eivät. En pääse ahdistustajaressä aiheuttavista tekijöistä eroon, jos en jätä sarasta lastani ja lopeta työtäni ja sittenkin taloudelliset ongelmat todennäköisesti jäisi.

mulle on määrätty myös noritreniä, mutta siitä tulee huono olo, ja se pitäisi ottaa jo alkuillasa ja sit ei saa koko loppuiltana ajaa autolla, niin se ei oikeinsovi mulle.

ap

Vierailija
11/44 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koukuttaa tosiaan! En suosittele, 4v olin koukussa, onneksi en enää. Muitakin unta tukevia lääkkeitä on! Kuten Ketipinor pienenä annoksena. Toivottavasti sulle löytyisi muu lääke kuin tuo joka on rauhoittava ja erittäin koukuttava.

Vierailija
12/44 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Mulle ei ketipinor toimi. Olen syönyt 200 mg ja 100 mg annoksia sairauteeni ja ei sillä ole mitään väsyttävää vaikutusta. Joku mainitsi tuossa aiemmin mirtan (mirtazapini). Mulle tuli tolet siihen reilussa viikossa.

Mutta mikä aloittajan ongelma? Nukkuminen vai nukahtaminen? Nukahtamiseen on muitakin vaihtoehtoja. Unessa pysymiseen (pätkäuneen) ei juuri helliä keinoja ole, joten kompromisseja on pakko tehdä. Eli ovatko lääkkeen aiheuttamat hyödyt suuremmat kuin haitat.

Lisäksi lähes kaikissa lääkkeissä on aluksi sitä aamupöhnää joka voi kestää muutaman päivän. Sivuoireet kuitenkin vähenevät kun keho tottuu lääkkeeseen.

T: 3

Vierailija
13/44 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 20:54"]En lähtisi tuolle linjalle. Jos on unettomuutta, selvitä mistä se johtuu. Stressi esimerkiksi on psyyken ongelma, joka aiheuttaa fyysisiä oireita kuten unettomuutta. Yritä ensin kaikkea muuta "luonnollista" saadaksesi unen. Urheilua, maidon juontia, rauhoittumista kirjan kanssa eikä tietokoneruudun ennen nukahtamista jne. En alkaisi tuolle lääkelinjalle, liian moni jäänyt noihin vahvempiin koukkuun eikä ole kaunista katseltavaa. Sitten kun joku kerta otat vaikkapa saunakaljan ja lääkkeet veressä, niin pää meneekin sellaiseen juntturaan että avot. Ja hyvin addiktiivista. 
[/quote]

En millään ymmärrä negapeukkuja tätä tekstiä kohtaan. Älä huomioi niitä. Täyttä asiaa. Opamoxit ovat "bentsoja", peittävät "huumaamalla" surut pois, mutta eivät paranna oikeata ongelmaa. Ja aiheuttavat vahvan riippuvuuden.

Vierailija
14/44 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota puolikas ekalla kerralla, noin tuntia ennen nukkumaanmenoa. Melko varmasti olosi rentoutuu ja alkaa nukuttamaan.

Olen muuten itse syönyt pahaan ahdistukseen joskus kolmekin kuukautta Opamoxia putkeen enkä ole jäänyt koukkuun tai muuttunut narkkariksi tämän takia. ;)

Vierailija
15/44 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin, mutta vain parina päivänä. Itse sain kerran kuukausien unettomuusputken katki yhdellä Opamoxilla. Kun sain nukahdettua sen avulla, uni alkoi taas tulla itsestään jo seuraavana yönä.

Vierailija
16/44 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä atarax ja keti teki tokkuraa. Opamox ei. Tee kuten se yksi toinenkin kirjoitti, ota ja anna sille aikaa vaikuttaa (ei vaikuta heti) ja sitten petiin. Tiippuvaisuusjuttuun en voi ottaa kantaa kun en tiedä sen enempää, itselle ei ole tullut.

Vierailija
17/44 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voit ottaa. 15 mg on ihan hyvä määrä, älä kuitenkaan ota montaa päivää putkeen. Unettomuus on vaarallista joten luottaisin sinuna lääkärin. Edes yhden yön kun saa nukkua silloin tällöin kunnolla niin sekin auttaa jo!
T:Sh

Vierailija
18/44 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 21:18"]^Mulle ei ketipinor toimi. Olen syönyt 200 mg ja 100 mg annoksia sairauteeni ja ei sillä ole mitään väsyttävää vaikutusta.

Tarkoitinkin pieninä annoksina. Mulla puolikas 25 mg tuo unen. 100-200 mg on iso annos ja eri tarkotukseen...Mutta ihmiset on niin erilaisia, ei näitä juttuja netissä hoideta. Pitäis saada oikea apu ammattilaisilta ja se vaatii tuuria...

Vierailija
19/44 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 21:19"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 20:54"]En lähtisi tuolle linjalle. Jos on unettomuutta, selvitä mistä se johtuu. Stressi esimerkiksi on psyyken ongelma, joka aiheuttaa fyysisiä oireita kuten unettomuutta. Yritä ensin kaikkea muuta "luonnollista" saadaksesi unen. Urheilua, maidon juontia, rauhoittumista kirjan kanssa eikä tietokoneruudun ennen nukahtamista jne. En alkaisi tuolle lääkelinjalle, liian moni jäänyt noihin vahvempiin koukkuun eikä ole kaunista katseltavaa. Sitten kun joku kerta otat vaikkapa saunakaljan ja lääkkeet veressä, niin pää meneekin sellaiseen juntturaan että avot. Ja hyvin addiktiivista. 
[/quote]

En millään ymmärrä negapeukkuja tätä tekstiä kohtaan. Älä huomioi niitä. Täyttä asiaa. Opamoxit ovat "bentsoja", peittävät "huumaamalla" surut pois, mutta eivät paranna oikeata ongelmaa. Ja aiheuttavat vahvan riippuvuuden.
[/quote]

Ei tuossa tarkoitus ole suruja peittää vaan varmistaa unensaanti? Varmaan noi kevyemmät keinot on jo koitettu jos lääkäri rauhoittavaa määräsi? Niitä ei (ainakaan meilläpäin) määrätä tuosta noin vain. Unettomuus saattaa pahentaa ahdinkoa huomattavasti ja vaikeuttaa sen surun, trauman, stressin lähteen käsittelyä.

Vierailija
20/44 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan yhden neljäsosan kerrallaan. Ja senkin maks. 2 kertaa viikossa. Kannattaa pysytellä mahdollisimman pienissä annoksissa. Apteekista saa laitteen, jolla voi paloitella pienen tabletinkin neljään osaan. Näin selviän arjesta. Lisäksi tietysti terveelliset elämäntavat ja terapia ja ulkoilua ja läheisten seuraa ja kivaa tekemistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä