Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö te mitä kaikkia sairauksia rokotukset aiheuttaa?

Vierailija
04.12.2014 |

Esim. flunssaa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote ei voi millään mekanismilla aiheuttaa flunssaa. Flunssan aiheuttaa vain flunssavirus, ja sellaista ei rokotteessa ole.

Vierailija
2/25 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö millaisia sairauksia tulee jos ei rokotettais?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin ripulia.

t. ap

Vierailija
4/25 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedetään. Hypokondriaa.

Vierailija
5/25 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteet laukaisevat piileviä autoimmuunisairauksia.

Vierailija
6/25 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkolepsiaa.

Vierailija
7/25 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla voit saada rokotteesta influenssan heikennetyn version, esim. Jenkeissä on käytössä nenäsumute, jossa on eläviä mutta hyvin heikkoja influenssaviruksia. Suomessa on käytössä vain tapettuja influenssaviruksia tai vain muutama osa viruksista. Flunssaa et mistään rokotteesta missään maassa sen sijaan ja ne ovatkin ihan eri tauteja kuin influenssa.

Vierailija
8/25 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus jäykkäkouristustehosteen jälkeen ainakin vuoden pientä lämpöilyä ja puolikuntoista oloa. Voi toki olla sattumaakin, mutta väkisinkin sen siihen rokotteeseen mielessäni yhdistin, kun ennen sitä ei ollut mitään ongelmaa. Epäilyä ei ainakaan vähentänyt se, että rokotteen antamisen jälkeen mulla tuli todella outo reaktio. Oli vaikea hengittää ja koko yläkroppaa "pisteli" kuin olisi puukolla lyöty.

Nyt pitäis ottaa tehoste uudelleen mutta ei oikein kiinnostaisi sattuneesta syystä.

Vierailija
9/25 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 12:34"]Mulla oli joskus jäykkäkouristustehosteen jälkeen ainakin vuoden pientä lämpöilyä ja puolikuntoista oloa. Voi toki olla sattumaakin, mutta väkisinkin sen siihen rokotteeseen mielessäni yhdistin, kun ennen sitä ei ollut mitään ongelmaa. Epäilyä ei ainakaan vähentänyt se, että rokotteen antamisen jälkeen mulla tuli todella outo reaktio. Oli vaikea hengittää ja koko yläkroppaa "pisteli" kuin olisi puukolla lyöty.

Nyt pitäis ottaa tehoste uudelleen mutta ei oikein kiinnostaisi sattuneesta syystä.
[/quote]
Olet allerginen rokotteelle. Toivottavasti ilmoitit reaktiosta terveydenhuoltoon. Tehoste pistetään varmasti tarkemmassa seurannassa jos pistetään ollenkaan.

Vierailija
10/25 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 12:37"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 12:34"]Mulla oli joskus jäykkäkouristustehosteen jälkeen ainakin vuoden pientä lämpöilyä ja puolikuntoista oloa. Voi toki olla sattumaakin, mutta väkisinkin sen siihen rokotteeseen mielessäni yhdistin, kun ennen sitä ei ollut mitään ongelmaa. Epäilyä ei ainakaan vähentänyt se, että rokotteen antamisen jälkeen mulla tuli todella outo reaktio. Oli vaikea hengittää ja koko yläkroppaa "pisteli" kuin olisi puukolla lyöty. Nyt pitäis ottaa tehoste uudelleen mutta ei oikein kiinnostaisi sattuneesta syystä. [/quote] Olet allerginen rokotteelle. Toivottavasti ilmoitit reaktiosta terveydenhuoltoon. Tehoste pistetään varmasti tarkemmassa seurannassa jos pistetään ollenkaan.

[/quote]

Ilmoitin joo, ja ne oli vaan että "mjaa" ja vaikutti kuin kuvittelisivat minun keksineen koko jutun. Tuskin laittoivat minnekään ylös mitään.

Vierailija
11/25 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 11:26"]Esim. flunssaa.
[/quote]

Tiedätkö miten paljon sairauksia ja niiden leviämistä rokotukset estävät?

Vierailija
12/25 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 12:32"]

Rokotteet laukaisevat piileviä autoimmuunisairauksia.

[/quote]

Alapeukutit tätä, etkö usko?

Vierailija
13/25 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 12:37"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 12:34"]Mulla oli joskus jäykkäkouristustehosteen jälkeen ainakin vuoden pientä lämpöilyä ja puolikuntoista oloa. Voi toki olla sattumaakin, mutta väkisinkin sen siihen rokotteeseen mielessäni yhdistin, kun ennen sitä ei ollut mitään ongelmaa. Epäilyä ei ainakaan vähentänyt se, että rokotteen antamisen jälkeen mulla tuli todella outo reaktio. Oli vaikea hengittää ja koko yläkroppaa "pisteli" kuin olisi puukolla lyöty. Nyt pitäis ottaa tehoste uudelleen mutta ei oikein kiinnostaisi sattuneesta syystä. [/quote] Olet allerginen rokotteelle. Toivottavasti ilmoitit reaktiosta terveydenhuoltoon. Tehoste pistetään varmasti tarkemmassa seurannassa jos pistetään ollenkaan.

[/quote]

Niin ja tuo hengittämisen vaikeus johtui siis lähinnä tuosta pistelystä. Hengitti sisään tai ulos niin "torsossa" tuntui niitä puukoniskuja. Mun mielestä olikin aika erikoista, että asiaa ei oikein mitenkään noteerattu, kun siitä kerroin.

Myöhemmin mä otin hepatiittirokotteen. Siitä ei tullut mitään erikoisempia oireita, mutta meni muutama kuukausi ja taas flunssakierre, joka ei ole päättynyt vieläkään. Merkillistä.

Olis muuten ihan kiva tietää mikä on alapeukuttajien pointti :D Että mulla ei ole voinut olla tuota reaktiota vai mikä?

Vierailija
14/25 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro reaktiosta nyt ennen tehosteen ottoa. Olet allerginen ja hengitysvaikeus on vakava oire, seuraavalla kerralla reaktio voi olla anafylaktinen sokki. Oliko se lääkäri vai hoitaja jolle yritit kertoa reaktiostasi? Ihme tumpeloita. Tietoihisi on lisättävä riskitietona tuo lääkereaktio, ja sinun on hyvä kertoa siitä aina kun lääkkeitä määrätään.
Sh

Vierailija
15/25 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 13:11"]

Kerro reaktiosta nyt ennen tehosteen ottoa. Olet allerginen ja hengitysvaikeus on vakava oire, seuraavalla kerralla reaktio voi olla anafylaktinen sokki. Oliko se lääkäri vai hoitaja jolle yritit kertoa reaktiostasi? Ihme tumpeloita. Tietoihisi on lisättävä riskitietona tuo lääkereaktio, ja sinun on hyvä kertoa siitä aina kun lääkkeitä määrätään. Sh

[/quote]

Tosiaan mulla ei sinänsä muuten ollut vaikea hengittää vaan hengitysvaikeus johtui siitä, että tuli sitä pistelyä hengittäessä. Tosin taisi sitä kyllä olla hengityksestä riippumattakin, mutta siis sillä tavalla ei ollut vaikea hengittää ettenkö olisi saanut henkeä ihan normaalisti. Erikoinen reaktio silti joka tapauksessa.

Hoitajalle sanoin siitä.

Tuleeko se reaktio muuten siitä itse rokoteaineesta vai jostain tehosteaineista vai voiko tulla mistä vaan? Kun tosiaan hepatiittirokote taas ei aiheuttanut mitään tuollaista. Ainakaan mitään tuollaista akuuttia. Se flunssakierre tuli kyllä taas. Siitäkin olen sanonut terveydenhuollossa, mutta se nyt tulkittiin ihan höpönlöpöksi. Toki itsekin tiedän, ettei ne asiat välttämättä liity toisiinsa.

Vierailija
16/25 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteissa on eri apuaineita. Esim influenssarokote kasvatetaan kananmunassa jolloin se ei sovi pahasti muna-allergisille. Onneksi et saanut kovin pahaa reaktiota. Siihen voi varautua käsittääkseni esilääkkeillä, näin ainakin toimitaan jos esim varjoaineallergiselle on tehtävä välttämättä tutkimus varjoaineella.

Vierailija
17/25 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä ihan oikeasti kiinnostaisi tietää, että mitä alapeukutettavaa tuossa mun viestissäni oli. Ettekö te usko, että noin on käynyt vai mikä hiertää?

9

Vierailija
18/25 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 13:30"]Mua kyllä ihan oikeasti kiinnostaisi tietää, että mitä alapeukutettavaa tuossa mun viestissäni oli. Ettekö te usko, että noin on käynyt vai mikä hiertää?

9
[/quote]
Anna olla, ehkä viestisi tulkittiin yleiseksi rokotevastaisuudeksi.

Vierailija
19/25 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 13:33"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 13:30"]Mua kyllä ihan oikeasti kiinnostaisi tietää, että mitä alapeukutettavaa tuossa mun viestissäni oli. Ettekö te usko, että noin on käynyt vai mikä hiertää?   9 [/quote] Anna olla, ehkä viestisi tulkittiin yleiseksi rokotevastaisuudeksi.

[/quote]

Sitähän emme koskaan saa tietää kun alapeukuttajat ei osaa kirjoittaa :D

Vierailija
20/25 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, koska lapseni sai rokotteesta suolentuppeuman

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme