Asuuko suurin osa 30+ miehistä kulissiavioliitoissa?
Tarkennus; siis miehistä, jotka lähestyvät. Hämmästyttävää.
Olen korkeakoulutettu, hyvässä asemassa, kaunis, ok kroppainen ja asun omakotitalossa. En halua ketään kahlitsemaan vakavasti, mutta olisi kiva joskus käpertyä tai matkustaa jonkun kanssa.
Hämmästyksekseni olen saanut huomata, että valtaosa 30-40v "tasoisistani" miehistä elää kulississa ja ovat juuri viemässä papereita/vihaavat elämäänsä mutta eivät voi lasten takia lähteä. Siis omien sanojensa mukaan. Testaavatko markkina-arvoaan vai onko teidänkin tuttavapiiri todella näin ulkokultaista?
Torppaan väistämättömät syytökset alkuunsa; ei, en ole näistä tapauksista kiinnostunut. Koettakoot uudestaan jos joskus ovat vapaalla jalalla. Silti.... Ihmettelen.
Kommentit (95)
Varatut miehet lähestyvät sinua ap, koska olet jo sen verran iäkäs, että nuoret sinkkumiehet eivät näe sinua potentiaalisena puolisona. Hyvin yksinkertaista.
Miksi sinä olet sinkku?
Miehellä oli toista vuotta suhde. Halusi muutosta ja lupaili eroa. Lopputulos oli kuitenkin että ei halunnut erota, nainen tajusi sen sitten jossain vaiheessa kun aikaa kului. Kyllähän sitä eroaa jos oikeasti haluaa eikö niin?
..
Itse olisin kuitenkin arvostanut sitä että mies olisi kertonut ajatuksistaan ennen pettämistä niin oltais laitettu avioliitto kuntoon. Sen sijaan rupesi etäiseksi, kiukkuiseksi ja muutenkin kurjaksi tyypiksi jonka kanssa ei ole kiva olla.
..
Mitä olen lueskellut niin pettäminen on lähinnä pettäjän oma identiteettikriisi. Kun selvittäisi omat asiansa ja asiat kumppanin kanssa niin siitäkin selviää. Sen sijaan kun siinä kriisin keskellä löytää kaikki viat puolisosta ja kumppanivalinta tuntuu virheeltä ja ihminen täysin väärältä. Alkaa luulla että kaikki muuttuu paremmaksi kun vaihtaa kumppanin siihen "oikeaan".
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 21:01"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 20:52"]No jos olet riittävän kaunis niin kaikki liitot ovat kulissia [/quote] Tiedän olevani. En ehkä poikkeuksellisen, mutta kuitenkin. Mielestäni kuitenkin puhuminen kulissista vain sen perusteella on hyvin loukkaavaa vaimoa kohtaan.
[/quote]
No niinhän se onkin! mut helou......
Kertoo varmaan sitten jotain myös tosta sun "tasosta", jos kerta kyseessä on nimenomaan sinun kanssa "samalla tasolla" olevat miehet, kuten aloitusviestissä toteat.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 23:10"]
No meidän tarina on se, että elimme miehen kanssa perustylsää perusarkea kolmen lapsen kanssa. Seksiä kuitenkin oli yhä. Sitten miehen elämään astui harrastuksen kauttaa vapaa nätti nainen. Mies lähti tämän kelkkaan ja yhtäkkiä muutuin ihan totaaliseksi hirviöksi. En ole tyyliin koskaan rakastanut häntä ja elämä on kaiken kaikkiaan ollut meillä kurjaa ja ties mitä. Totuus on se, että meillä on kolme ihanaa lasta ja ollaan tehty hurjasti mukavia juttuja yhdessä. No mutta hänellä oli tarve selitellä lähtöään näin. Mutta siis perustylsä liitto muuttui tosiaan kulissiksi, kun tämä uusi nainen tuli kuvioihin (en siis syytä häntä kuitenkaan, vaikken itse kolmen lapsen naimisisisa olevaan isään koskisi pitkällä tikullakaan).
[/quote]
Näin se menee. Meillä myös, paitsi ettei mies ole jäänyt pettämisestä kiinni, emmekä ole eronneet. Erittäin todennäköisenä pidän sitä, että mies on pettänyt, koska pitkä, hyvä avioliitto ei yllättäen muutu niin, että mies alkaa raivota vaimolleen lähes mistä vaan, vaimo on syypää kaikkeen, mies hokee olevansa liitossaan onneton ja kotona on tylsää, vaimo on läski, ei osaa käyttäytyä, ei kiinnosta enää, mies nukkuu selin, makaa sängyllä ajatuksiinsa vaipuneena itsekseen hymyillen, aina ärtyisä, pitkää päivää töissä, järjestää yllätysraivareita, joiden varjolla pääsee lähtemään omille teilleen. Tämä käy täysraittiiltakin, joka ei lainkaan juo alkoholia. Alkoholilla voisi vielä enemmän peitellä.
Enemmän tai vähemmän tällaiseksi muuttuu mies, joka pettää. Pettämisen syy on sitten aina sen vaimon, vaikka todellisuudessa mies itse tekee valintansa oman seikkailunhalunsa ja epätasapainoisen itsetuntonsa pohjalta, jos sattuu sopiva "uhri" kohdalle. Voi olla, ettei vaimo alkuun lainkaan edes tajua, että mies on lähtenyt pettämään, koska seksi voi kotona muuttua alkuun paremmaksi. Itse huomasin miehen omiin ajatuksiinsa uppoutumista, uusien asentojen ehdottelua ja suurempaa kiihkeyttä, eikä alkuun ollut välttelyä, mikä tuli kyllä kuvioon, ja syy oli tietysti minun!!! Pihtariksi minua ei voinut nimittää, vaikka sitäkin yritti. Häneen kyllä tuo nimike sopi varsin hyvin. Mutta se törkeä kielenkäyttö! En ihmettele yhtään, että vieraalle naiselle mies selittää, että ollaan eroamassa, olen kulissiliitossa, vaimo ei anna, ei ole mitään yhteistä vaimon kanssa, olen kyllästynyt vaimooni. Tällainen selittely on miehen itsensä LUULOTTELUA, että näillä itse kehittelemillään valheellisilla argumenteilla VOI pettää, kun hänellähän on niin huonosti kaikki. Se on vain itse tehty päätös lähteä kokeilemaan, miltä vieras tuntuisi, se naapurin aidan takainen vihreämpi ruoho, joku työpaikkaihastus, oli kumpikin perheellinen tai ei. Huonon omantunnon kolkutus vieritetään sitten syyttömän eli vaimon syyksi, jonka syy on, että mies sortui avionsa rikkojaksi.
Kyllä se on AINA VAIN sen tekijän itsensä valinta, jos petos kiinnostaa ja vie mennessään.
Mieheni on alkanut palautua harharetkiltään. Huomaan hänen yrittävän koota parisuhdettamme ja lähentyä. Enää ei käännä selkäänsä, eikä koko ajan ole ärtyisä. On hellempi ja huomioivampi. Ei makaa kattoon tuijottaen. Raivarit vähentyneet, samoin ylityöt. Itsensä liippaaminen on vähentynyt. Pilkkaavat sanat ovat vähentyneet. Kelpaan tällaisenani, ei kuulu enää läskeistä mitään (olen sopusuhtainen, vaikka hiukan ylikiloja on).
Aviopuolisot lupaavat olla toisilleen uskollisia, "kunnes kuolema meidät erottaa". Jos pettää, rikkoo sekä oman uskollisuudenlupauksensa, että oman avioliittonsa, sen yhteyden, mikä puolisoiden välillä normaalisti vallitsee. Kyllä se petetty sen vaistoaa, vaikka faktoja ei tietäisikään.
Ap, olet fiksu nuori nainen! Kunnioitan sitä, että päätöksesi on, ettet varattujen mukaan lähde. Se suojaa sinuakin monelta harmilta. Usein varatut etsivät vain hetken hurmaa ajattelematta, mitä tuhoa ja pahaa aiheuttavat. Minua on lyöty, revitty, haukuttu huoraksi ja mielenvikaiseksi, yms. Tältä saatat omalta osaltasi säästää sen vaimoparan. Ja oman itsesi sydänsuruilta, jos mies valitseekin perheensä, kun ehdit jo rakastua. Pidän varattujen pettämään lähtemistä aina sen varatun itsensä syynä, sillä varattu ITSE tekee väärin. Myös toki se, joka tietää, että toinen on varattu, ja silti lähtee mukaan.
Aviopuolison pettämisen, aviorikoksen, pitäisi edelleen olla rikoslaissa tuomittavaa, niin paljon pahaa saa pettäminen aikaan, ja syyttömälle osapuolelle hirveitä kärsimyksiä, jopa, vaikkei tietäisi, mutta silti saa kokea nahoissaan, ja oevansa syytetty ilman oieaa syytä.
No huh huh! Ikä nyt ei tähän liity mitenkään. Vastuuntunnottomuus on eri asia kuin nuoruus. Omat vanhempani olivat nuoria kun saivat meidät ja samoin itse sain mieheni kanssa nuorena lapset.
Kaikilla meillä on yliopistotason koulutus.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 10:14"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 08:58"]
Perhe-elämä ei nyt niin herkkua ole, ja harva mies oikeasti varsinaisesti välittää lapsista. Yleensähän nainen on ne halunnut. Kyllähän sitä pakostakin miettii, miltä tuntuisi vain olla ja elää rauhassa jonkun kauniin naisen kanssa, joka koko elämä ei pyöri pesukokeen oston, mäkättämisen ja lasten kaitsemisen ympärillä. Naisissa on se mielenkiintoinen piirre, että lähes kaikki lihovat lasten jälkeen, ja myös koko luonne muuttuu aivan erilaiseksi. Parin lapsen jälkeen voi huomata, ettei enää eläkään sen saman kauniin ja mukavan naisen kanssa. Uskon, että iso osa miehistä ottaisi eron, jos ei olisi lapsia, joista pitäisi kantaa vastuuta.
t. mies
[/quote]
No olipa melkoinen mielipide - ehkä näin, jos on sen parin viikon "seukkaamisen" jälkeen menty kihloihin ja siitä suoraan naimisiin lapsia tekemään parikymppisinä - aikuiset miehet (ja naiset) sen sijaan käyttäytyvät täysin eri tavalla.
Itse väitän, että ylivoimaisesti suurin osa miehistä pitää omia lapsiaan tärkeimpänä asiana maailmassa ja osaa ottaa perhe-elämästään sen antaman sisällön nimenomaan sisältönä, eikä jonain pakkopullana.
[/quote]
Varattuja, mutta uutta suhdetta/sivusuhdetta etsiviä miehiä on varmasti paljon.
Törmääkö ap siksi eroamistaan korostaviin miehiin, koska hän kiinnostaa miehiä ja he haluavat korostaa eroamistaan, jotta saisivat ap:n kiinnostumaan? Vai haluavatko he korostaa olevansa naimisissa/parisuhteessa, ettei ap kiinnostuisi ja toivoisi liikaa? Monia miehiä voi myös huolettaa 30+ - sinkkunainen, jos eivät halua perhettä (osa naisista nimittäin siinä iässä etsii varsin kuumeisesti isäehdokasta).
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:18"]Miettisin mielummin miksi sinua lähestyvät miehet ovat enimmäkseen varattuja. 30+ miehissä on myös paljon sinkkuja ja eronneita.
[/quote]
Näin minäkin luulin, mutta ainakin toistaiseksi valtaosa on "eron partaalla", "paperit lähes viety" tai "naimisissa, muttei olla yhdessä". En edes muista koska viimeksi olisi joku kiinnostava aidosti sinkku tullut vastaan.
[/quote] No nä jutut on usein potaskaa. Sanoo nainen, joka on elämässä kahdesti langennut tällaisen miehen ansaan. Nättinä kivana tyttönä kiinnostin uutuudenviehätystä etsiviä miehiä vain viikkoja. Sitten toisella perhe, toisella pitkäaikainen tyttöystävä alkoi houkuttelemaan taas takaisin. Ehkä noita juttuja puhuvat miehet ovat sillähetkellä vähän kyllästyneitä, mutta usein palaa takasin kun on saanut kokeilla muunlaista (jos pääsee enää takaisin) Minun tapauksessa molemmat kyllä sai eksänsä ryhtymään toiselle kierrokselle. Kai siinä ratkaisevassa osassa oli kun en ryhtynyt ns. Niin vakavaan suhteeseen tämän oerheettömän miehen kanssa, kaipasi eksää, joka hoiti kodin ja väänsi ruuat ja oli kokoajan seurana siellä yhteisessä ah sittemmin niin poikamiesboksiksi muuttuneessa kämpässä. Ja tämä perheellinen mies näki, ettei se lasten luolta erossa oleminen ja etäviikonloooujen järjestäminen kaksiossa niin mukavaa ollutkaan . Ja ilmeisesti alkoi se lasten äitikin näyttämään arvokkaammalta, sillä hänelläkin alkoi oitis olemaan vientiä eron aikaan. Nyt mun elämän motto on, että en sekaannu enää ikinä ihmiseen, jonka erosta on vasta 6kk tai alle. Näihin "ollaan eroamassa" juttuihin lotkautan korvaani ja mietin, että niinpä taas :)
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:59"]
Ei ne onnelliset miehet pahemmin liiku yksin baareissa.
[/quote]
Saattaa muuten olla perää tuossa. Kaveriporukalla kyllä liikkuvat, kukapa ei joskus viettäisi poikien/tyttöjen iltaa. Mutta yksin oleva mies, you have a point!
Itse olen varattu nainen ollut jo pitkään, ja ne harvat kerrat kun baariin olen eksynyt, niin olen aina ollut ihan hämilläni siitä huomion määrästä... En edes uskalla käydä yksin ulkona enää :D Ja tosiaan en ole mikään teini enää. Silloin sain ehkä yhtä paljon huomiota miehiltä (tai siis pojilta) kun nyt yli 30v saan. Olenkin miettinyt että mistä ihmeestä se johtuu, mutta syy taitaakin olla juuri se etten todellakaan etsi ketään. Toisaalta en tiedä miten suuri osa "huomiosta" on ihan viatonta flirttiä. Helppohan se on varatulle flirttailla, ei tarvi pelätä että heti tarkottais jotain vakavaa.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:49"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:43"]Monet 30v miehet ovat vielä yllättävän lapsellisia. Tuossa vaiheessa avioliitto kokee ensimmäiset kolauksensa (ei esim saa pillua tarpeeksi usein, kun vaimo raskaana, tai muuten vaan arki alkaa tympiä) heistä tulee säälittäviä tapauksia, joilla pakonomainen tarve testata omaa viehätysvoimaansa useimmiten jonkun hyvännäköisen, mutta ehkä vähän simppelin naisen kanssa. En sano, että näin olisi ap:n tapauksessa. Vaikka on outoa, jos enimmäkseen pelkät varatut miehet lähestyvät. Miehet ovat usein myös vähän pelkureita sen suhteen, että eivät jätä vaimoaan ennen kun todella löytävät jonkun paremman. Vaikka siis mitään kovin hehkeetä tai rakastavaa suhdetta ei enää oliskaan. Pettäminen on yksi merkki kertoa että ei halua enää olla toisen kanssa yhdessä, näin se vain on. [/quote] Tokihan sinkutkin lähestyvät, mutta muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta oikeasti kiinnostavat osoittautuneet varatuiksi. Joista valtaosa on "elänyt kulississa". Siksi en voi kuin ihmetellä meneekö aviokansalla todella näin huonosti. Pois lukienkin ne, jotka puhtaasti haluavat vain sänkyyn.
[/quote]Aivan, eli kyse on sinun ominaisuudesta kiinnostua ainoastaan varatuista miehistä eikä suinkaan miesten toiminnasta yrittää iskeä ainoastaan ollessaan jo entuudestaan varattuna.
Enemmistö 30-40v miehistähän on suomessa tilastojen mukaan sinkkuja, mutta he eivät ap:lle kelpaa, ainakaan puolisoina, korkeintaan ehkä panoseuraksi.
No meidän tarina on se, että elimme miehen kanssa perustylsää perusarkea kolmen lapsen kanssa. Seksiä kuitenkin oli yhä. Sitten miehen elämään astui harrastuksen kauttaa vapaa nätti nainen. Mies lähti tämän kelkkaan ja yhtäkkiä muutuin ihan totaaliseksi hirviöksi. En ole tyyliin koskaan rakastanut häntä ja elämä on kaiken kaikkiaan ollut meillä kurjaa ja ties mitä. Totuus on se, että meillä on kolme ihanaa lasta ja ollaan tehty hurjasti mukavia juttuja yhdessä. No mutta hänellä oli tarve selitellä lähtöään näin. Mutta siis perustylsä liitto muuttui tosiaan kulissiksi, kun tämä uusi nainen tuli kuvioihin (en siis syytä häntä kuitenkaan, vaikken itse kolmen lapsen naimisisisa olevaan isään koskisi pitkällä tikullakaan).
Edellinen lisää, että eron jälkeen yhteyttä on ottanut parikin "kulisseissa" elävää miestä. Liitto on kuollut ja haluavat siirtyä suoraan toisen naisen nurkkiin ilman ankeaa yksinolovaihetta. Ei kiitos.
Aah, mun mies ei ainakaan ole kulissiavioliitossa. Viime vuorokauden oli laivalla, tuliaisiksi toi VS:n alusvaatteita, Issey Miyaken hajuvettä ja kaikkea muuta ihanaa (toki dokasi pomojensa kanssa). Luotan aina siihen, ettei mies panisi mua paljaalla, jos olisi jonkun muun kanssa ollut (tietää taudeista).
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 23:11"]
Edellinen lisää, että eron jälkeen yhteyttä on ottanut parikin "kulisseissa" elävää miestä. Liitto on kuollut ja haluavat siirtyä suoraan toisen naisen nurkkiin ilman ankeaa yksinolovaihetta. Ei kiitos.
[/quote]Nimenomaan näin. Miehet eivät yleensäkään halua elää yksin, mutta koska naiset taas haluavat, ovat miehet selkeänä enemmistönä parisuhdetta haluavista heteroista suomessa. Lisäksi miehiä vielä syntyy naisia enemmän, mikä lisää sukupulten välistä sinkuista suhteeseen haluavien numeerista epätasapainoa entisestään. Tästähän se lassukoiden mainostama seksuaalinen valta juuri kumpuaakin.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 23:09"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:49"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:43"]Monet 30v miehet ovat vielä yllättävän lapsellisia. Tuossa vaiheessa avioliitto kokee ensimmäiset kolauksensa (ei esim saa pillua tarpeeksi usein, kun vaimo raskaana, tai muuten vaan arki alkaa tympiä) heistä tulee säälittäviä tapauksia, joilla pakonomainen tarve testata omaa viehätysvoimaansa useimmiten jonkun hyvännäköisen, mutta ehkä vähän simppelin naisen kanssa. En sano, että näin olisi ap:n tapauksessa. Vaikka on outoa, jos enimmäkseen pelkät varatut miehet lähestyvät. Miehet ovat usein myös vähän pelkureita sen suhteen, että eivät jätä vaimoaan ennen kun todella löytävät jonkun paremman. Vaikka siis mitään kovin hehkeetä tai rakastavaa suhdetta ei enää oliskaan. Pettäminen on yksi merkki kertoa että ei halua enää olla toisen kanssa yhdessä, näin se vain on. [/quote] Tokihan sinkutkin lähestyvät, mutta muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta oikeasti kiinnostavat osoittautuneet varatuiksi. Joista valtaosa on "elänyt kulississa". Siksi en voi kuin ihmetellä meneekö aviokansalla todella näin huonosti. Pois lukienkin ne, jotka puhtaasti haluavat vain sänkyyn.
[/quote]Aivan, eli kyse on sinun ominaisuudesta kiinnostua ainoastaan varatuista miehistä eikä suinkaan miesten toiminnasta yrittää iskeä ainoastaan ollessaan jo entuudestaan varattuna.
Enemmistö 30-40v miehistähän on suomessa tilastojen mukaan sinkkuja, mutta he eivät ap:lle kelpaa, ainakaan puolisoina, korkeintaan ehkä panoseuraksi.
[/quote]
Ei nyt aivan. Tarkoitinhan miehistä jotka lähestyvät minua. Mutta kyllä, valtaosa kiinnostavaksi noista osoittautuvista miehistä osoittautuvat varatuiksi "lähes sinkuiksi". Kiinnostavalla tarkoitan sellaista, joka mitenkään ulosanniltaan, sivistykseltään, tai yleiseltä menestykseltään elämässä voisivat olla kiinnostavia.
Panoseura ei kiinnosta vaikka sitä helposti saisinkin, kuten aiemmin senkin totesin.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:59"]
Ei ne onnelliset miehet pahemmin liiku yksin baareissa.
[/quote]
Yksin tai miesporukassa ei tähän mennessä ole tehnyt mitään eroa asiaan. Porukassa jopa hurraavat uskalikoille.
Ap
Petän vaimoa melkoisen ruman naisen kanssa. Ulkonäkö on sivuseikka kun kyyti ja kemiat on kohdallaan. En vaan millään pysty näkemään vaimoani ja lasteni äitiä seksuaalisena olentona kaiken sen mäkätyksen ja arki askareiden läpi. Se ei vaan jumalauta onnistu niin, että virttyneissä pieruverkkareissa salkkareita vahtaavan pirttihirmun pitäisi jollaintapaa kiihottaa. Tuon kaiken päälle kun lisää perus vittumaisen ja äärimmäisen katkeran marttyyriasenteen niin alkaakin olla jo todella työn takana, että viitsii edes tulla töistä kotiin. Parisuhteesta on tässä vaiheessa turha edes puhua. Sellaista ei yksinkertaisesti ole. On vain mies ja äiti.
Moni on myös erehtynyt perustamaan perheen ikäisensä kanssa. Parin lapsen ja neljää kymmentä lähestyvän vaimon kanssa iskee joillekin pakko tehdä asialle vielä jotain kun ehtii. Lapset ovat usein myös vain tekosyy jäädä. Todellinen syy on taloudellinen. Miehet huoraavat suhteessa, kun ei ole varaa lähteä elämään omaa "uutta" elämää hyvin tienaavan puolison opiskelijaan vaihtamalla.