Saisinko atooppiseen ihoon
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 20:10"]
hoito-ohjeita. Ruokavaliota ensisijaisesti.
[/quote]
Silloin kun mulla oli pahana niin söin aina talvisin helokkiöljykuoriloita. Ne todella auttoivat. Vanhemmiten on rauhoittunut ja nykyään riittää kun hoitaa vain ihoa.
Mun ihottumat katosivat ja muutoinkin ihon tila koheni alle kahdessa viikossa, kun jätin gluteeniviljat pois ruokavaliostani. Lisäksi syön päivittäin joko pähkinöitä, auringonkukan-, pellavan-, chian- tai seesaminsiemeniä vähintään 10-30 grammaa.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 20:51"]
Mun ihottumat katosivat ja muutoinkin ihon tila koheni alle kahdessa viikossa, kun jätin gluteeniviljat pois ruokavaliostani. Lisäksi syön päivittäin joko pähkinöitä, auringonkukan-, pellavan-, chian- tai seesaminsiemeniä vähintään 10-30 grammaa.
[/quote]
Ruisleipä on suomalaisille pyhä asia. Sitä syödään, vaikka iho kärsii ja suolet verta vuotaa :)
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 20:51"]
[/quote]
Kannattaa huomioida, että pellavansiemenien turvallinen päiväannos on kaksi ruokalusikallista eli noin 25 grammaa. Raskaanaolevien ja lasten ei tulisi syödä tätäkään määrää siemenissa mahdollisesti olevan kadmiumin vuoksi.
Tilaa Food Detective niin näet, mistä ruuista sinulla on liikaa vasta-aineita. Auttoi minulla.
kookosöljy <3 ja hyvät rasvat kuntoon, jätä gluteeni ja maito :)
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 20:28"]
Entä jos on IBS ja atooppinen iho :D ei mitkään avokadot sovi mahalle, vaikka olisivatkin terveellisiä :(
[/quote]
Sit et syö avokadoa.