Mua kiusataan koulussa.
Joka päivä. Haukutaan, syljetään päälle, salakuvataan, puhutaan pahaa selän takana. Karkaan viikonloppuna varmaan kotoa, matkustan niin pitkälle kuin pääsen enkä palaa enää.
Kommentit (42)
Kerro aikuiselle, jos omat aikuiset ei auta kerro opolle tai terkkarille
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Ei sinua kaivatakaan.
Tyypillinen kiusaajan "kommentti".
Ilmiannettu.
Otettava kovat keinot käyttöön. Kiusaaminen on henkistä väkivaltaa, mutta tuossa tapauksessa myös kunnianloukkausta ja fyysistä, pyydät rehtoria ottamaan asian vakavissaan tai se on poliisiasia. Näissä täytyy nykyään olla kovana, muuten ei mene jakeluun.
Missä päin tämä? Voisimme ehkä auttaa sinua!
Jos oikeasti aiot karata, niin voisit tulla mun luokse. Saisit katon pään päälle, eikä sua heti löydettäisikään.
Vierailija kirjoitti:
Missä päin tämä? Voisimme ehkä auttaa sinua!
Pk-seudulla. Ap
Soita itse poliisille ja pyydä apuja. Voit tehdä sen 112 alussa jolloin poliisi soittaa sulle sitten . Älä jää yksin, ne tekevät rikosta.Tee näin.
Mikä koulu? Pitäisi kerätä porukka ja tulla sua puolustamaan rauhanomaisesti.
Jos et uskalla kertoa rehtorille kasvotusten, laitat sähköpostia.
112 ottaa vakavasti tapauksesi, soita vaan sinne, tilanne lähtee purkautumaan, poliisi soittaa sitten sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Tällä kommentilla on hyvä tarkoitus, mutta on hieman kyseenalaista kysyä lapsen koulua täällä. Maailmaan mahtuu pahoja ihmisiä.
Suurin osa kiusaajista on empatiakyvyttömiä. He eivät tule koskaan tuntemaan samanlaista läheisyyttä ja onnellisuutta kuin sinä. Toivoisin, että uskot, ettei vika todellakaan ole sinussa vaan jotain on mennyt vikaan kiusaajissa. Harvoin he ovat kokeneet kovia tai mitään muuta, millä sitä halutaan selittää. He vain eivät välitä ennen kuin kiusaaminen aiheuttaa heille itselleen liian suuria ongelmia.
Älä edes yritä siis miellyttää heitä, se ei onnistu. Kerro kaikille ja uskalla käydä taistoon. Tiedättehän muuten, että koulu on julkista tilaa ja opetusta voi mennä seuraamaan. Äitinä istuisin luokassa etätöissä ja monen sisaruksen perheessä kasvaneena en jää hiljaiseksi. Tsemppiä taistoon!
Me olemme tukenasi, pidä meidät ajantasalla, ne eivät voi sulle enää tehdä pahaa, sinulla on miljoona suojelijaa jo nyt. Ota nauhalle puhelimella huutelut ja kiusaaminen , ne saa nauhoittaa todisteeksi. Älä kuvaa ettei ne leviä niin ei voi vielä tehdä. Muutamakin huutelu nauhalle riittää. Kuvaa myös kaikki jäljet hyökkäyksestä ja omaa pakenemista voi kuvata myös.
Nyt vaan nauhalle kaikki, ok?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä kommentilla on hyvä tarkoitus, mutta on hieman kyseenalaista kysyä lapsen koulua täällä. Maailmaan mahtuu pahoja ihmisiä.
Kuten nuo kiusaajat - he ovat niitä pahoja.
Voihan ulkopuolinen ihminen ottaa rehtoriin yhteyttä mutta se on aika vaikeaa jos ei tiedä koulua.
Itse jouduin selvittämään pojan luokalla tapahtunutta pahoinpitelyä. Vaikeeta oli.
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti aiot karata, niin voisit tulla mun luokse. Saisit katon pään päälle, eikä sua heti löydettäisikään.
Oikeestikko? :D ap
Kerrot asiasta heti jollekin, vanhemmille, opettajalle, rehtorille. Tai vaikka soitat poliisille jos ei muu auta. Kenenkään ei tarvi sietää kiusaamista! Minäkin kestin sitä vuosikaudet ja sitten kun lopulta kerroin vanhemmille niin kiusaaminen loppui siihen. Rehtori otti asian todella vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Soita itse poliisille ja pyydä apuja. Voit tehdä sen 112 alussa jolloin poliisi soittaa sulle sitten . Älä jää yksin, ne tekevät rikosta.Tee näin.
Tuonne soittaessa voi olla vaikka nimetön alussa kunhan kerrot koulun ja niitten nimet, varmaan suostuvat tässä siihen. Poliisi menee sitten varmaan selvittämään asiaasi ellet itse jaksa.
Kuulostaa rajulta kiusaamiselta. Kerro aikuisille mielellään sekä koulussa (esim. terveydenhoitaja) että perhepiirissä (vanhemmat, sukulaistäti tms.). Heidän on puututtava tilanteeseen. Ehkä jopa poliisiin voi olla yhteydessä. Olen joskus kuullut, että päälle sylkeminen katsotaan pahoinpitelyksi laissa. En ole ihan varma siitä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Puhu vanhemmille ja/tai opettajille tai rehtorille, oikeasti. Ajat ovat muuttuneet, kiusaamista ei tarvitse enää sietää.
❤️