Naiset pääsevät existään yli, miehet rakastavat heitä aina?
Onko kukaan huomannut, että miehillä tuntuu olevan exällensä erityinen paikka sydämessä, vaikka erosta olisi jo vuosia. Osa tunnustaa jopa rakastavansa heitä aina vaikka ovat uuteen suhteeseen jo siirtyneet. Exää saatetaan jopa auttaa muutoissa, remonteissa jne.
Tuntuu, että kun nainen lähtee suhteesta, jättää hän myös miehen taakseen, eikä haikaile samalla tavalla. Vähän yleistystä toki, mutta onko kukaan muu huomannut tällaista ja mistä se johtuu?
Kommentit (30)
Ensirakkaudella on paikka sydämessä vieläkin, hänen jälkeensä tulleeseen exään minulla ei ole mitään tunteita. Jotkut jättää itsestään paremman kuvan kuin toiset. Ai niin, muistakaa höpönassut sitten, että ihmiset myös miehet on yksilöitä, jokainen suhde on myös erilainen ja se exä on myös uniikkitapaus. Jokaisen exän kohdalla ei todellakaan voi tälläisiä yleistyksiä tehdä.
mies..
Minä ainakin uskon ja toivon, että oma eksäni on päässyt minusta yli. Tuntuisi tosi kurjalta ajatella, että haikailee vielä perääni. Olemme kolmekymppisiä, olisi siis aika monta vuotta haikailtavaa vielä jäljellä. Onneksi en ole edes huomannut mitään haikailemisen suuntaistakaan. :)
Ehkä se riippuu enemmän ihmisistä, joita on mies tapaillut tai joiden kanssa ollut ja heidän luonteestaan, voiko heidän kanssa tulla toimeen eron jälkeen vai ei, ei niinkään sukupuolesta että onko mies vai nainen. Kukapa lopulta hullua väkivaltaista ihmistä kaipailisi?
On itselläkin (olen nainen) ex- poikaystäviä ja ex-avomies, joiden kanssa on hyvät välit, olen jopa yhden lapsen kummi. Entisen rakkauden tilalle tulee jonkinlainen sisar-velisuhde, ei sen kummempaa. Ja ehkä se juuri siihen kaatuikin, se rakkaus.
Kyllä monet naisetkin rakastavat eksiään aina. Tuohon vain vaaditaan se, että on oikeasti rakastanut.
Eihän nyt joku urpo, joka kohtelee naistaan kuin roskaa, rakasta naista edes suhteen aikana saati sitten sen jälkeen.
Minusta tuntuu, että miehet myöntävät sen avoimemmin. Naisille on niin tärkeää edes esittää satumaista suhdetta uuden kanssa ja puolustellaan suhdetta tai tunteita. Voivat yrittää pettää itseäänkin.
Otsikko antaa olettaa, että mies olisi kykeneväinen rakastamaan naista (ja jopa useampia?!). Sehän ei pidä paikkaansa, mikäli uskomme av-palstaa.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 13:26"]
Minä ainakin uskon ja toivon, että oma eksäni on päässyt minusta yli. Tuntuisi tosi kurjalta ajatella, että haikailee vielä perääni. Olemme kolmekymppisiä, olisi siis aika monta vuotta haikailtavaa vielä jäljellä. Onneksi en ole edes huomannut mitään haikailemisen suuntaistakaan. :)
[/quote]
No minusta nämä määritelmät on kinkkisiä, haikailua tai miksi kukin haluaa jotain kutsua. Jos ihminen on kaikinpuolin hyvä tyyppi, niin kyllä häntä sellaisena pitää eronkin jälkeen, jos ero on tapahtunut hyvissä merkeissä.
Haikailua ja haikailua, en vain kuollakseni pysty pitämään esim. yhtä exää kusipäänä koska hän ei ole kusipää. Yli olen hänestä päässyt aikoja sitten.
Onko tässä nyt joku sukupuolten välinen ero, että meidän miesten pitäisi haukkua exiämme ties miksi vaikka siihen ei olisi mitään aihetta, niin se olisi joku osoitus jostain yli pääsemisestä kun silloin tällöin muistuttaa kuinka paska exä on vaikka ei häntä sellaisena edes pidä.
Ei ole tapana haukkua ihmisiä aiheettomasti tai puhua selän takana paskaa.
[/quote]
Eihän se, että on tunteita exää kohtaan tarkoita sitä, että haikailee perään. Mutta on luonnollista , että on lämpimiä tunteita ihmistä kohtaan, jota on joskus romanttisessa mielessä rakastanut. Mitä kurjaa siinä on?
Exäni otti lennosta nuoren blondin tilalleni. En hetkeäkään usko, että minua kaipaa, eikä myöskään suhteemme aikana puhunut existään kaipaavasti. Uskon, että naiset suhtautuvat tunteellisemmin exiin kuin miehet.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 13:33"]
[/quote]
No minusta nämä määritelmät on kinkkisiä, haikailua tai miksi kukin haluaa jotain kutsua. Jos ihminen on kaikinpuolin hyvä tyyppi, niin kyllä häntä sellaisena pitää eronkin jälkeen, jos ero on tapahtunut hyvissä merkeissä.
Haikailua ja haikailua, en vain kuollakseni pysty pitämään esim. yhtä exää kusipäänä koska hän ei ole kusipää. Yli olen hänestä päässyt aikoja sitten.
Onko tässä nyt joku sukupuolten välinen ero, että meidän miesten pitäisi haukkua exiämme ties miksi vaikka siihen ei olisi mitään aihetta, niin se olisi joku osoitus jostain yli pääsemisestä kun silloin tällöin muistuttaa kuinka paska exä on vaikka ei häntä sellaisena edes pidä.
Ei ole tapana haukkua ihmisiä aiheettomasti tai puhua selän takana paskaa.
[/quote]
En minäkään pidä eksiäni kusipäinä, eivätkä hekään toivottavasti minua, mutta aloituksessa puhuttiin rakastamisesta, haikailusta ja ylitse pääsemisestä. Ei se, että et pidä jotain ihmistä kusipäänä, tarkoita, että rakastaisit häntä tai haikailisit perään.
Sanoisin ennemmin, että se, joka jättää, pääsee asiasta helpommin yli. Naiset jättävät useammin (ehkä juuri siksi, että se on heille helpompaa).
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 13:33"]
[/quote]
Eihän se, että on tunteita exää kohtaan tarkoita sitä, että haikailee perään. Mutta on luonnollista , että on lämpimiä tunteita ihmistä kohtaan, jota on joskus romanttisessa mielessä rakastanut. Mitä kurjaa siinä on?
[/quote]
No en kyllä usko mihinkään lämpimiin tunteisiinkaan. Olemme ystäväpiirin takia vieläkin tekemisissä, hyvissä väleissä ja kavereita. Ei meidän välillämme ole sen lämpimämpiä tunteita, kuin kenen tahansa muun kaverin välillä. Olisi se minusta kurjaa, jos toisella olisi jotain erityisen lämpimiä tunteita vielä, se tekisi oloni epämukavaksi.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 13:39"]
Sanoisin ennemmin, että se, joka jättää, pääsee asiasta helpommin yli. Naiset jättävät useammin (ehkä juuri siksi, että se on heille helpompaa).
[/quote]
Ei välttämättä. Ihmiset käsittelevät tunteitaan eri tavoin. Voi näyttää ulospäin, että ero on helppo, mutta ihminen käsitteleekin asiaa pienellä liekillä ja raastavan pitkään. Toinen taas purkaa surunsa ahdistuksensa voimalla ja pääsee helpommin yli.
En itse ainakaan ole huomannut. En siis ajattele ex naisia ollenkaan. Vai tarkoittaako tää sitten sitä etten ole rakastanut ketään niistä?
Itse en ole haikaillut exien perään ja 100% varmaa on ettei puolisonikaan. Hänen exänsä teki tarpeeksi tökerön tempun valheineen, että parempi vain kun muutti toiselle puolelle Suomea. Eivät ole missään tekemisissä ja teinivuosien suhde kyseessä. Muita suhteita tuon lisäksi miehelläni ei ole ollut ennen minua.
Oma exäni taas ei ole osannut päästää minusta täysin irti vaan puhuu kaikille ettei tulevasta koskaan tiedä jos vaikka palattaisikin yhteen :D Ei kiitos!
No, en varmaan haikaile yhtään, mutta kiitos kysymästä.
M41
En ole huomannut. Tiedän ainoastaan, että itse rakastan exääni aina, enkä pääse hänestä koskaan "yli". Jatkan kyllä elämääni suht onnellisena, mutta kaipaan häntä aina.
Riippuu vähän miehestä ja eksästä varmaan. Mutta joo, sellaisen olen huomannut että miehet harvemmin puhuvat eksistään pahaa, kun taas naiset joskus oikein retostelevat asioilla ja ilkkuvat miehiä.
Olen nainen, mutta vastaan nyt tähän. Uskon, että tulen aina rakastamaan tulevaa ex-miestäni jollain tasolla. Hän on lasteni isä ja meillä on pitkä yhteinen historia ja olen onnellinen että hän on ollut osa elämääni sen suuren osan. On mahdoton ajatella, että tulisin joskus katumaan suhdettani häneen saati yhteisiä lapsiamme. Toivon että hän tulee kuulumaan jollain tapaa elämääni, kenties hyvänä ystävänä, eromme jälkeen. Hän on niin hieno ihminen, että olisi todella kurjaa luopua hänestä kokonaan.