Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisin kyllä avoin löytämään Uskon, mutta miten?

Vierailija
12.12.2014 |

Ensinnäkin haluan sanoa, että suhtaudun kunnioituksella niin uskoviin kuin mitään uskoa tunnustamattomiin kanssaihmisiin, kysyn aidosta mielenkiinnosta. Itse olen perus kerran-kaks vuoteen kirkkoon, ev. lut. tapakristitty, mutta kuitenkin siinä määrin hengellinen, että tiukan paikan tai vaikka suuren kiitollisuuden tunteen äärellä saattaa kädet mennä ristiin.

Rehellisesti sanottuna en tiedä olenko enemmän kateellinen, hämmentynyt vai molempia kun näen "uskoon tulleita" tai "uskonsa löytäneitä" ihmisiä, jotka usein kovin ovat haltioissaan tästä kokemuksesta. Jos totta puhutaan, mietin joskus, että onko tuommoinen vaan joku easy way out vaikkapa kurjasta menneisyydestä tai pahoista teoista. Että hurahdetaan huumeiden sijaan vaikkapa Jeesukseen - toki parempihan tuo jälkimmäinen on, mutta että kuinka voimakas se kokemus sitten todella henkilökohtaisella tasolla on?

Kyllä minäkin mieluummin rukoilisin ja uskoisin pahat oloni pois sen sijaan, että vaikkapa ryyppään tai huudan läheisilleni. Mutta se tuntuisi aika tekopyhältä kun ihan oikeasti sitä uskonkokemusta en ihan vaan silmät kiinni fiilistelemällä saa.

Kertokaas siis te uskoon tulleet, kuinka tämä tapahtui ja miltä se ihan konkreettisesti tuntuu?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilet tosissasi asiaa, monta kertaa. Kunnes saat sen, uskon lahjan. Luet Raamattua, Uutta Testamenttia.

Lupaan rukoilla puolestasi nyt heti.

Vierailija
2/33 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 09:38"]

Rukoilet tosissasi asiaa, monta kertaa. Kunnes saat sen, uskon lahjan. Luet Raamattua, Uutta Testamenttia.

Lupaan rukoilla puolestasi nyt heti.

[/quote]

Jos ei usko rukoilun kohteeseen, niin eikö se ole turhaa hommaa?

Tosin on se turhaa hommaa vaikka uskoisikin. Tyhjälle puhuminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin uskoon pari vuotta sitten, jolloin olin tosi pohjalla ja asiat ihan sekaisin. Siihen asti olin kyllä jollain tavalla aina uskonut Jumalan olemassaoloon, mutta olin vaan ns. tapakristitty. Jumala oli kyllä eri tavoin vetänyt minua puoleensa jo kauan, etsikkoaikani oli pitkä. Sattumalta kävin sitten yhdessä hengellisessä tapahtumassa, jonka seurauksena olin varma että haluan antaa elämäni Jumalalle. Kotona sitten omin sanoin totesin Jeesukselle, että tässä olen, ota minut. Ja niin kävi.

Aika harva tulee uskoon niin että se sillä hetkellä tuntuisi miltään. Ei mustakaan niin erikoiselt tuntunut, lähinnä olin iloinen siitä että sain ratkaisuni tehtyä. Kun sanot Jumalalle vilpittömällä sydämellä, että haluat seurata Häntä, olet tullut uskoon. Jumala hoitaa loput. Pikkuhiljaa uskoontulon jälkeen huomaat, miten asiat alkavat loksahdella paikoilleen sekä maallisessa elämässä että hengellisessä. Rukoile ja tutustu Raamattuun, ennen kaikkea luota Jumalaan. Hän ei jätä sinua vaan ohjaa, neuvoo, parantaa ja hoitaa.

Rukoilemisen tärkeyttä ei voi liikaa korostaa. Itse rukoilen omin sanoin, pitkin päivää mielessäni, bussissa, kaupassa jne. :) Joskus ei ole sanoja, pelkkiä huokauksia vaan mutta nekin Jumala kuulee ja ymmärtää.

Itse muuten olen eronnut ev.lut.kirkosta koska he eivät noudata kunnolla Raamattua vaan menevät ihmisviisauden ja perinteiden voimalla. En kuulu mihinkään kirkkoon, järjedtöön tmv. koska uskon että Jumala ei haluaisi omiensa ryhmittyvän tunnustuskuntien alle, vaan Hän haluaa ihmisten elävän uskoaan todeksi sellaisena kuin Raamattu, Jumalan oma ilmoitus, sen meille opettaa.

Vierailija
4/33 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas, Ap! Mene seuroihin Rauhanyhdistykselle tai kuuntele seuroja netistä. Nettiseurat linkistä näet lähetysajat.

Taivaan Isän varjelusta Sinulle!

Vierailija
5/33 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien usko ei ole samanlaista. Usko voi olla ihan ok vaikka siihen sisältyisi paljon epäilyä eikä tunne-elämyksiä. Uskominen on paljolti kunkin persoonan mukaista. Se on verrattavissa rakkauselämään, toiset kokevat valtavia tunteita ja näyttävät myös ulospäin reippaasti mitä kokevat. Toisten rakkaus voi olla aivan yhtä syvää mutta sitä ei hehkuteta ulkopuolisille. Minusta ei ole järkevää odottaa uskoontuloelämystä koska sitä ei kaikille tule. Se voi olla myös kulttuurista riippuvainen asia, tietyissä uskonsuunnissa odotetaan tietynlaista käyttäytymistä ja esim ulkoisia merkkejä kuten kielillä puhumista ja julkista todistamista.
Usko on pohjimmiltaan kuitenkin sisäinen tila ja suunta, lahja ja toisaalta lahjan vastaanottoa. Myös kasvava ja muuttuva tila. Tärkeintä siinä on se että Jumala on läsnä ihmisen elämässä. Ei se ihmisen räpellys ja ulkoiset merkit. Usko on niin yksinkertainen asia että se toimii vaikka olisi heikkolahjainen tai kehitysvammainen. Ajattelevaiselle ja itsekriittiselle ihmiselle voikin olla vaikeampi yksinkertaisesti vain kellua uskossa tekemättä mitään.

Vierailija
6/33 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoile, ja kerro Jeesukselle, että haluat alkaa seurata häntä. Sitten alat lukemaan Raamattua säännöllisesti, alat käymään kirkossa ja muissakin hengellisissä tilaisuuksissa. Joko ihan ev.lut. kirkon järjestämissä tai menet herätysliikkeiden järjestämiin tilaisuuksiin. Netistä löydät paljon tietoa. Yleensä ihminen muutenkin alkaa etsiytymään hengellisen elämän tapahtumiin kun Jumala kutsuu, joten se tapahtuu ihan luonnollisesti. Kyllä Jumala pitää uskomisestasi huolen. Tärkeintä on vain se, että sinä rukoilet ja teet ratkaisun. Yleensä siinä ei koe mitään ihmeellisiä tunteita eli jos et tunne-elämyksiä saa, se on ihan normaalia. Taivaan Isän siunausta!

Vierailija
7/33 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko ja kaikki vastaukset tulee ihan itselläänkin, ehkä ihan yllättäenkin. <3 kun vain haluaa...

Vierailija
8/33 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
9/33 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien ihmisten psykologia ei anna periksi uskoa asioita perusteetta. Kaikki eivät vain ole mieleltään taikauskoisia vaika haluaisivatkin olla. Aika ikävä temppu Jahvelta tehdä osalle ihmisistä tällä tavalla mahdottomaksi "pelastua".

Vierailija
10/33 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko ei ensisijaisesti ole tunne, vaan usko on luottamista Jumalan Raamatussa antamiin lupauksiin. Jumala haluaa, että ihmiset oppisivat tuntemaan Hänet, joten rukoile. Rukouksessa voi avoimesti pyytää, että jos Jumala on olemassa, niin Hän antaisi uskon. Raamatusta suosittelen ensimmäiseksi luettavaksi Johanneksen evankeliumia. Kuitenkin pääasia on Jeesus Kristus ja Hänen ristinkuolemansa ja ylösnousemuksensa.

Vierailija
11/33 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää ratkaisukristillisyyttä. Siinä turva on ihmisen ratkaisussa ja tunteissa, ei Jumalassa. Sellainen usko luhistuu kun tulee kriisi uskossa tai tunteet lopahtavat. Sellaista uskoa on jatkuvasti ruokittava tunteita nostavilla kokouksilla, henksukirjoilla ja elämyksillä. Uskon tulisi olla kuin järjestetty avioliitto, ei rakastumisen huumassa Las Vegas-liitto.

Vierailija
12/33 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:09"]Usko ei ensisijaisesti ole tunne, vaan usko on luottamista Jumalan Raamatussa antamiin lupauksiin. Jumala haluaa, että ihmiset oppisivat tuntemaan Hänet, joten rukoile. Rukouksessa voi avoimesti pyytää, että jos Jumala on olemassa, niin Hän antaisi uskon. Raamatusta suosittelen ensimmäiseksi luettavaksi Johanneksen evankeliumia. Kuitenkin pääasia on Jeesus Kristus ja Hänen ristinkuolemansa ja ylösnousemuksensa.
[/quote]
Ap:lla on jo usko, jos hän rukoilee ja kaipaa Jumalaa. Älkää neuvoko tuollaista uskomisen pinnistämistä. Se on armon irvikuva.

Vierailija
13/33 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:09"]

Usko ei ensisijaisesti ole tunne, vaan usko on luottamista Jumalan Raamatussa antamiin lupauksiin. Jumala haluaa, että ihmiset oppisivat tuntemaan Hänet, joten rukoile. Rukouksessa voi avoimesti pyytää, että jos Jumala on olemassa, niin Hän antaisi uskon. Raamatusta suosittelen ensimmäiseksi luettavaksi Johanneksen evankeliumia. Kuitenkin pääasia on Jeesus Kristus ja Hänen ristinkuolemansa ja ylösnousemuksensa.

[/quote]

Niinkuin aikaisempi tuossa puhui psyykkeestä, niin minäkään en voi uskoa asioihin perusteetta. Puhut sokeasta luottamuksesta. Jos minä opin luottamaan johonkin asiaan, tietämättä ilman perusteita onko se totta vai ei, niin silloinhan minä saatan täällä maan päällä luottaa ihmiseen joka haluaa minulle pahaa, koska olen oppinut luottamaan kyseenalaistamatta johonkin ulkopuoliseen. En halua vaarantaa itseäni sillä tavalla ja jos Jumala olisi rakastava, niin tuskin haluaisi hänkään.

Vierailija
14/33 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko ei ensisijaisesti ole tunne, vaan usko on luottamista Jumalan Raamatussa antamiin lupauksiin.

[/quote]

Tämä on juuri sellainen asia, johon monet eivät pysty, vaikka se kätevää olisikin. Sinun mukaasi juutalaisten ja kristittyjen tuhansia vuosia vanha mytologinen teksti on peräisin kaikkivoivalta jumalolennolta, joka juuri näiden uskontojen pyhinä pitämissä teksteissä ilmoittaa, että ihmisen mieli voi jatkaa olemista kuoleman jälkeen, ja antaa luotettavat ohjeet, miten se olemassaolo jatkuu suotuisissa merkeissä. Todisteena tästä ovat mm. samassa tekstissä kuvattavat ihmeteot.

Tuossa on niin monta täydellisen perusteetonta oletusta, ettei niitä kaikkia viitsi edes listata. Järkevä ihminen ei kerta kaikkiaan voi hyväksyä tuollaista väitettä. -10

Vierailija
15/33 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko on Fazerilla laitosmiehenä, soita keskukseen.

Vierailija
16/33 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:19"]

Usko ei ensisijaisesti ole tunne, vaan usko on luottamista Jumalan Raamatussa antamiin lupauksiin.

[/quote]

Tämä on juuri sellainen asia, johon monet eivät pysty, vaikka se kätevää olisikin. Sinun mukaasi juutalaisten ja kristittyjen tuhansia vuosia vanha mytologinen teksti on peräisin kaikkivoivalta jumalolennolta, joka juuri näiden uskontojen pyhinä pitämissä teksteissä ilmoittaa, että ihmisen mieli voi jatkaa olemista kuoleman jälkeen, ja antaa luotettavat ohjeet, miten se olemassaolo jatkuu suotuisissa merkeissä. Todisteena tästä ovat mm. samassa tekstissä kuvattavat ihmeteot.

Tuossa on niin monta täydellisen perusteetonta oletusta, ettei niitä kaikkia viitsi edes listata. Järkevä ihminen ei kerta kaikkiaan voi hyväksyä tuollaista väitettä. -10

[/quote]

Mikään ei estä sinua rukoilemasta Jumalaa ja kertomasta Hänelle mikä sinulla on uskomisessasi ongelmana. Uskovan tulee suhtautua rukoukseen siten, että menee ja kertoo huolensa Taivaan Isälle ja jättää asian sitten Hänen hoitoonsa. Jumala kyllä antaa jokaiselle anovalle uskon. Etsikää niin te löydätte, kolkuttakaa niin teille avataan, sillä jokainen etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan.

Vierailija
17/33 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, minun uskontoni on islam, ja pyydän sinuakin tutustumaan ennakoluulotomasti. Islam ei ole =kaikki muslimit, eikä todellakaan sitä mitä mediasta annetaan ymmärtää. Itse en hyväksy väkivaltaa ketään kohti, ja sitä islam minua opettaa.
esim, suomeksi
www.islamopas.com

Vierailija
18/33 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:25"]

[/quote]

[/quote]

Mikään ei estä sinua rukoilemasta Jumalaa ja kertomasta Hänelle mikä sinulla on uskomisessasi ongelmana. Uskovan tulee suhtautua rukoukseen siten, että menee ja kertoo huolensa Taivaan Isälle ja jättää asian sitten Hänen hoitoonsa. Jumala kyllä antaa jokaiselle anovalle uskon. Etsikää niin te löydätte, kolkuttakaa niin teille avataan, sillä jokainen etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan.

[/quote]

En tiedä, ajanko nyt trollin miinaan, mutta tuon korulauseretoriikan allahan sinä ehdotat, että pystyisin ryhtymään uskonnolliseksi siten, että ryhtyisin uskonnolliseksi. Jos nimittäin alkaisin nyt vilpittömästi rukoilla uskoa, se tarkoittaisi, että uskoisin rukoilun toimivan tai ainakin jonkin jumalolennon kuuntelevan rukoustani. Ja tässä tapauksessahan uskoisin jo! Melkoista kehäpäätelmää siis tarjoat ratkaisuksi. -10

Vierailija
19/33 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:32"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

En tiedä, ajanko nyt trollin miinaan, mutta tuon korulauseretoriikan allahan sinä ehdotat, että pystyisin ryhtymään uskonnolliseksi siten, että ryhtyisin uskonnolliseksi. Jos nimittäin alkaisin nyt vilpittömästi rukoilla uskoa, se tarkoittaisi, että uskoisin rukoilun toimivan tai ainakin jonkin jumalolennon kuuntelevan rukoustani. Ja tässä tapauksessahan uskoisin jo! Melkoista kehäpäätelmää siis tarjoat ratkaisuksi. -10

[/quote]

Voit rukoilla Jumalaa ja kertoa, ettet osaa etkä pysty uskomaan Häneen mutta jos Hän on olemassa niin Hän kuitenkin antaisi sinullekin uskon lahjan. Koska Jumala todella on oikeasti olemassa ja on käskenyt uskovaisia viemään evankeliumia eteenpäin kaikille ihmisille, sellaisille kuin sinäkin niin Hänelle ei ole mahdotonta antaa sinullekin uskoa vaikket itse käsitä miten voisit tuosta noin vaan äkkiä alkakin uskoa. Ratkaisu on sinun. Haluatko ottaa Jeesuksen vastaan omana Vapahtajanasi? Jos haluat, niin rukoile Häntä.

Vierailija
20/33 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:45"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:32"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Voit rukoilla Jumalaa ja kertoa, ettet osaa etkä pysty uskomaan Häneen mutta jos Hän on olemassa niin Hän kuitenkin antaisi sinullekin uskon lahjan. Koska Jumala todella on oikeasti olemassa ja on käskenyt uskovaisia viemään evankeliumia eteenpäin kaikille ihmisille, sellaisille kuin sinäkin niin Hänelle ei ole mahdotonta antaa sinullekin uskoa vaikket itse käsitä miten voisit tuosta noin vaan äkkiä alkakin uskoa. Ratkaisu on sinun. Haluatko ottaa Jeesuksen vastaan omana Vapahtajanasi? Jos haluat, niin rukoile Häntä.

[/quote]

Kysehän ei ollut nyt siitä, että haluaisin "ottaa Jeesuksen vastaan vapahtajanani" vaan siitä, miten ylipäätään voisin vastoin kaikkea järkeä ja kriittistä ajattelua vakuuttua siitä, että tällainen kristinuskon jumalolento on ylipäätään olemassa. Tämä ei minun nähdäkseni ole mahdollista rukoilemalla, sillä vilpitön rukoilu edellyttää sitä, että uskoo jo jonkin jumalolennon kuuntelevan rukousta. Jos rukoilee vilpittömästi, uskoo jo jumalan olemassaoloon.

Korjaa toki, jos olen väärässä. -10

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä