Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

bmi 14 ja raskaanaa. Muita todella alipainoisia raskaana olevia?

Vierailija
12.12.2014 |

E-pillerit vei loputkin kilot ja 166cm/45kg muuttui juuri ja juuri 41kiloksi. Kaiken sen lisäksi tulin raskaaksi. Onneksi sentään positiivisen testin jälkeen lopetin pillerit ja parissa viikossa sain sentään 2kg takaisin. Neuvolassa ihmeteltiin että miten edes olen tullut raskaaksi tuolla painolla?! Nyt sitten kärsin pahoinvoinnista ja syöminen tuntuu mahdottomalta vaikka kuinka haluaisin. Paino ei sentään ole tippunut. Eikä todellakaan haittaa vaikka raskausaikana painoa tulisi todella paljon, saisi vähän jäädäkkin :)
Mitenkäs muilla todella laihoilla ja alipainoisilla? Onko raskaus jättänyt kiloja? Vai onko vasta iän myötä tullut?
T.21v ,2 raskautta/ei lapsia.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/8 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisitkö juomaan apteekin lisäravintojuomia? Yhdessä reilun desin pakkauksessa on pienen aterian verran kaloreita ja periaatteessa kaikki mitä ihminen tarvitsee. Esim Nutridrink. Näitä vois olla ainakin varalla jääkaapissa. Vauva nimittäin ottaa kasvaessaan sinusta irti mitä tarvitsee ja se voi näkyä esim luuston haurastumisena. Olet jo nyt muutenkin isossa osteoporoosiriskissä. Myös riski ennenaikaiselle synnytykselke on suurempi. Pyydä lähete ravitsemusterapeutille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui mikä paino sulla! Itse olen laihtunut alkuraskauden pahoinvoinnissa 6kg, mutta onneksi normaalipainossa ollaan edelleen. Sun kannattaa olla tosi huolellinen syömisen suhteen nyt ja syödä kaikkea vaikka ei mielikään tekisi. Vauvahan kyllä ottaa tarvitsevansa, mutta mitä suhun enää jää?

Vierailija
4/8 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuuko seksi niin laihana?

Vierailija
5/8 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ihme,että olet tullut raskaaksi! Itse en ole todella alipainoinen, vaan normaalipainoinen (bmi 22 ennen raskautta).Raskauden jälkeen paino tippunut 7kg alle lähtöpainon, osittain varmasti imetyksestä johtuen, mutta paino jatkanut laskuaan vaikka imetys loppunut. Pyydä neuvolasta neuvoja ja niinkuin joku ylempänä mainitsi, hakeudu ravitsemusterapeutille. Noin merkittävä alipaino on vaaraksi myös sinulle, ei pelkästään sikiölle.

Vierailija
6/8 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut laiha ja se on perinnöllistä. Luut ei kuitenkaan näy että anorektiseltä en koskaan ole näyttänyt. 45kg on aina ollut se raja syömällä en ole lihonut vaikka olen syönyt ihan ravitsemuaterapeuttien mukaan ja enemmänkin.
Tosiaan olen ihan terve ollut aina ja pillerit vei painon, nyt kuitenkin heti parempi kun niitä ei käytä, mutta tämä pahoinvointi vain huolestuttaa. Ja tuo ravintolisä vai mikä olikaan ei kuulosta yhtään huonommalta idealta. Olen valmis yrittämään kaikenlaista jotta painoa tulee ja oman terveyden lisäksi takaan lapseni terveyden.
-
Seksi ei satu eikä laihuus rajoita mitenkään elämääni, mutta mielummin painaisin väh.50kg :)
Ap

Vierailija
7/8 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen ollut töissä vanhainkodissa, missä monella vanhuksella on sama ongelma - alipaino, ruoka ei maistu. Se on huono homma, koska kun energiaa tarvitaan (varsinkin nyt sun tilanteessa), niin elimistö helposti alkaa käyttämään lihaksia energianlähteenä. Vanhuksille mm. tehtiin "voimajuomaa" (täysmaitoa + kaakaota + jotain hedelmäsosetta joukkoon), jogurttiin sekoitettiin lusikallinen öljyä (ei maistu siellä jogurtin seassa) yms. Rasvassa on suuri energiatiheys, joten yritä lisäillä sitä ruokaan. Kasvisöljyä tietysti mieluummin kuin kovaa rasvaa, se on vauvasi hermoston kehitykselle parempi. Mutta ei sun tapauksessa varmasti tarvitse eläinrasvoja alkaa kokonaan välttelemään. Noi apteekin ravintolisäjuomat on varmasti hyvä juttu myös.

Vierailija
8/8 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä :) Tämä on todellakin vaihtelevaa koska eilen oli niin huono olo että pystyin syömään vain 2 lämmintä ateriaa ja 3x pienen välipalan, tänään on ruoka maistunut paremmin. Normaalisti syön 3 tai 4 lämmintä ateriaa (en mittaile ruokia mutta annoskoko n.400-600g riippuen lihan määrästä), ja välipaloja syön 2h välein, en tietenkään yöllä ellen herää muuten vain. Normaalisti siis kyllä syön. Pahoinvointi vaan on välillä niin kamala että syöminen on mahdotonta. Sen tietää jokainen joka on kokenut raskauspahoinvoinnin jossa saattaa päivä kulua vessassa. Tavallisella painollani (45kg) ei ole mitään tekemistä syömättömyyden kanssa vaan asiaa on tutkittu vuosia ja se johtuu vain geeneistä. Ärsyttävää kun painoa on helpompi hävittää kuin saada. Yhtään ei paino ole onneksi tippunut nyt, päinvastoin, viikossa olinkin saanut jo kilon takaisin ja painankin nyt sentään jo 44kg :) Suunta ylöspäin ja taidan tosiaan kokeilla noita edellä ehdotettuja juttuja koska niistä ei ainakaan haittaa ole :)
Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi