Onko ok, että ok talossa asuvalla perheellisellä miehellä on vuokra yksiö poikien kämppänä?
Eli hänellä on vuokra yksiö jossa pitää poikien iltoja ja ryyppybileitä.
Välillä vetäytyy omiin oloihinsa muuten vain sinne. Kämpän vuokra maksetaan perheen yhteisistä rahoista.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa omituiselle.
Se on tosi tavallista, että ihmisistä kaikki mikä ei mene sen yleisesti hyväksytyn normin mukaisesti ( vaikka olisi ihan laillista), kuulostaa omituiselle .
Mutta toki itsekin jäin miettimään mikä perheen naisen vastaava etuus on.
Tavallista kalliimmat vaatteet, auto, brunssit tyttöjen kanssa, ulkomaanmatkat
Kuulostaa epäilyttävältä ja miehen ajanvietto turhalta ajantappamiselta. Jos olisin vaimo niin en kyllä jaksaisi tuollaista kotonakaan katsella... Meillä kyllä myös perheellisinä on minulla vuokrayksiö paikkakunnalla, jolla opiskelen. Usein kyllä yksi lapsista tai koko perhe yötä täälläkin ja mies ja lapsetkin voisi periaatteessa yllättää milloin vain. Harvoin vietän kuin yhden yön täällä. Miehellä myös vuokrattu työtila, mutta sinne ei kyllä minkäätasoinen ralastaja lähtisi. Kiinteistössä on yksi jaettu vessa ja ihan hirveessä kunnossa. Olen opettanut lapset käymään puskapissalla siellä jos ovat miehen kanssa siellä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ei. Käy sääliksi kerrostalon asukkaita jotka asuvat vakituisesti sielä ja roikottaa kämppää paljon tyhjillään ja vie joltain toiselta asunnon.
Miksi kerrostalon asukkaita pitäisi sääliä siitä, että talossa yksi asunto on paljon tyhjillään?
Vierailija kirjoitti:
Isoin ongelma tossa on se, että mies "pakenee" perhettä sinne ja jättää lapset vaimon niskoille. Toki jos nainen saa käyttää kämpän vuokraa vastaavan rahan ja saman ajan omiin menoihinsa, niin eihän tossa sitten mitään.
Jos lapset on jo isoja että eivät aiheuta vaivaa enää?
Tietysti vaikuttaa hölmöltä että pitää vuokrata kokonainen yksiö, ennemmin ostaisi sen että se olisi sijoitus, nyt rahat menee harakoille?
Mitä on yhteiset rahat? jos mies käy töissä, niin kai ne on hänen rahojaan?
Vierailija kirjoitti:
Jos sillä ois mökki missä ryyppää niin se ois ihan normaalia?
Niinkuin minä teen. Paitsi että mä en kerro että mä ryyppään vaan teen metsä- ym kunnostustöitä siellä.
Jotkut miehet haluaa lähteä erämaahan/mökille kalastamaan (ja ehkä ryyppäämään), jos jollekin se juttu on keskustayksiö niin ei kai siinä. Yleensä tosin tuommoiset omat harrastukset maksetaan omasta pussista, ei perheen yhteisistä. Mutta jos kyseessä olisi molempien vanhempien käytössä oleva yksiö niin sehän ois ihan jees. Mies voi käydä siellä bileryyppäämässä ja nainen tekemässä mitä nyt sitten haluaa, vaikka ihan vaan nukkumassa. Naapurien kannalta tosin ei kuulosta kovin kivalle ajatukselle pitää bileitä kt-yksiössä.
Vierailija kirjoitti:
On ok, jos rouvalla on perheen rahoista maksettava vuokrayksiö Milanossa shoppailureissuja varten.
Taas yritetään nostaa naisia miesten tasolle ja ohi. Miehenkin kämppä taitaa olla suomessa...
Katsokaapa norjalainen sarja Exit🙄 siinä kuvataan aika suoraan mitä tuollaisessa miesluolassa harrastetaan. Kotona voi toki kertoa, että kamujen kanssa siellä vähän heitetään tikkaa ja otetaan pari olutta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ei. Käy sääliksi kerrostalon asukkaita jotka asuvat vakituisesti sielä ja roikottaa kämppää paljon tyhjillään ja vie joltain toiselta asunnon.
Miksi kerrostalon asukkaita pitäisi sääliä siitä, että talossa yksi asunto on paljon tyhjillään?
Joo lähinnä pitää sääliä jos ryyppääminen on kovin usein äänekästä - ryypätäkin kun voi "sivistyneesti" ilman että täytyy viereisille kavereille huutaa ja/tai huudattaa stereoista ukkometsoa/supernaisia.
Ap:n esimerkissä oleellisin tieto on se missä suhteessa "perheen rahoja" kerrytetään.
Se joka tuo enemmän, voi mielestäni myös käyttää enemmän.
Parempi olisi toki että yhteiselle taloustilille molemmat maksavat 50/50 ja lopuilla tekee kumpikin mitä lystää.
Vierailija kirjoitti:
Panee siellä parikymppisiä instabeibejä keskellä päivää.
Tuskin ap:n mies mikään tosi komea tai rikas on. Luultavasti keski-ikäinen lihava mies, jolle maistuu alkoholi, miksi nämä parikymppiset instabeibet haluaisivat panna häntä?
Kenelle ok? Minulle, tuntemattomalle ihmiselle, on ok. Kerrostaloasunnon naapureillekin on varmasti ok kunhan ilta- ja yöaikaan bileet pysyvät ääniltään aisoissa. Puolisolle on tai ei ole - riippuu varmasti puolisosta ja pariskunnan rahavaroista. Aloittajalle - no onko? Onko ap puoliso, muuten läheinen vai ihan vaan utelias sivustaseuraaja?
Perinteisempi ratkaisu kai harrasteautotalli, mökki tai "firman" toimisto.
Kai siinä menisi yksiökin yhtä hyvin. Mistä nyt kukakin tykkää.
Jos mies muuttaisi yksiön titteliksi bilekämpän sijaan työhuone, niin oliaiko ap:lle helpompi sulattaa?
Naimistahan varten tuollaiset yksiöt ovat. Mikäs siinä, jos sen hyväksyy.
Jos kerran isotkin pojat saa käyttää tehosekoitinta Corvetten V8 moottorilla, kai me vähän nuoremmatkin saadaan, jooko, pliis?
Onko se vaimolle ok? Ehkäpä se on ainut keneltä pitäisi kysyä.Saako se vaimo omaa aikaa?Ja kuka tuon yhteisen tilin täyttää?
Kertoo siitä, että mies ei halua perhettä eikä suhdetta. Jos haluaa elämästään pakoon jonnekin niin se on väärä elämä mitä elää.
Jos sillä ois mökki missä ryyppää niin se ois ihan normaalia?