Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolmilapsiset: räjähtikö kotityön määrä kolmannen synnyttyä?

Vierailija
11.12.2014 |

Ihmettelen yhä, miten tuntuu, kuin kotityön määrä olisi vähintään kaksinkertaistunut, kun muutuimme 2-lapsisesta 3-lapsiseksi perheeksi. Pikkuvauva-ajan nyt ymmärtää, että silloin työn määrä on valtava ja väsymys suurta, mutta nyt lapsen ollessa lähes vuoden, tilanne ei helpota. Mistä saatte aikaa kotitöille? Ravaan koko ajan jossain kaupassa, vien lapsia lääkäriin jne. Hyvä, että ehtii kotona pysähtyä. Aika valuu koko ajan jonnekin, vaikka teen tukka putkella. Olen tällä hetkellä kotiäiti. Ja olen mielestäni nopea tekemään hommia, pakko olla. Pienin sotkee, jos yritän siivota tai pyykätä, joten kaikki päiväuniajat joko olen kauppareissuilla (jolloin nuorin nukkuu vaunuissa) tai teen kotihommia. Koskaan ei ehdi olla omaa aikaa tai lepoa. Otan vinkkejä vastaan, miten helpottaa/organisoida päivää.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reps. .:D amme, punkka ja pulkka

Vierailija
22/28 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 23:50"]-Varaa aika tärkeille asioille ensimmäisenä. Jos haluat leipoa j ase on tärkeää, niin tee se! 

-Päätä, että teet jotain asioita vain pari kertaa viikossa: 2 isoa kauppareissua viikossa. Imurointi kerran viikossa, isompi siivous joka toinen viikko. Lakanoiden vaihto kerran 3. viikkossa. Loppuaika ollaan liassa tai syödään puuroa.

-Tee ruokaa isompi satsi kerrallaan. Samaa ruokaa voi syödä ekaksi illallisella ja seuraavana päivänä lounaaksi.

-Riisu lasten kuraiset ulkovaatteet kylpyammeesssa eteisessä, niin hiekka ei leviä.

-Hanki keittiöön rikkalapio, harja ja rätti, matto pois. Ruokailun jälkeen sotkut saa nopeasti siivottua pois.

-Pese lasten kädet heti syönnin jälkeen, niin tahmajäljet eivät leviä.
[/quote]Just näin! Toimii ainakin meillä :) Ja auto! Se helpottaa kummasti ajan käyttöä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 01:17"]Reps. .:D amme, punkka ja pulkka
[/quote]
Sulla ei taida olla lapsia?

Vierailija
24/28 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ei meillä ammetta ole eteisessä vaan sellainen "kurasuihku".

-15

Vierailija
25/28 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkirumba räjähti mielestäni toisen lapsen tullessa. Ensimmäinen lapsi ei vielä muuttanut silloista tapaani pestä pyykkiä muutaman koneellisen viikonloppuisin. Tein näin siksi, että halusin ettei pyykinkuivausteline ole koko ajan esillä. Kun toinen lapsi tuli, niin pyykkiä on vaan niin paljon että harva se päivä joutuu pesemään pyykkiä ja nyt se teline sitten koristaa meidän kotia koko ajan :D

Vierailija
26/28 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkka, amme, vanna... Pohjoisessa ainakin nämä tarkoittaa samaa?

Vierailija
27/28 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 01:25"]Punkka, amme, vanna... Pohjoisessa ainakin nämä tarkoittaa samaa?
[/quote]
Meillä punkka tarkoittaa sänkyä. Siksi vähän ihmettelinkin, sori.

Vierailija
28/28 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 00:26"]

Mun mielestä räjähti toisen kohdalla. Meillä lasten ikäerot 3 ja 2 v. Saatan tietysti muistaa väärin, kuopus on jo yhdeksän. Saatiin kyllä miehen kanssa jaettua kotityöt aika sujuvasti silloinkin kun lapset oli 0-, 2- ja 5-vuotiaita. Mutta en mä silti halua sitä uudestaan kokea! :D

[/quote]

Huh. Minä en halua kokea tuollaista koskaan.

Kiitos taas ehkäisykasvatuksesta, mammat.