Saako melatoniinin halvemmalla jos saa lääkäriltä reseptin?
Tähän asti olen ostanut sitä reseptittä ja nyt aloin miettiä että tulisiko halvemmaksi pyytää resepti. Vai onko mitään hyötyä kun syö vain pientä 1-2mg annosta?
Kommentit (19)
Lääkärini kirjoittaa vahvempaa kuin mitä saa apteekista.Hintaa en tiedä kun ole vielä hakenut.
Halvimmalla saat kun tilaat ulkomailta. Itse tilaan Briteistä 3 mg ja maksaa ehkä puolet täkäläisen apteekin hinnoista.
Ei saa tilata ulkomailta reseptilääkkeitä, ei ole kiva selitellä jos jää tulliin.
Reseptillä 100kpl 3mg tabletteja maksaa muistaakseni n. parikymppiä.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:58"]
Halvimmalla saat kun tilaat ulkomailta. Itse tilaan Briteistä 3 mg ja maksaa ehkä puolet täkäläisen apteekin hinnoista.
[/quote]
en halua lääkeainerikostuomiota ja sakkoja. Suomeen saa tilata vain 1mg melatoniinia ulkomailta. Tuon yli meneviin pitää olla resepti. Tulis turhan kalliista melatoniinia. Ap
No ei ne tullissa ole kiinnostuneita jostain pienistä eu:n sisältä tilatuista paketeista. Luontaistuotepuljusta tilaan milloin mitäkin. Muutenkin tilaan todella paljon tavaraa eu:sta, koskaan ei ole jäänyt tulliin. Viimeksi tilasin imeskeltäviä, hyvänmakuisia melatoniineja ison purkin kympillä, samalla kun tilaa vähän muutakin ei tarvitse maksaa edes postimaksuja. Tosin tavaraa voi kohtuullisen määrän tilata mistä päin maailmaa tahansa, eikä jää tulliin, kun tietää kikat.
Reseptillä halvempaa ja saa kela korvauksen. Plus että lääkäri voi tarvittaessa kirjoittaa vahvempaa melatoniinia.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:59"]
Ei saa tilata ulkomailta reseptilääkkeitä, ei ole kiva selitellä jos jää tulliin. Reseptillä 100kpl 3mg tabletteja maksaa muistaakseni n. parikymppiä.
[/quote]
Eli saman kuin nyt ostan 100 kpl 1mg ilman reseptiä. Toi vahvempi vaan riittäisi paljon kauemmin kun tarvis ottaa vain puolikas. Ap
Eikö muka melatoniinia saa tilata? Mä oon luullut, että omaan käyttöön saa tilata. Oon minäkin tilannut melatoniinita ja monia muita tuotteita, joita ei täältä takapajulasta saa. No, onneks ei oo jääny tulliin mullakaan ja tilaan vastakin.
Jaa, enpä minäkään ole tiennyt, ettei melatoniinia saa ulkomailta hankkia. Minäkin olen tilannut EU:n alueelta monta kertaa. Kyllä täällä on hulluja säädöksiä!
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 23:07"]
Eikö muka melatoniinia saa tilata? Mä oon luullut, että omaan käyttöön saa tilata. Oon minäkin tilannut melatoniinita ja monia muita tuotteita, joita ei täältä takapajulasta saa. No, onneks ei oo jääny tulliin mullakaan ja tilaan vastakin.
[/quote]
Ei saa kuin tuota 1mg mitä saa ilman reseptiä. Vahvemmat on reseptilääkkeitä ja kohtelu sen mukaista. Niin ja tuomio jos jää tullin haaviin. Ja on niitä tuomioitakin jaeltu eli voi ne tulliin haaviin jäädä jos huono tuuri käy.
Miten täällä voi olla tämmösiä outoja omia lakeja? Kyllä tämmösissä asioissa pitäis olla eu:ssa yhtenäinen linja. Täällä vaan osataan nyhtää rahat pois ja hommata lisää töitä lekureille, saahan siinä jonoja ihmetellä sitten, kun näin turhan asian takia pitää lekurille mennä! Onneksi sentään kuulutaan eu:hun, on jotain toivoa, että täälläkin asiat edistyis.
Kyllä saa! Annoksesi on liian pieni ja tulee kalliiksikin. Itse olen saanut hyvän avun, kun lääkäri kirjoitti reseptin vahvemmasta noin vuosi sitten. En uskalla tilata mitään lääkkeitä tai sen tapaisiakaan ulkomailta.
Sitä paitsi tarvitsen ulkomaan matkojani varten reseptin lääkkeistäni. Vielä tähän mennessä sitä ei ole tarvinnut näyttää. Eivät ole epäilleet huumehörhöksi! :D
Muakin kiinnostaa, monet purkit olen melatoniiniakin tilannut Saksasta, puoli-ilmaisia Suomeen verrattuna. Minkäslaisia tuomioita tästä on jaettu? Tietää varautua, on meinaan justiin tilaus sisässä ;)
Tuodaan aina ulkomailta satsit tuhtia melatoniinia. Mennessä mukana suomalainen 1 mg purkki ja täytetään se sitten vahvemmalla tavaralla. Kaikkia suomalaisia kakkasäädöksiä on helppo kiertää. Homma onnistuu myös tilaamalla, kun tietää miten toimia. Mutta kukin tekee tietysti niinkuin helpommaksi näkee.
No voi sieltä netistä tilata vahvempaakin jos on voimassa oleva resepti esittää tulliviranomaiselle. Muuten saa olla enintään 1mg vahvuista.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 23:05"]Reseptillä halvempaa ja saa kela korvauksen. Plus että lääkäri voi tarvittaessa kirjoittaa vahvempaa melatoniinia.
[/quote]
Ei saa KELA~korvausta, ei ole koskaan saanut. Viimeksi today hain 3 mg:n tabl. kaksi sadan kappaleen purkkia.
No, kertokaa nyt millaisia tuomioita on jaettu? Onko minkä verran sakkoja ja entä jos ei pysty maksamaan, vankilaanko sitten? Ois varmaan lehteen hyvä otsikko: "Perheenäiti tilasi Englannista 3 mg melatoniinia ja jäi kiinni tullissa: kuukausi vankeutta". No, tiedätte, se olen sitten minä, av-mamma, kun iltsikka noin otsikoi :D
Miks vaan 1 mg saa tilata? Ostin ihan vasta eräästä marketista 1,5 mg melatoniinia? Oliko se huijausta?
Reseptillä halvempaa.