Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Duunareiden alemmuudentunne akateemisia kohtaan.

Vierailija
11.12.2014 |

Harvemmin kuulee akateemisen haukkuvan duunaria, vaikka moni duunari niin väittää. Oman käsitykseni mukaan se on kummunnut alemmuudentunteesta. Miksi alemmuudentunne? Kaikkia tarvitaan, niin akateemista kuin amistakin.

Nyt keskustelua aiheesta.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa väittää vastaankin. :) AP

Vierailija
2/20 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, jostain alemmuudesta se kumpuaa, opiskeluaikaankin jos kieltäytyi humalaisen duunarin tanssiinkutsusta, sai äkkiä kuulla lukeneensa liikaa. Vähätellään ja korostetaan, että akateemiset ei osaa mitään käytännön asioita, ja ovat typeriä ja epäempaattisia ja elämänkoulua käymättömiä taikinaposkia. Sillai kai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia tästä aiheesta pitää jatkuvasti tehdä keskusteluja? Näuitä on kokoajan ja aina se menee tappeluksi.

Vierailija
4/20 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:11"]

Minkä takia tästä aiheesta pitää jatkuvasti tehdä keskusteluja? Näuitä on kokoajan ja aina se menee tappeluksi.

[/quote]

Mielenkiintoinen aihe

Vierailija
5/20 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta "duunari" ystävää ap:lla on?

Vierailija
6/20 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänkokemus on kirjaviisautta parempaa, kypsykää siihen akateemiset. No joo olen minäkin lukenut sen verran, että tiedän näiden yhdistelmän olevan paras.

Vierailija
7/20 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pärjäät omillasi niin on yks hailee mikä todistus on plakkarissa. Vaikka tunnen olevani duunari, en tunne kateutta akateemisia kohtaan. Miksi olisin?

Olen saanut elämässäni kaikki ne asiat, jotka olen halunnutkin.

Tietenkin joku varakkaampi voi katsoa päältä ja ajatella, että kyllä tuoltakin puuttuu kaikkea. 

Pääasia on, että olen onnellinen ja tyytyväinen elämääni. Kliseisesti: Ei se minulta ole pois, jos joku muu on maisteri. Onneksi olkoon vaan ja kaikkea hyvää Hänellekkin!

Vierailija
8/20 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkielämässä en ole tuollaiseen törmännyt. Täällä av:lla kyllä ja täällä se menee aina niin, että akateemiset haukkuu duunareita.

Vierailija
9/20 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin pitäisi olla jotain alemmudentunnetta? Meidän huushollissa mies on fyysikko (FM). Minä olen työläisnainen (siivooja) äiti ja vaimo. Tyttäremme väitteli juuri tohtoriksi.

Nyt mieheni kanssa jo kahden lasten lennettyä pesästä. Olemme hyvin onnellinen pariskunta, emmekä vielä tähän mennessä ole kertaakaan haukkuneet toisiamme! Keskinäinen kunnioitus pelaa ja rakkaus roihuaa!:)

Vierailija
10/20 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaista haukkumista ole havainnut, mutta aika tuttuja on kommentit "peruskoulu ja ministerin tulot hehehe mites sulla".

Hyvin ansaitseville duunareille tuntuu olevan ansiotason korostaminen hyvin tärkeää. Vastaavaan tosin törmää akateemisissa naisissakin. Kaikkein hillityimpiä ja matalprofiilisimpia ovat akateemiset miehet. 

Vierailija
11/20 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin duunareiden olemuksesta huokuu ylimielisyys akateemisia kohtaan. En ole ikinä nähnyt että siivooja suhtautuisi vähättelevästi talouspäällikköön.

Vierailija
12/20 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:53"]

En varsinaista haukkumista ole havainnut, mutta aika tuttuja on kommentit "peruskoulu ja ministerin tulot hehehe mites sulla".

Hyvin ansaitseville duunareille tuntuu olevan ansiotason korostaminen hyvin tärkeää. Vastaavaan tosin törmää akateemisissa naisissakin. Kaikkein hillityimpiä ja matalprofiilisimpia ovat akateemiset miehet. 

[/quote]

mä en ole koskaan kuullut duunarin leveileväni tuloillaan niinkuin akateeminen joka vauvapalstalla kertoo omaisuuden arvon, pankkitilinsaldon, omakotitalonsa pinta-alan vaikkei edes kysytä:))) 

Vierailija
13/20 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti olen miettinyt, että onko duunareiden kotona sitten lietsottu "herravihaa" ja korostetusti tuotu esiin yhteiskuntaluokkien eroja. Tai vaihtoehtoisesti hävetty omaa kouluttamattomuuttaan.

Mä vartuin ns. akateemisessa perheessä, mutta ei meillä koskaan puhuttu maistereista ja duunareista. Ikinä en kuullut esimerkiksi tohtoriksi väitelleen isäni suusta poikkipuoleista sanaa kenestäkään alemmin koulutetusta ihmisestä. Kukaan ei ollut hänelle koskaan narri tai herra. Koko lapsuuden ja nuoruuden elin ihan onnellisen tietämättömänä luokkajaosta.

Minulle tämä maailma aukeni vasta oikeastaan yliopistossa, jossa duunaritaustaiset opiskelukaverit tuntuivat kovasti häpeävän perhetaustaansa.

Vierailija
14/20 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:21"]

Arkielämässä en ole tuollaiseen törmännyt. Täällä av:lla kyllä ja täällä se menee aina niin, että akateemiset haukkuu duunareita.

[/quote]

Vuosien kokemuksen mukaan kylläkin on näin:

- maalaiset vinoilee hellsinkiläisille puheesta, autoilutaidoista, talven yllättämäksi tulemisesta, kalliista asumisesta, milloin mistäkin

- laihat ruikuttaa, miten HEITÄ haukutaan, etenkin läskit kuulemma koko ajan irvailevat

- kotimammat v-uilee työäideille

- kouluttamattomien mielestä akateemiset on turhaa porukkaa

- duunarin mielestä akateemiset on vielä turhempaa porukkaa

Vierailija
15/20 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen duunariperheestä, tarkemmin yrittäjäperheestä, eikä meillä lietsottu herravihaa. Ehkä juuri sen takia en itsekään sitä koe, eikä minulla ole tarvetta vähätellä tai haukkua ketään tämän koulutuksen tai sen puutteen takia. Olen itse merkonomi, mieheni käsityöläinen.

Vierailija
16/20 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalissa elämässä asia ei mene noin kuin ap väittää. Mutta täällä jauhetaan tätä samaa edestakaisin. Olisiko kuitenkin huono itsetunto kun näitä aloituksia pitää tehtailla:)?

Mun mies tienaa paremmin kuin minä, ja minä olen akateeminen, mies duunari:).

Onko näillä asioilla todellakin näin paljon merkitystä? Eikö ole hyvä että ihminen tekee työnsä, maksaa veronsa ja elää lainkuuliaista elämää vahingoittamatta ketään? Kasvattaa perheensä, käyttää rahansa Suomessa palveluihin näin tukemalla pk- yrityksiä??

Te olette kyllä erikoista jengiä täällä.

Vierailija
17/20 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks mä tuntisin alemmuuden tuntoa? Mulle työ on tasan elannon takaamisen vuoksi, kun taas akateeminen on kiinnostunut tekemään uraa ja tutkimaan asioita, pohtimaan pidemmälle ja ottamaan töitä kotiinkin. Mulla on erilaiset arvot elämässä :)

Vierailija
18/20 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minulla on mies maisteri ja tytär tohtori. Itse jätin lukion ja avioiduin tämän tulevan maisterin kanssa ollessani 18v. Meillä pelittää niin, ettei mieheni tarvitse siivota, eikä minun laatia tietokoneohjelmia. Sängyssä myös hyvä yhdistelmä on duunarinainen ja akateeminen mies!

Vierailija
19/20 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun olen tavannut jonkun akateemisen ne on vaikuttanu todella koppavilta (aina = muutaman kerran :D ). Siitä ehkä johtuu ikävä käsitys heitä kohtaan. En tunne alemmuutta.

Vierailija
20/20 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen akateemisen perheen duunarijälkeläinen, eikä omat valintani ole koskaan olleet mitenkään korostuneet puheissa, saati olleet arvostelun kohteena perhepiirissä.
Sen olen kyllä pannut merkille, että duunariperheestä lähteneet akateemiset ovat lähes poikkeuksetta herkästi arvostelemassa muiden valintoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme