Kuukautiset töissä
Varmaan tyhmä kysymys, mutta miten ihmeessä te muut naiset hoidatte kuukautissuojien vaihtamisen töissä? Olen ollut monessa työpaikassa enkä ikinä ole huomannut, että kukaan työkaveri olisi hiipinyt laukun kanssa vessaan tai muuta epäilyttävää. Taskussako te kuljetatte vaihtosuojia? Vai ettekö vain vaihda ollenkaan työaikana vai mitä hittoa? Eivät kai kaikki voi mitään kuukuppiakaan käyttää.
Taidan sitten olla ainut, jolle tämä on ongelma. Luonnollinen asia toki, mutta ei sitä omaa menstruoimistaan haluaisi koko maailmalle kuuluttaa. Olisi kiva hoitaa asiat suht huomaamattomasti. Miten te muut oikein teette sen?
Kommentit (25)
Käyttäkää vyölaukkua päivittäin. Ei tarvita taskuja eikä kukaan arvaa milloin teillä on kuukautiset.
Laitan aamulla tissiliivin kuppiin vaihtovermeet. Toisessa kupissa pidän kännykkää. Helppoa ja huomaamatonta.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 15:56"]
Käyttäkää vyölaukkua päivittäin. Ei tarvita taskuja eikä kukaan arvaa milloin teillä on kuukautiset.
[/quote]
En kyllä kehtaa, kun se näyttää niin typerältä ja tanttamaiselta. En koskaan ole nähnyt vyölaukkua yhdelläkään alle nelikymppisellä.
Työskentelen yksin kaupassa, joten ei tarvitse miettiä koko asiaa :)
Tunnistan ongelman. Yhdistetään vielä valkoiset työhousut ja erittäin runsaat kuukautiset niin homma hanskassa! :D
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 17:27"]
[/quote]
Siis WTF?? Eikö sulla ole asiakkaita?
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 17:27"]
[/quote]
[/quote]Miten ne asiakkaat liittyy kuukautisiin ja vessassa käyntiin?
Minä huudan aina kovalla äänellä vessaan lähtiessä, että 'meen nyt vaihtaan tamppoonin'!
En ymmärrä, että miten joku saa tästäkin tehtyä ongelman...
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 17:27"]
[/quote]
[/quote]Miten ne asiakkaat liittyy kuukautisiin ja vessassa käyntiin?
[/quote]
Miten voit mennä työpäivän aikana vessaan, jos olet yksin ja paikalla asiakkaita? Eli ei asiakkaita.
Meillä työpaikan huussissa on tamponi paketti. Liekö jonkun omat vai tarjoaako työnantaja.
Laukku on lattialla. Kumarrun laukkuun päin, otan tamponin laukusta ja työnnän hihaan piiloon. Sitten vessaan ;-)
Mulla sattuu olemasn ihan oma wc työhuoneen yhteydessä. Mutta taskussa on silti usein vaihtovara, kun kuljen päivän aikana pitkin poikintehdasta.
Mulla on sellainen pieni Longchampin pussukka missä kuljetan siteitä ja tamponeja. En ole sitä mitenkään piilotellut, mutta varmaan moni luulee meikkipussiksi.
Otan työvaatteiden taskuun yhden tamponin jonka vaihdan työpäivän puolessa välissä.
Kuukuppi. Ei tarvetta tyhjentää työpäivän aikana.
Ihan taskussa tai kun on lounaalle lähdössä niin silloin on laukku mukana kun kipaisen vielä vessassa
No en kyllä ole osannut tästä, jokaisen naisen elämään kuuluvasta, kuukausittain toistuvasta asiasta mitään ongelmaa itselleni. Kuukautissuojat kulkevat wc-tiloihin erittäin näppärästi ihan kädessä kuljettamalla. Joskus saatan sujauttaa taskuunkin, mutta en erityisemmin yritä kätkeä mitään, saati hiippailla mihinkään :)
Olen jopa niin hurja, että ihan avoimesti sanon kollegoille, naisille kuin miehillekin, "kärsiväni" ko. hetkellä tästä vaivasta. Kun tuskailee kramppaavan mahan kanssa, niin työ ei aina suju silloin täysin mutkattomasti - olen tällöin kokenut helpoimmaksi sanoa, että nyt on niin kipeä maha, ettei pysty täysillä keskittymään. Kukaan ei ole jäänyt järkyttyneenä katsomaan :D
Meillä on vessan eteisessä lokerikko, jokaiselle työläiselle oma luukku. Omassani on minulla sellainen matkapesupussi, jossa on sisällä dödö, harja, laastareita, särkylääkkeitä ja siteitä. Siitä sitten nappaan siteet mennessäni pöntölle.
Laukusta otan ja laitan taskuun ennen kun menen vessaan. Ihan sama huomaako joku. Ekoina päivinä juoksen varmaan 1-2 tunnin välein vessassa. Se on mulle usein. Normaalisti 1-2 kertaa työpäivän aikana. Tästäkin varmaan arvaavat. Ihan sama.
Minulla on ongelmana lähinnä se, ettei mistään vaatteista löydy kunnon taskuja. Paidoissa harvemmin on minkäänlaisia taskuja, ja farkkujen taskut ovat aina niin tiukat, ettei niihin mahdu oikein mitään. Vaihtoside nyt ehkä menisi, mutta siteitä en käytä. Tamponi tekee jo aika tiukkaa, ei oikein tahdo mahtua.