IS: 4 000 000 suomalaista ei ole ladannut koronapassia. Miten käy yöelämän?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008332124.html
Veikkaisin että koronapassia vaativissa baareissa on hiljaista.
Virossa baarit mainostavat näkyvästi passivapaata sisäänpääsyä.
Kommentit (146)
Ei väliä, rokotukset on ok, ei mitään kiinnostavaa tarjontaa. 0:00 0000å0å0000000000
Miten käy yöelämän näillä alueilla joilla koronapassia tarvittaisiin ilman passia? Tarjoilu loppuu klo 24 ja jengi pihalle tuntia myöhemmin. Puolet ravintolapaikoista saa lisäksi olla vain käytössä. Tai vaihtoehtona koronapassi ja yökerho auki normaalisti. Itse jos olisin vielä nuorempi niin haluaisin jatkaa juhlia yökerhossa aamun tunneille asti enkä mennä jonkun kotibileisiin aina vain kuten viimeiset pari vuotta joutuneet jo tekemään. Riippuu toki lopulta aivan omistajista kumman katsovat taloudellisesti kannattavammaksi.
Fiksummat ei vielä baareihin mene. Ellun kanat ovat painuneet ekana ja kärvistelee nyt koronassa. Kyllä se tästä pikkuhiljaa tasaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Itse kahdesti rokotettuna lähden paljon todennäköisemmin baariin, jonka muidenkin asiakkaiden tiedän olevan täysin rokotettuja, kuin johonkin terveyspiittaamattomien kokousajoon.
No se on laitonta siellä ovella kysellä niitä terveystietoja.
Vierailija kirjoitti:
Itse kahdesti rokotettuna lähden paljon todennäköisemmin baariin, jonka muidenkin asiakkaiden tiedän olevan täysin rokotettuja, kuin johonkin terveyspiittaamattomien kokousajoon.
Näinhän se korona leviää vaikka kansan enemistö on saanut rokotteet, rokotetut tartuttavat toisiaan jotka silti kuvittelevat rokotteen pelastavan maailman.
Ajatteletteko vieläpä että joka päivä sairastuneet ovat VAIN rokottomattomia? Ei ole ihme...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Passin tarkastajan pitää olla viranomainen, jolla on siihen valtuudet.
Tätä ketjua kun lukee, tulee surulliseksi. Selitetään vielä selkokielellä. Korona rokotteen ottaneet ihmiset bilettävät keskenään -> tartuntoja juu, mutta ei samassa määrin kuin olisi ei rokotettujen keskuudessa ja rokotetut sairastavat lievänä -> eivät kuormita terveydenhuoltoa.
Rokottamaton ja rokotettu samassa tilassa -> tartuntoja ja sairaalahoitoa tiedossa. Ja tämä on juuri se asia, jota koitetaan välttää. Kukaan ei usko koronan häviävän, vaan se pitää saada sellaiseksi, että voimme elellä täällä normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua kun lukee, tulee surulliseksi. Selitetään vielä selkokielellä. Korona rokotteen ottaneet ihmiset bilettävät keskenään -> tartuntoja juu, mutta ei samassa määrin kuin olisi ei rokotettujen keskuudessa ja rokotetut sairastavat lievänä -> eivät kuormita terveydenhuoltoa.
Rokottamaton ja rokotettu samassa tilassa -> tartuntoja ja sairaalahoitoa tiedossa. Ja tämä on juuri se asia, jota koitetaan välttää. Kukaan ei usko koronan häviävän, vaan se pitää saada sellaiseksi, että voimme elellä täällä normaalisti.
Sairastua ei saa ja jne...
Onko näistä laskettu pois me jotka ovat vanhoja emmekä käy ravintoloissa.En tarvitse moista koska juon kotona halvemmalla.
Sauli Niinistö on altistunut koronalle juuri. Eikös sillä ole 2 rokotusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokottamaton ja rokotettu samassa tilassa -> tartuntoja ja sairaalahoitoa tiedossa. Ja tämä on juuri se asia, jota koitetaan välttää. Kukaan ei usko koronan häviävän, vaan se pitää saada sellaiseksi, että voimme elellä täällä normaalisti.Sairastua ei saa ja jne...
Sairastua saa, mutta ei vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Voi pyhä yksinkertaisuus!!! Ei rokote suojaa menemästä samaan tilaan jonkun koronapositiivisen kanssa. Vai luuletko, että rokotteen ansiosta tunnistaisit rokottamattoman? Voin kahdesti rokotettuna kertoa, ettei mulla esimerkiksi bussissa tai kaupassa ole aavistustakaan, kenellä on koronatartunta. Joten joo, voin altistua ihan missä vaan, missä on ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi pyhä yksinkertaisuus!!! Ei rokote suojaa menemästä samaan tilaan jonkun koronapositiivisen kanssa. Vai luuletko, että rokotteen ansiosta tunnistaisit rokottamattoman? Voin kahdesti rokotettuna kertoa, ettei mulla esimerkiksi bussissa tai kaupassa ole aavistustakaan, kenellä on koronatartunta. Joten joo, voin altistua ihan missä vaan, missä on ihmisiä.
Äh..siis tunnistaisit tartunnan saaneen?
Ei voisi vähempää kiinnostaa paikat, jotka jotain terveyspassia vaativat. Kuulostaa historiankirjalta, enkä aio osallistua tollaisen historian kirjoittamiseen uudelleen. Yökerhot saa jäädä, kotibileet on aina paljon parempia.
T: se, joka koluaisi kaikki baarit läpi
En menisi muutenkaan baariin. Suomessa koko toi baari systeemi on ihan pilattu kaikilla ikärajoilla sekä vaatimuksilla,
Suomessa ei kannata muutakun istua kotona ja odottaa että kamala valtio kaatuu mahdottomuuteensa. Sitten voisi mennäkkin johonkin.
Vierailija kirjoitti:
On. Ja hän on _altistunut_ koronalle, ei sairastunut koronaan. Ymmärrätkö eron? Hän jäi omaehtoiseen karanteeniin, koska on vastuuntuntoinen ihminen ja tietää, että rokotettukin voi tartuttaa muita ihmisiä, vaikka ei itse sairastuisikaan.
Jos hän olisi saanut tartunnan, karanteeni ei olisi omaehtoinen, vaan hänet määrättäisi karanteeniin.
Tuliko tämä nyt selväksi?
Vierailija kirjoitti:
Saa nähä tuliko siitä nyt mies vailla tulevaisuutta muttei menneisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Passin tarkastajan pitää olla viranomainen, jolla on siihen valtuudet.
Juuri näin, joko terveydenhuoltoviranomainen tai poliisi, muilla ei ole oikeutta tarkastaa terveystietoja!
Tulostin Omakannasta rokotuspassin heti, kun sen voi toisen rokotuksen jälkeen tulostaa. Tosin enpä ole sitä mihinkään tarvinnut, koska en notku baareissa, festareilla tai muuallakaan kansanjoukoissa.
Päättäjät ja viranomaiset eivät seuranneet keväällä 2020 tätä palstaa. Ilman palstaa en minäkään olisi maaliskuussa 2020 tiennyt, että Saksasta saa tilattua alkoholijuomia kotiinkuljetuksella. Jossain ketjussa vain harmittelin, kun pääsiäinen oli tulossa eikä mulla ollut punaviiniä lampaan marinoimiseen eikä koronan vuoksi huvittanut lähteä bussilla Alkoonkaan. Joku ystävällinen kanssapalstailija laittoi mulle silloin pari linkkiä, mistä voin tilata punaviinini. Kiitos hänelle siitä!
Mutta noin muuten...rappioalkoholistit ei taida pahemmin viihtyä yökerhoissa eivätkä ole muutenkaan anniskeluravintoloiden viimeisten tuntien parhaimpia asiakkaita. He menevät juomaan jo paljon aikaisemmin, jotkut jopa heti klo 9, kun ravintolat aukeaa. Ainakin näin näyttäisi olevan vastapäisessä lähiökuppilassa.