Mulle juotettiin lapsena olutta, jotta mut saatiin nukkumaan.
Ja 5-vuotiaana sain juoda ekat kännit. Siitä lahtien viina on maistunut. Tää on ihan tosi.
Kommentit (34)
Ennen sotia lapsille juotettiin morfiinivalmisteita. Niitä määrättiin myös vauvoille.
Oopiumunikosta saatava valmiste oli hyvin yleinen kipulääke ja unilääke koko kansan käytössä. Luonnollisesti oopiumia uutetiin alkoholiin, joten alkoholin määrä oli hyvin pieni itse lääkkeessä.
Noin siis ennen reseptivapaata lääkemaailmaa.
Kuullostaa hurjalta!? Mites alkoholinkäyttö nyt?Onko sinulla omia lapsia ja aioitko jatkaa samaa perinnettä?
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 16:52"]
Kuullostaa hurjalta!? Mites alkoholinkäyttö nyt?Onko sinulla omia lapsia ja aioitko jatkaa samaa perinnettä?
[/quote]
Hallinnassa, mutta maistuu edelleen. Omille lapsille ei tulis mieleenkään antaa alkoholijuomia.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 16:53"]
Miten maksasi voi?
[/quote]
Ei varmaan kovin hyvin.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 16:54"]
Mistä kuulit?
[/quote]
Muistan ja olen kuullut. 2.v alkaen annettu saunaan oma olutpullo ja "pyörryin" sen jälkeen ja kannettiin nukkumaan. 5,v juotetttiin viiniä niin reippaasti, että oli kunnon kännissä .Muistan tunteen ja olin lievästi kauhuissani. Ala-asteen loppupuolella ryyppäsin usein viikonloppuisin vanhempien ja heidän vieraidensa vieraiden kanssa ja ylä-asteelle mennessä siirryin vetämään kännit kaupungille. Join yläasteen loppupuolella yleensä perjantaista sunnuntaihin putkeen. 18v lopetin ryyppäämisen lähes kokonaan. ap
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 16:54"]
Mistä kuulit?
[/quote]
Muistan ja olen kuullut. 2.v alkaen annettu saunaan oma olutpullo ja "pyörryin" sen jälkeen ja kannettiin nukkumaan. 5,v juotetttiin viiniä niin reippaasti, että oli kunnon kännissä .Muistan tunteen ja olin lievästi kauhuissani. Ala-asteen loppupuolella ryyppäsin usein viikonloppuisin vanhempien ja heidän vieraidensa vieraiden kanssa ja ylä-asteelle mennessä siirryin vetämään kännit kaupungille. Join yläasteen loppupuolella yleensä perjantaista sunnuntaihin putkeen. 18v lopetin ryyppäämisen lähes kokonaan. ap
[/quote]
Miten koulunkäynti sujui kun joit kokoajan :(
Oletko katkaissut välit vanhempiisi? Eikö kukaan puuttunut tilanteeseen?
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 16:49"]
Ja 5-vuotiaana sain juoda ekat kännit. Siitä lahtien viina on maistunut. Tää on ihan tosi.
[/quote] Isä antoi eräänä juhannuksena mulle 11-v ja siskolle 10-v olutpullot. Oli kamalan pahaa, en pystynyt juomaan. Miten sinä 2-vuotiaana olit heti niin perso oluen makuun??
Niin ja eikös lapsi saa alkoholimyrkytyksen ei niinkään mene humalaan, koska maksa ei kykene alkohola polttamaan.
kamalaa :(