Yle: Yli 5-vuotiaiden lasten koronarokottaminen voisi alkaa aikaisintaan loppuvuodesta
https://yle.fi/uutiset/3-12142334
"5–11-vuotiaiden lasten yleinen rokottaminen koronaa vastaan voisi alkaa aikaisintaan loppuvuodesta, arvioi Tampereen yliopiston Rokotetutkimuskeskuksen johtaja Mika Rämet."
Milloinkohan aletaan uutisoida, että korona onkin yhtäkkiä vaarallinen 5-11-vuotiaille lapsille? Tai aletaan syyllistämään vanhempia vastuuttomuudesta ja itsekkyydestä, jos ei vie lapsiaan piikille.
Kommentit (21)
Miksi lapset pitää rokottaa? Korona ei ole heille vaarallinen. Eikös sen alun perin pitänyt mennä niin, että kunhan riskiryhmäläiset ja vanhukset rokotetaan niin kaikki ok.
Tulee rokotusohjelmaan. Meidän 12v sai terveystarkastuksessa rokotuksen, oli lapussa maininta, että rokotus hoidettu.
Jaha, tutkimus on edennyt tähän vaiheeseen eli nyt katsotaan, saavatko lapset sydänlihastulehduksia tai vakavia aivovaurioita. Jos lapsia ei rokoteta, vanhempia pidetään vastuuttomina.
Jo nyt sairaalassa alkaa olla 50% rokotettuja koronaan sairastuneita, joten rokotteen hyödyt eivät kovin hyvin pääse esille.
Vierailija kirjoitti:
Jaha, tutkimus on edennyt tähän vaiheeseen eli nyt katsotaan, saavatko lapset sydänlihastulehduksia tai vakavia aivovaurioita. Jos lapsia ei rokoteta, vanhempia pidetään vastuuttomina.
Jo nyt sairaalassa alkaa olla 50% rokotettuja koronaan sairastuneita, joten rokotteen hyödyt eivät kovin hyvin pääse esille.
Niinpä. "Tutkimuksissa ei ilmennyt vakavia haittavaikutuksia". Niin, vielä...
Kansainvälinen konsensus on, että 5-11v voi päättää rokotteesta itse. Sama kätevä tulkinta tulee myös Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansainvälinen konsensus on, että 5-11v voi päättää rokotteesta itse. Sama kätevä tulkinta tulee myös Suomeen.
Kyllä kyllä. 5-vuotias on jo täysin kehittynyt ymmärtämään ja ottamaan itse päätösvastuun osallistumisestaan lääketieteelliseen kokeeseen.
Lue uutisia, rokote on täysin testattu ja havaittu turvalliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kyllä. 5-vuotias on jo täysin kehittynyt ymmärtämään ja ottamaan itse päätösvastuun osallistumisestaan lääketieteelliseen kokeeseen.
Täysin testattu ja turvallinen, josta koko ajan tulee ilmi uusia haittavaikutuksia ja joutuu vetämään pois tiettyjen ikäryhmien kohdalta. :D
Menee valitettavan myöhään, mutta turvallinen testaus on toki tärkeää. Ehkä ensi kuussa jo saa.
Vierailija kirjoitti:
Milloin keskosten rokottaminen saadaan tulille?
Ei keskosia tarvitse rokottaa, jos raskaana oleva on ollut vastuullinen ja epäitsekäs ja ottanut piikit raskauden aikana! Vasta 6kk syntymästä tehoste, jotta riskiryhmäläiset ovat turvassa.
Vierailija kirjoitti:
Menee valitettavan myöhään, mutta turvallinen testaus on toki tärkeää. Ehkä ensi kuussa jo saa.
Hyvä yritys trollipetteri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin testattu ja turvallinen, josta koko ajan tulee ilmi uusia haittavaikutuksia ja joutuu vetämään pois tiettyjen ikäryhmien kohdalta. :D
Ei tuosta ikäryhmästä ole mitään vedetty pois. Miksi vääristelet tärkeää asiaa?
https://mobile.twitter.com/ovikman?lang=fi
Saako olla erimieltä vai pitääkö kaikkien olla samaa mieltä?
Itselleni hain rokotteet jo kesällä. Mutta lapsille en ehkä heti ole hakemassa, katsotaan nyt. Itsellä kuitenkin riskit vakaviin koronaoireisiin, mutta lapset on terveitä. Ja asutaan muutenkin syrjemmässä.
Kohta alkaa kuulumaan ”jopa 5 vuotiailla todettu long covidia” tai ” 5 vuotias Jani Petteri tartutti vanhan Isoäitinsä”
Ei missään nimessä. Tai nää pällit jotka tätä rokotusta lapsille ajavat on hirtettävä jos ykskin lapsi saa vaurioita tästä rokotteesta.579
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuosta ikäryhmästä ole mitään vedetty pois. Miksi vääristelet tärkeää asiaa?
Siinä luki tietyt ikäryhmät, joilla viitataan Astra Zenecan vanhempiin naisiin ja Modernan alle 30v miehiin.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Kohta alkaa kuulumaan ”jopa 5 vuotiailla todettu long covidia” tai ” 5 vuotias Jani Petteri tartutti vanhan Isoäitinsä”
Joo. Ja alkaa tulla tuutin täydeltä Jenkkilästä uutisia kuinka joku 5-vuotias (unohdetaan mainita saattohoidossa oleva huonokuntoinen syöpäpotilas tms) kuolee koronaan.
Voi itku, en muuta sano.