Lapsettomuushoidot VKS
Onko kukaan ollut hoidoissa Vaasan keskussairaanlan kautta? Onko pitkät jonot ja millaista palvelu on? Olen kuullut että heidän kauttaan ei saa yhtään inseminaatiota. Pitääkö paikkaansa? On mielestäni epäoikeuden mukaista että jollain paikkakunnilla saa ja toisilla ei. Mutta kait se pitää itsekin uskaltautua ainakin tutkimuksiin.
Kommentit (32)
Kutonen kirjoittaa,
olen ollut kahdellakin yksityisellä asiakkaana, kokeiltu letrozolit, clomifenit, terolutit, primolutit, metforminit, tyroksiinit, proverat, pregnylit.
Nyt vaan keltarauhaslääkitystä ja ensivuonna eka inssi ja loppuvuodesta ivf.
Kävi myös niin että ekan kerran kun olimme jonossa julkisen hoitoihin, raskauduin luomusti ja meni kesken rv 11. Olin ehtinyt perua ajan polille, joten tipuimme pois jonosta ja uusi vuoden jonotusaika. Nyt kun olemme ensikäynnillä jo olleet, emme enää tipu pois jonosta, vaikka kesken menisikin.
Tiedän yhden joka on hoidoissa käynyt ja toisaalta satoja jotka eivät ole käyneet. Ei ne yleisiä ole.
Me oltiin siellä hoidossa. Vuoden yrityksen jälkeen menin yksityiselle gynelle ja sain lähetteen lapsettomuuspolille. Siitä puolivuotta niin oli eka käynti polilla, sitten heti spermanäytteet ja verikokeet. Tästä n. Puolivuotta niin olisi ollut aika IVF:ään mutta raskauduin spontaanisti sitä ennen. Tästä 7 vuotta aikaa.
En oikein ymmärrä, miksei siellä tehtäisi inseminaatioita. Itse olen käynyt Porissa hoidoissa, ja kun pyysin ensimmäisen inseminaation jälkeen, että voitaisiinko siirtyä heti ivf:ään, ja minulle vastattiin, että lain mukaan täytyy hoidot käydä tietyssä järjestyksessä läpi (ensin terot+ovis, sitten kolme inseminaatiota, sitten vasta ivf), jotta Kela korvaa hoidot. Luulisi Vaasassa olevan samat lait kuin täälläkin.
Yhden IVF:n kävin heidän kauttaan, mutta toiseen taas olisi pitänyt odottaa pitkään. Siirryin sitten yksityiselle.
Eikö kukaan muu ole ollut siellä hoidossa?
Aika harva laosettomuushoidoissa käy eli ei noita Vaasan asiakkaita täällä varmaan useaa liiku.
Nostan tätä. Miten pitkään jonotitte? Gynelogi laittaa lähetteen vks:ään. Ei kuulemma pitkä jono, mutta hoidoissa käyneet sanovat toista. Kokemuksia?
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:39"]Jos olet ruotsinkielinen, kaikki järjestyy nopeasti. Jos suomenkielinen et saa mitään palvelua.
T. Lika barn leker bäst
[/quote]no tähän!