Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikani puri toista lasta päiväkodissa :(

Vierailija
05.09.2006 |

Poikani 5v oli eri mielisyyksiä jostain lelusta toisen pojan kanssa. Poikani kertomuksen mukaan X oli lyönyt häntä ja sitten hän puri X:ä. X oli itkenyt niin paljon, ettei meinannut henkeä saada ja olkapäässä on hampaanjäljet. Verta ei kuulemma tullut. Olivat pitäneet pojalleni puhuttelun. Minä pidin toisen täällä kotona. Nyt sitten odotellaan ottavatko X:n vanhemmat yhteyttä :(

Surullinen olo. Samalla jouduin kertomaan, että Y hakkaa tyttöäni 2,5v päiväkotiryhmässä. Y tekee sitä ja tätä, saan joka päivä kuulla jotakin uutta mitä Y on tehnyt ja aina se on negatiivista. Nyt sitten poikanikin on alentunut samalle tasolle. Kerään voimia, jotta jaksaisin pitää pitkä juttutuokion poikani kanssa.

Kertokaa, hyvät ihmiset, mitä sille pojalle pitäisi jutella...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teit, ymmärrätkö ettei saa, jne. Usein puremisen taustalla on se ettei yrityksestään huolimatta saa kerrottua omaa asiaansa. Monestihan purijat ovat 1-2-vuotiaita jotka eivät osaa puhua.

Varmasti tosi kurjalta tuntuu, mutta uskon että sen toisen pojan vanhemmat ovat ymmärtäväisiä.

Vierailija
2/17 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te keskustelette teidän poikanne kanssa ja lisäksi toisen pojan vanhempien kanssa jos te/he niin haluaa. Ei tässä mitään nuorisorikollisuutta olla kitkemässä.

Eli älä välitä tosta ääliökommentista minkä sait, joku lääkkeensä ottamatta jättänyt nikitön vaan vikisee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kolmas lapsiko?

Vierailija
4/17 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kun sanon näin rumasti mutta kerroin vain niin kuin asiat on.

Vierailija
5/17 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Joku kolmas lapsiko?

Lapseni ovat samassa ryhmässä. Ryhmässä on myos pari erityislasta. En tiedä keitä he ovat, mutta käytöksen perusteella oletan että kyseiset Y ja X. Oletukseni perustuu pitempään seurantaan kuin näihin kertomiini tapauksiin. Hoitajien mukaan lapset imevät ' huonoa käytöstä' kuin sienet ja matkivat sitä. Ei mikään kadehdittava homma noilla hoitajilla.

Vierailija
6/17 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Anteeksi kun sanon näin rumasti mutta kerroin vain niin kuin asiat on.

No minäpä otan lapsen tuosta ja kasvatan sen.

Tiedän oikein hyvin, että pureminen ei ole normaalia enää tuon ikäisellä. Sinä kun olet niin fiksu, niin kerropa miten se lapsi nyt kasvatetaan.

Poikani on sosiaalisesti aivan kädetön ja on menossa päiväkodissa ryhmään, jossa harjoitellaan sosiaalisia taitoja kerran viikossa. Ehkä erityislasten takia, joita ryhmässä on, ryhmässä on ollut lyömistä ja tönimistä normaalia (?) enemmän. Poikani ottaa mallia ja yliregoi. En salli puremista missään tilanteessa. Kunhan saan tässä kerättyä järkeviä ajatuksia päähäni, niin juttelen pojan kanssa vakavasti.

Niin että olkaa ystävällisiä ja auttakaa. Kertokaa jotakin järkeviä ajatuksia. En kaipaa näitä ' poikasi ei ole normaali' -juttuja.

ap

Vierailija
7/17 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein voikaan tehdä mitään, lasten kanssa mun mielestä ongelmat pitää hoitaa heti, ei ne enää illalla välttämättä muista oikein miten kaikki kävi.

Tyttärellesi toivon keinoa puolustautua, ei puremalla, mutta jotenkin. Ei toisen lyömiseen tarvitse alistua.

Ei mulla mitään järkevää neuvoa ole, juttele päiväkodin henkilökunnan kanssa, jos asia kovasti mietityttää. Siellä on varmaan erityislastentarhanhoitaja töissä, jos on erityislapsiakin.

Liian pitkään tuota asiaa ei kannata vatvoa, jos se ei enää toistu ja poika on jo pyytänyt anteeksi tekoaan, joka tietenkin oli väärin.

Kaikkien meidän lapset ja me itsekin tehdään välillä väärin - sitten vaan pitää pyytää anteeksi ja oppia uutta. Leuka pystyyn.

Vierailija
8/17 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

apua!

Viisainta olisi pyytää neuvoja oikeasti kokeneemmilta, täällä saa niin paljon asiattomia vastauksia, että saatat pahoittaa mielesi enemmän, kuin saada arvokkaita neuvoja. Voimaa sulle ja tosi hienoa, että lapsesi on jo saamassa apua. Ei kaikki ole pienestä pitäen sosiaalisia ja toisista ei tule koskaan - se ei vähennä lapsesi arvoa.

Vierailija
9/17 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan älytöntä. Jos tilanne jatkuisi, niin ehkä sitten kyllä, mutta päiväkodin kautta,e hkä yhteispalaveria.

Myöskään lyöminen ei ole sallittua, joten se otinen teki ihan yhtä väärin, kunensin löi lastasi.

Vierailija
10/17 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

oikein voikaan tehdä mitään, lasten kanssa mun mielestä ongelmat pitää hoitaa heti, ei ne enää illalla välttämättä muista oikein miten kaikki kävi.

Tyttärellesi toivon keinoa puolustautua, ei puremalla, mutta jotenkin. Ei toisen lyömiseen tarvitse alistua.

Ei mulla mitään järkevää neuvoa ole, juttele päiväkodin henkilökunnan kanssa, jos asia kovasti mietityttää. Siellä on varmaan erityislastentarhanhoitaja töissä, jos on erityislapsiakin.

Liian pitkään tuota asiaa ei kannata vatvoa, jos se ei enää toistu ja poika on jo pyytänyt anteeksi tekoaan, joka tietenkin oli väärin.

Kaikkien meidän lapset ja me itsekin tehdään välillä väärin - sitten vaan pitää pyytää anteeksi ja oppia uutta. Leuka pystyyn.

Ryhmässä on yksi hoitaja enemmän näiden erityislasten takia. Täytynee jutella vielä lisää heidän kanssaan, kun alan ammattilaisia ovat, että mitä mieltä ovat tästä puremisesta. Poikani on myös alkanut yökastelemaan uudelleen eli todennäköisesti protestoi nyt kovasti päiväkodin aloittamista.

Noudatan neuvoasi ja anna poikani olla. Katsomaan miten tästä jatkossa edetään. X:n vanhempia toivon näkeväni vanhempainillassa. Voin ainakin pyytää anteeksi ja pahoitella tapahtunutta :( Mitään muuta en taida pystyä tekemään, kun en osaa mennyttäkään muuttaa.

Tyttäreni ujoilee vielä ryhmässä ja tuo hakkaaminenkin kävi ilmi vain koska poikani siitä kertoi. On kurjaa, jos joudun sanomaan tytölle,että ' lyö takaisin' . En tahtoisi sellaista neuvoa hänelle antaa. Hoitajat seuraavat nyt tilannetta ja toivottavasti se ei enää toistu.

Kiitos lohduttavista sanoista. On tosi paha mieli sen X:n takia ja tyttäreni hakkaaminenkaan ei paranna asiaa.

ap

Vierailija
11/17 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidetty 2 tunnin puhuttelu. Minä en näe mitään syytä, että mun pitäisi ottaa näiden poikien kotiin yhteyttä, mulle ei hoitajat edes maininneet keitä nämä pojat olivat, lapsi sitten myöhemmin kertoi.

Luotan päiväkodin ammattilaisiin tässä asiassa - he varmasti järjestävät tapaamisen vanhempien välillä tai ehdottavat sellaista, jos alkaa tuntua tarpeelliselta. Yritän tietenkin lohduttaa lastani ja korostaa, ettei häntä saa lyödä missään nimessä.

Vierailija
12/17 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ole urkkimassa kenenkään henkilöllisyyttä, mutta meillä on tasan saman ikäisellä pojalla ollut tässä vastaavia juttuja. Ja niiden kanssa olen välillä aika hukassa :/

Vierailija
13/17 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tällä hetkellä anonyymia meiliosoitetta. Jos sinulla on, niin voit laittaa sen tähän.

Menen katsomaan josko saisin vanhan hotmail osoitteen taas toimimaan.

ap

Vierailija
14/17 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia ovat tietysti pidempään jatkuneet kisausjutut etc.

Mutta jos joku sattumalta joskus jotain satuttaa - hoidetaan asian selvittäminen samantien päiväkodissa, jonka vastuulla lapset ovat. VAhemmille tietysti kerrotaan ja satuttajan vanhemmat tietysti keskutelevat kotona heti samana iltana lapsen kanssa. Mutta ihan turha asiaa on päiväkaupalla jauhaa.

Vierailija
15/17 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poista välit

joku_toinen2 @ hotmail. com

ap

Vierailija
16/17 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityislapsi ei käyttäydy yhtään huonommin, kuin tavallinen lapsi.

et osaa kasvattaa omaa lastasi ja haluat nyt syytellä erityislapsia.

olen nähnyt paljon erityislapsia, mutta en yhtään huono käytöksistä.

pitääkö syy aina löytyä muista lapsista. sinunhan lapsi on aivan pulmunen, kun toista puree.

Vierailija
17/17 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

erityislapsi ei käyttäydy yhtään huonommin, kuin tavallinen lapsi.

et osaa kasvattaa omaa lastasi ja haluat nyt syytellä erityislapsia.

olen nähnyt paljon erityislapsia, mutta en yhtään huono käytöksistä.

pitääkö syy aina löytyä muista lapsista. sinunhan lapsi on aivan pulmunen, kun toista puree.

Kukaan ei ole väittänyt, että erityislapset olisivat huonokäytöksisiä. Mistään ei ollut luettavissa, etteikö ap halua kasvattaa lastaan tai hän olisi väittänyt lapsensa olevan pulmunen. Lue mitä kirjoitetaan, ennen kuin alat kiviä heittelemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme