Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla on älyttömän ahdas keittiö, miten te pärjäätte? Vertaistukea pyydän...

Vierailija
13.10.2021 |

Tässä asunnossa on ihan hemmetin epätoimiva keittiö, lasku/työtasotilaa on siinä viidenkymmen sentin verran ja pieni tiskiallas, jossa ei mahdu kunnolla edes paistinpannua pesemään (pieni tiskikone onneksi on). Myös säilytystila on aivan minimissä. Tykkäisin niin mielelläni kokkailla enemmän, mutta kokkaaminen tässä keittiössä on niin älyttömän turhauttavaa, että en viitsi edes kokkailla kun kerran tai kaksi viikossa max. Miten ihmeessä te muut samassa tilanteessa olevat pärjäätte?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan pientä keittiötäni. Asun yksin ja se riittåå oikein hyvin!

Vierailija
2/14 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan pientä keittiötäni. Asun yksin ja se riittåå oikein hyvin!

Kokkaatko tai leivotko paljon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pärjännyt, joten muutin isompaan asuntoon, jossa on ISO keittiö.

Vierailija
4/14 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantyyppinen, mutta ilman astianpesukonetta. Lisäksi kuivauskaappi vain yhden oven takana. Pakko tehdä yksinkertaisia ruokia. Onneksi asun yksin kissan kanssa.

Vierailija
5/14 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pärjännyt, joten muutin isompaan asuntoon, jossa on ISO keittiö.

Juu seuraavassa asunnossa kyllä ehdottomasti haluan isomman keittiön, mutta jokin aika pitää tässä vielä sinnitellä...

Vierailija
6/14 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikilla muilla jättikeittiöt vai oletteko sopeutuneet pieneen?

Vierailija
7/14 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin aiemmin kämpässä jossa oli hyvin pieni keittokomero. Lattiatilaa oli noin neliömetri ja laskutilaa tiskialtaan reunalla pieni pläntti. Tiskikonettakaan ei ollut. Asuin siinä pari vuotta enkä ikinä tottunut. Jos halusin leipoa tai yleensäkään tehdä mitään mikä vaati vähänkään tilaa jouduin käyttämään viereisessä huoneessa ollutta ruokapöytää apuna.

Tsemppiä! Toivottavasti pääset joskus muuttamaan jonnekin missä on toimivampi keittiö. Eipä tuohon paljon muuta voi valitettavasti sanoa.

Vierailija
8/14 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nykyään  vain keittokomero, mutta leivon ja kokkaan paljon ja esimerkiksi teen paljon säilykkeitä itse. Vähän aikaa meni löytää toimivat keinot pieneen tilaan, mutta nykyään pärjään aika hyvin.

Käytän lisälaskutilana esim. laatikoston leikkuulautaa, tiskipöydän päällä pidän usein myös leikkuulautaa. Ja olen " jatkanut " keittokomeroa oviaukon viereen lipastolla, jonka päällä on laskutilaa ja mm. isoleikkuulauta esim. kaulimista varten .

Lisäksi tietysti kaiken ylimääräisen siivoan samantien pois. 

Vierailija
9/14 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mahdutettu noin 7 m2 erittäin toimiva U-mallinen keittiö, joka ei ole ahdas ja johon mahtuu yhtaikaa useampikin. Kätevä kuin mikä. Riittävästi laskutilaa, ulos vedettäviä laatikostoja ja lyhyet etäisyydet hellan, tiskialtaan ja jääkaapin välillä, mikä nopeuttaa tekemistä. Iso ruokapöytä sijaitsee tämän keittiön ulkopuolella, mutta välittämässä läheisyydessä.  Keittiöön mahtuu istumaan myös ja syömään enintään kaksi.

Vierailija
10/14 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pieni keittiö, mutta asunkin yksin. Ei edes kissaa.

Vierailija
11/14 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pieni keittiö, mutta asunkin yksin. Ei edes kissaa.

Eli ”not enough space to swing a cat” 😼

Vierailija
12/14 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssitaan terassilla.

Vierailija
13/14 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on n. 4 neliön keittiö, keittiöblokkeja neljä vierekkäin. Vasemmalta oikealle laskettuna vierekkäin uuni, kaappi, tiskikaappi, jääkaappi ja yläkaappeina liesituuletin, kaappi, kaappi, kaappi. Laskutilaa yhteensä joku metri. Pidän lieden ja tiskialtaan välisen tilan aina vapaana että mahtuu kokkaamaan. Toinen vapaa laskutila on tiskeille ja airfryerille.

Tykkään kyllä että keittiö on suljettava oma tilansa. Laitoin keittiöön lisätilaksi siron kirjahyllyn jossa on maustekorini ja isommat keittiötarvikkeet (bambukori, wokkipannu, slow cooker jne). Sinkkutalouteen ihan ok. Ruokapöytä on olohuoneessa. Muutenkin söisin siellä katsellen joelle päin enkä kuivalle maalle katselevassa keittiössä.

Vierailija
14/14 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun keittiö ei ole paljon asuntovaunun keittiötä isompi, ja hyvin pärjää. Ei ole tiskikonetta, 1 pesuallas. Pesen astiat käsin ja nostelen puhtaaseen pesuvatiin, sitten allas tyhjäksi ja huuhtelu juoksevalla vedellä. Jos ihmiset pystyy asumaan asuntovaunussa, miksi ei pikkuruisessa yksiössäkin? Kaikki riippuu vain siitä, paljonko kerää tarpeetonta tavaraa nurkkiinsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi