Maalla asuu onnellisia pullukoita
Olenkin ainapitänyt terveysintoilijoita ja vihannesrouskuja kiukkuisina ja ylemmyydentuntoisina tärkeilijöinä. Hipsterit yms. paremmintietävät saanevat pohdittavaa. Onnellisuus on tärkeintä:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1418271073097.html?pos=ok-trm-uutk
Kommentit (18)
Maalla ihmiset ovat lihavampia ja lihavuuden aiheuttamat sairaudet paljon yleisempiä.
Hyvin provosoivasti on IS kirjoittanut.
Olen maalta ja nyt asun pk-seudulla. Vierailen silloin tällöin kotiseudullani Pohjanmaalla. Ei ihmiset siellä ole ollenkaan ylipainoisia.
Sen sijaan täällä pk-seudulla näkee paljon ylipainoisia nuoriakin ihmisiä. Siis aivan valtavan lihavia.
Kaupugin kiipijäkilvoittelijat ovatkin happamia ja töykeitä. Aina pitäisi jotain saada ja ollaan nykytilaan tyytymättömiä. Maalaiset näkevät laajemmat kokonaisuudet ja mikä on lopultakin tärkeää elämässä.
Onnellista ja tervettä submäkkäri elä'mää...
Maalla asuu lihaa mättäviä kouluttamattomia juntteja. Tieto lisää tuskaa, joten maalaiset elelevät onnellisina mutta sairaina.
Kaupungeissa on enemmän koulutettua, maailman pahuudesta ahdistunutta väestöä, joka myös pyrkii muuttamaan maailmaa omilla valinnoillaan, kuten kasvisruokavaliolla. Koulutetut myös hoitavat terveyttään paremmin esim. kuntoilemalla ja tätä kautta työkyky säilyy pidempään.
En sit tiedä kumpi on parempi.
Suomalaisuuteen kuuluu pitää tiettyä välimatkaa naapureihin. Mutta, jos naapuri asuu 15cm:n päässä seinän takana, niin tämä jos mikä sairastuttaa.
Toista se on maalla. Naapuriin voi olla matkaa kilometrikaupalla. Ei kuulu ratikan jylinä, eikä lehtipuhaltimen pärinä. Vaan linnun laulu ja ihana soiva hiljaisuus!
Kaupunkilainen hakee samaa autuutta mm. neuroleptipullosta.
En ole huomannut, että Tuusulassa tai Nurmijärvellä olisi lihavampia ihmisiä kuin Keravalla tai Vantaalla.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:14"]
En ole huomannut, että Tuusulassa tai Nurmijärvellä olisi lihavampia ihmisiä kuin Keravalla tai Vantaalla.
[/quote]
Otantasi lienee hieman suppea. Tilastoja pitää kaivella, että saa riittävän määrän verrokkeja...
Ei tarvitse kovin kauas lähteä pääkaupunkiseudulta, kun silmien eteen aukeaa vellova lihavien valtakunta. PK-seudulla ihmiset ovat hoikkia ja sen aina unohtaa, että muu Suomi on todella lihava.
Olen käynyt parin viime viikon aikana tapaamassa asiakkaita maakunnissa ja kokoero on valtava. Kotkassa naiset ovat keilan muotoisia ja todella isoja, Forssassa ihmiset ovat vieläkin suurempia, mutta paino pakkaa keskivartaloon. Torniossa ja Oulussa olivat sanalla sanoen lihavia.
Ei se mua haittaa. Totesin tässä vaan, että Suomessa asuu maakunnissa ihan valtavan lihavia ihmisiä.
Olen elävä esimerkki tuosta. Muutettiin maalle ja olen kyllä paljon onnellisempi. Ja vähän paksumpi.
Haluaisin muuttaa perheineni maalle täältä PKS:n rimppakinttujen ja hienohelmojen joukosta. Ensi vuonna sen teemmekin, jos kaikki menee suunnitellusti!
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:04"]
Maalla asuu lihaa mättäviä kouluttamattomia juntteja. Tieto lisää tuskaa, joten maalaiset elelevät onnellisina mutta sairaina. Kaupungeissa on enemmän koulutettua, maailman pahuudesta ahdistunutta väestöä, joka myös pyrkii muuttamaan maailmaa omilla valinnoillaan, kuten kasvisruokavaliolla. Koulutetut myös hoitavat terveyttään paremmin esim. kuntoilemalla ja tätä kautta työkyky säilyy pidempään. En sit tiedä kumpi on parempi.
[/quote] Ja näistä työkykynsä eteen kaikkensa tehneistä terveysintoilijoista tulee katkeria vanhuksia, kun ikä ja painovoima tekee kuitenkin vääjäämätöntä tehtäväänsä, eikä sieltä koko elämän merkityksellä täyttäneestä duunipaikasta kukaan kysele perään. Pärjäävät saatanat ihan helvetin hyvin ilman sitä kaikkensa ko. duunipaikalle itsestään antanutta Suorittajaa. Piru. Ois vissiin sittenkin kannattanut vain nauttia elämästä.
Jutussa puhutaan harvaan asutusta maaseudusta, ei siis Forssasta ja Oulusta, jotka ovat kaupunkeja, mutta ei myöskään Tuusulasta ja Hausjärvestä, jotka ovat kaupungin läheistä maaseutua. (Joo näille on luokitus olemassa, ei tarvitse keksiä omasta päästä, mikä on mitäkin.)
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:20"]
Ei tarvitse kovin kauas lähteä pääkaupunkiseudulta, kun silmien eteen aukeaa vellova lihavien valtakunta. PK-seudulla ihmiset ovat hoikkia ja sen aina unohtaa, että muu Suomi on todella lihava.
Olen käynyt parin viime viikon aikana tapaamassa asiakkaita maakunnissa ja kokoero on valtava. Kotkassa naiset ovat keilan muotoisia ja todella isoja, Forssassa ihmiset ovat vieläkin suurempia, mutta paino pakkaa keskivartaloon. Torniossa ja Oulussa olivat sanalla sanoen lihavia.
Ei se mua haittaa. Totesin tässä vaan, että Suomessa asuu maakunnissa ihan valtavan lihavia ihmisiä.
[/quote]
Tulepas vaikka Espooseen, niin näet yhdellä vilkaisulla useita lihavia ihmisiä! Itse olen hoikka ja tunnen itseni erilaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:37"]
Jutussa puhutaan harvaan asutusta maaseudusta, ei siis Forssasta ja Oulusta, jotka ovat kaupunkeja, mutta ei myöskään Tuusulasta ja Hausjärvestä, jotka ovat kaupungin läheistä maaseutua. (Joo näille on luokitus olemassa, ei tarvitse keksiä omasta päästä, mikä on mitäkin.)
[/quote]
Se johtuu ihan Iltiksen toimittajan valinnoista. Yle nimittäin otsikoi saman saman tutkimuksen uutisoinnin "Porilaiset ovat maan onnellisimpia".
http://yle.fi/uutiset/thl_porilaiset_ovat_maan_onnellisimpia/7682672
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:37"]Jutussa puhutaan harvaan asutusta maaseudusta, ei siis Forssasta ja Oulusta, jotka ovat kaupunkeja, mutta ei myöskään Tuusulasta ja Hausjärvestä, jotka ovat kaupungin läheistä maaseutua. (Joo näille on luokitus olemassa, ei tarvitse keksiä omasta päästä, mikä on mitäkin.)
[/quote]
Niimpä, se just kun kaupunkilaiset pitää pienempiä kaupunkeja "landena". Ne ei oo maaseutua nähnykkää. Semmonen kunta jossa on muutama kauppa ja luontoa ympärillä, sillon voi sanoa että asuu maalla.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:04"]
Maalla asuu lihaa mättäviä kouluttamattomia juntteja. Tieto lisää tuskaa, joten maalaiset elelevät onnellisina mutta sairaina. Kaupungeissa on enemmän koulutettua, maailman pahuudesta ahdistunutta väestöä, joka myös pyrkii muuttamaan maailmaa omilla valinnoillaan, kuten kasvisruokavaliolla. Koulutetut myös hoitavat terveyttään paremmin esim. kuntoilemalla ja tätä kautta työkyky säilyy pidempään. En sit tiedä kumpi on parempi.
[/quote] Minä mätän lihaa täällä maalla. Riistaa, oman tilan luomulammasta ja -kanaa. Kuntoiltua tulee 7 päivää viikossa, kun tekee maatilan työt ja ratsastaa ja hoitaa hevoset. Metsässä käydään ympäri vuoden.
Olemme onnellisia -ja myönnettäköön että myös pullukoita. Harrastan käsitöiden lisäksi myös leipomista ja ruuanlaittoa.
Ensinnäkin maalla asuvat eivät ole niitä pullukoita vaan kaupunkien roskaruuan syöjät. Maalla kyllä asuu onnellisemmat ihmiset siksi koska he saavat hengittää puhdasta ilmaa ja nauttia luonnosta ja rauhasta.
(joku sanoo kohta, että siellä on työttömyyttä se ei tee onnelliseksi. Työttömyyttä on nykyään joka paikassa myös kaupungissa)