Idiootti junassa
Tuli lussuttamaan minulle kuinka on allerginen koirille ja juuri minun koirani kovasti häntä allergisoi ja meinaa sen takia tukehtua. Olisi kuulema pitänyt vaihtaa vaunua hänen takiaan, ettei hän vaan tukehdu.. Ei siinä muuten mitään mutta olin koirani kanssa lemmikkivaunussa :D Pystyi sitten kuitenkin silittämään pientä koiraa joka oli nuoren naisen kanssa, mutta minun koirani, se allergisoi hengiltä ;)
Kommentit (26)
Hih =). Olisit vaan lisännyt vettä myllyyn: "joo näistä dalmatialaisista/sakemanneista/bernhardeista tms... lähtee ihan älyttömästi hilsettä, nää on tosi-tosi pahoja allergisoimaan. Kerran yks mun työkaveri sai sellaisen shokin, kun tulin vaan töissä sen lähelle.. mun vaatteissa oli niin paljon eläinpölyä... joskus omaakin kurkkua kuristaa ja taju meinaa lähteä..."
Tai entä: "Voi on se ihan kauhea sairaus tuo eläinallergia! Niin ihania koiria on mahdottomasti ja kaikkia tekisi mieli silittää.. mutta entä sitten kissat! Niiden ja hevosten hilse se vasta erikoisen pahaa allergisoivaa on... ja minä taas en voi kestää yhtään hajuvesiä..."
Tai entä: "Joo mäkin olen allerginen." ei muuta.
Paitsi tietysti jos kyseessä oli oikeasti mt-potilas/dementikko, joka tarvitsee vain ymmärrystä käytökseensä.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 12:17"]
Mitä sanoit?
[/quote]
Totesin rouvalle että hän voi varmaan itse mennä toiseen vaunuun kun en halua viedä koiraani sinne minne sitä ei saa viedä :D Pointti on kuitenkin että isot koirat allergisoi, ei pienet;)
Kerran mennessäni pienen (ja kiltin) chihuahuan kanssa aika täyteen lemmikkivaunuun sellaiselle nelipaikkaiseen loosiin oven viereen, niin se vastapäätä istunut nainen vaihtoi paikkaa nyrpeä ilme naamallaan. Toinen hänen vieressään istunut totesi, ettei hän tainut pitää koirista rapsutellessa koiraani ja itse tokaisin, että sitten ei varmaan kannata tulla lemmikkivaunuun istumaan!
Menen aina 5v lapseni kanssa lemmikkivaunuun. Lapseni ihastelee kaikkien eläimiä (ei koske paitsi jos omistaja ehdottaa että haluaako hän silittää). Erityisesti hän huomioi niiden pannat, hihnat ja muut varusteet. :)
Kerran matkustin koirani kanssa ihan täynnä olevassa junassa ja lemmikkivaunussa oli vain yksi paikka vapaana. Kysäisin ikkunapaikalla istuvalta tytöltä ennen istumista että saako tähän istua (jos vaikka olisi paikka varattu matkakumppanille joka ei vielä ollut tullut,en muista miksi en ollut ostanut lippua ennen lähtöä, olisko ollut niin ettei tuohon vuoroon siihen aikaan edes myyty paikkalippuja). Tyttö siihen että ei, olen koirille allerginen. Vähän hämmästyin, mutta sitten kerroin tytölle ystävällisesti että hän istuu eläinvaunussa. Tyttö siihen vaan totesi, että joo, kun muualla oli niin täyttä. No, sanoin että istun nyt kuitenkin kun vaunu on ensisijaisesti eläinten kanssa matkustaville ja muualle ei saada mennä.
Ihan hyvin meni matka sen jälkeen, tyttö istui koko matkan meidän vieressä eikä ainakaan näkyviä oireita tullut.
Hassulta kyllä tuntuu että jos allergia on niin lievää että pystyy eläinvaunussa matkustamaan, niin miten kehtaa yrittää kieltää koiramatkustajan viereen istumisen. Jälkeenpäin kyllä vähän huvitti se logiikka...:D
Jos hän oli niin "allerginen" sinun koirallesi, niin miksi tuli vielä entistä lähemmäksi koiraa ilmoittamaan että on allerginen sille? :DDD
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 12:23"]
Kerran mennessäni pienen (ja kiltin) chihuahuan kanssa aika täyteen lemmikkivaunuun sellaiselle nelipaikkaiseen loosiin oven viereen, niin se vastapäätä istunut nainen vaihtoi paikkaa nyrpeä ilme naamallaan. Toinen hänen vieressään istunut totesi, ettei hän tainut pitää koirista rapsutellessa koiraani ja itse tokaisin, että sitten ei varmaan kannata tulla lemmikkivaunuun istumaan!
[/quote]
Joskus ei anneta paljon vaihtoehtoja. Mä jouduin viimeksi siskon luona käydessä ruuhkaisena perjantai-iltapäivänä lemmikkivaunuun koska ei ollut vapaita paikkoja. Tosin ei se mua haitannut, itsellänikin on aina ollut eläimiä, ja on tälläkin hetkellä. Mutta siis, pointti oli ettei se lemmikkivaunu ole aina oma valinta, etenkin jos täti ei ollu ymmärtäny ostaa sitä lippuaan ajoissa :D
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 12:18"]
Paitsi tietysti jos kyseessä oli oikeasti mt-potilas/dementikko, joka tarvitsee vain ymmärrystä käytökseensä.
[/quote]
Miksi kaikkia tärähtäneitä ym. pitäisi aina vaan YMMÄRTÄÄ ja YMMÄRTÄÄ?! Meillä muillakin saattaa olla huolia ja murheita, vaikka kuolleita esikoisia tai paha syöpä, mutta ei meitä kukaan ymmärrä.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 12:42"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 12:18"]
[/quote]
Miksi kaikkia tärähtäneitä ym. pitäisi aina vaan YMMÄRTÄÄ ja YMMÄRTÄÄ?! Meillä muillakin saattaa olla huolia ja murheita, vaikka kuolleita esikoisia tai paha syöpä, mutta ei meitä kukaan ymmärrä.
[/quote]
Hys hys.. Ei muilla ole murheita kun hulluilla tai ainakaan muiden murheilla ei ole merkitystä..
Isot koirat allergisoi enemmän koska niiden pinta-ala on isompi mutta ei sillä sinänsä ole merkitystä vaan voi se allergisoiva partikkeli osua pienestä koirasta yhtä hyvin ensimmäisenä.
Mkiksi eläimille ei voi laittaa muovipussia niin että pää näkyy tai edes saavat henkeä niin allergiset saavat puhdasta ilmaa ja eläimetkin voivat hengittää?
Oma havainto: Oon sattunut huomaaman, et joskus joku, joka todellisuudessa PELKÄÄ koiria, tai ainakin isoja sellaisia, pillottelee pelkoaan toteamalla: olen allerginen. Ehkä tässäkin kävi näin? Järjetöntähän se toki on, ja tulla nyt vielä valittamaan lemmikkieläinvaunussa matkustavalle! Kyllä sai taas hyvät naurut :D.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 12:26"]
Menen aina 5v lapseni kanssa lemmikkivaunuun. Lapseni ihastelee kaikkien eläimiä (ei koske paitsi jos omistaja ehdottaa että haluaako hän silittää). Erityisesti hän huomioi niiden pannat, hihnat ja muut varusteet. :)
[/quote]
näitä urpoja riittää. Kuten niitä jotka varaavat työskentelyhytistä paikan. Ei ole 1 eikä 2 kertaa kun olen ollut siellä tietokoneeni kanssa ja joku lapsiperhe tulee sinne. Olen kauniisti ilmoittanut tämä on työskentelyhytti ja minä teen töitä enkä voi keskittyä kun lapsi pitää meteliä. Olen aina saanut kamalan urputuksen minä olen paikkani maksanut, istun tässä.
Viimeistään kun konnari on tullut, olen sanonut konnarille miten tässä nyt toimitaan, kun työskentelyhytissä ei voi työskennellä ja tämän mennessä aina on konnari etsinyt heille toiset paikat.
Siskoni on koiranomistaja ja hän matkustaa paljon koiran kanssa. Usein varaa liput ajoissa, mutta joskus tulee viime hetken matkoja ja joskus jää rannalle, kun koirapaikat ovat täynnä.
Siinä ei hirveesti hymyilytä, kun koirapaikoilla on näitä meidän Teemu 5 v tykkää lemmikkieläimistä ja siksi me otetaan aina paikat lemmikkieläinhytistä. Idiootteja vaan riittää ja näitä jotka ajattelevat aina ensimmäiseksi omaa matkustusmukavuutta, pois kaikki muilta.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:09"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 12:26"]
[/quote]
näitä urpoja riittää. Kuten niitä jotka varaavat työskentelyhytistä paikan. Ei ole 1 eikä 2 kertaa kun olen ollut siellä tietokoneeni kanssa ja joku lapsiperhe tulee sinne. Olen kauniisti ilmoittanut tämä on työskentelyhytti ja minä teen töitä enkä voi keskittyä kun lapsi pitää meteliä. Olen aina saanut kamalan urputuksen minä olen paikkani maksanut, istun tässä.
Viimeistään kun konnari on tullut, olen sanonut konnarille miten tässä nyt toimitaan, kun työskentelyhytissä ei voi työskennellä ja tämän mennessä aina on konnari etsinyt heille toiset paikat.
Siskoni on koiranomistaja ja hän matkustaa paljon koiran kanssa. Usein varaa liput ajoissa, mutta joskus tulee viime hetken matkoja ja joskus jää rannalle, kun koirapaikat ovat täynnä.
Siinä ei hirveesti hymyilytä, kun koirapaikoilla on näitä meidän Teemu 5 v tykkää lemmikkieläimistä ja siksi me otetaan aina paikat lemmikkieläinhytistä. Idiootteja vaan riittää ja näitä jotka ajattelevat aina ensimmäiseksi omaa matkustusmukavuutta, pois kaikki muilta.
[/quote]
Lähijunissa menemme lemmikkieläinvaunuun ja pitkänmatkan junissa sinne kakaravaunuun. Jos matkustan yksin varaan paikan "hiljaisesta" vaunusta.
Eli ei hätää en kiduta kuin korkeintaan sen vartin kanssamatkustajia lapsellani. Eikä lapsi ahdistele muita matkustajia kaikenmaailman kysymyksillään. Toki voi olla ärsyttävää kuunnella mun typeriä vastauksia kun lapsi pohtii ääneen että onkohan tuo koira äiti-koira ja montakohan vauvaa sillä on ollut. Siinä varmaan koiran omistaja ärsyyntyy ja hänen tekisi mieli sanoa että hänen koiransa on poika.
Hyvinä aikoina eläimille ole oma paikka ja se oli romuvaunu. Ei niitä ihmisten sekaan tuotu.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:16"]
Minun mieheni osaa vääntää niskat rotevammaltkin koiralta. Hän ei hyvällä katso lastenvihaajia. Juna on aika pieni paikka olla. Suosittelen hymyilemään lapsilleni ja olemaan muutenkin ystävällinen perheelleni sillä mieheni on melko kovaääninen, jos hänet suututtaa epäkohteliaisuuksilla. Noin muuten olemme eläinrakkaita vaikka eläinten paikka on ulkona, ei sisätiloissa.
[/quote]
Väkivallalla uhkaillenhan sitä ystävällistä kohtelua ansaitsee. Möykkäävä sikaniska ja omahyväisesti lapsilleen hymyjä vaativa moukka jälkikasvuineen. Vakka ja kansi.
Eikä, mikä urpo :D